۱۰ نکته که در آموزشگاههای گرافیک یاد نمیگرید!

roozbeh007

Member
۱) راجب به طراحی و چاپ به یک اندازه اطلاعات داشته باشید.
شما در کاریابی موفق تر خواهید بود اگر به همون اندازه که راجب به طراحی میدونید، راجب به چاپ هم بدونید. بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته، ثابت شده که بیزنس چاپ تا دهه های آینده مورد استفاده مردم قرار میگیره و حالا حالاها از بین نمیره. حتی اگر شما دوست دارید در زمینه طراحی وب فعالی داشته باشید، بلاخره یکروز، یک نفر از شما درخواست کاری و میکنه که نیاز به چاپ داشته باشه.

۲) با پرینترها کار کنید.
همیشه نوع رنگ و طراحی خود را با پرینترتون هم چک کنید. وقتی دیزاین مشتریتون تمام شد، یک پروف چاپ شده هم بهش نشون بدید. اینتوری امکان موفقیتتون و رضایت مشتریتون بیشتره. بیشتر پرینترهای امروزی میتونند این نیاز شما رو بر طرف کنند.

۳) اینترن و سابقه.
امروزه دنیای گرفیک دیزاین بسیار پیچیده و تنگ است. هیچ کس نمی دونه که بعد از پایان تحصیل چه چیزی در انتظارش قرار داره. دانش آموزانی که نمونه کارهای زیاد و سابقه هم داشته باشند، شانس موفقیتشون بیشتر از سایر دانش آموزان میباشد.

۴) مشتری همیشه درست میگه!
خیلی از آموزشگاهها طریقه برخورد با مشتری رو به دانش جویان یا نمی‌دهند. یادتان باشه که همیشه حق با مشتری شماست، حالا مشتری می‌خواهد رئیس شما باشد و یا شخصی که شما را موقتاً استخدام کرده است. حتی اگر مشتری زشت ترین طراحی را انتخاب کرد، سعی کنید بصورت غیر مستقیم آنها را متوجه کنید، در غیر اینصورت اصرار بی مورد موجب ناراحتی مشتری شما میشود.

۵) شما همیشه سرتان شلوغ است!
اصلاً مهم نیست که شما چه مقدار کار برای انجام دادن دارید، همیشه وانمود کنید که سرتان شلوغ است وا کارهای زیادی برای انجام دارید. وقتی مشتری متوجه بشه که شما سرتون شلوغ است، با خیالی راحت تر کارش را در اختیارتون میگذارد. با این تفکر که شما طراح خوبی هستید و خیلی ها شما رو انتخاب کردند.

۶) لوگوها را همیشه بصورت سیاه و سفید طراحی کنید.
تبدیل لوگوهای سیاه و سفید به رنگی همیشه آسان تر از تبدیل لوگوهای رنگی به سیاه و سفید میباشد. حتی با تکنیکهای جدید طراحی که قابلیت طراحی لوگوهای خوش آب و رنگ رو راحت تر میکنند، شرکتها همچنان به نمونه سیاه و سفید لوگوی خودشون احتیاج دارند. فراموش نکنید که شرکتها همیشه از فکس و کاپی ماشینها استفاده میکنند.

۷) راجب به بازاریابی اطلاعات کسب کنید.
کسانی که طرقهای بازاریابی رو بلدند، همیشه موفقیت بیشتری نصیبشون میشود.

۸) همیشه قرارداد ببندید.
اصلاً مهم نیست که طرف مقابلتون رو چقدر خوب میشناسید، همیشه با مشتریتون قرارداد ببندید. در قرارداد چیزهایی که مشتری باید از شما انتظار داشته باشه و همچنین چیزهایی که شما از مشتریتون انتظار دارید قید کنید.

۹) شما مالک اصلی طرح هستید.
همانطور که در مورد قرارداد توضیح دادم، همیشه این موضوع را هم در قرا داد بگنجانید. خیلی از افراد از خواندن قرار داد به راحتی میگذرن و به سرعت آن را امضأ میکنند. شما در قبال دریافت مبلغی بیشتر از مشتری خود میتوانید از این آپشن صرف نظر کنید.

۱۰) مبادله هرگز ضرر نداره
همیشه نمونه کارهایتان را به دیگر طراحان نشان دهید. در این حالت اگر اشکالی در کار شما میباشد، ممکن است از طرف دیگ طراحان به شما گوشزد شود که این میتواند کیفیت کار شما را در آینده بالاتر ببرد. اینترنت یکی از بهترین مکانها برای اینگونه هرکتها میباشد
 

ToFaN

Well-Known Member
اي ولا من دارم اين كار و شروع ميكونم ... مطالب جالبي بود
 

Mehdi_Naissipour

کاربر VIP
عالي بود دوست عزيز.
معلومه كه حداقل يكي دوسال سابقه كار تجاري داريد؛ چون در حين كار حرفه اي هستش كه يه گرافيست به اين نكات پي ميبره .
موفق باشيد.
 

masqxz2

Member
فقط يه نكته داشت نه 10 تا ! (لوگوها را همیشه بصورت سیاه و سفید طراحی کنید.)
 

ToFaN

Well-Known Member
آره لوگو سياه و سفيد فقط
تازه مشتري خواست مهر واسه شركنش دروست كنه راحت باشه
 

Norik

Active Member
9اميش رو بلد نبوديم
9امی ميگه که مثلآ اگه phpnuke رو شما نوشتی يارو حق نداره کد اونو به يکی ديگه بده مگه اينکه امتيازشو بخره

اين يعنی منطق :)

خيلی حال دادی
دمت cooool
 

جدیدترین ارسال ها

بالا