seo.kheiry
New Member
امروزه حضور در شبکههای اجتماعی برای کسبوکارها و افرادی که بدنبال پرسنال برندینگ هستند بسیار ضروری است. اگر قصد دارید برند شما بیشتر در معرض دید قرار بگیرد یا با طرفداران و مشتریان خود ارتباط مستقیم برقرار کنید ساخت حساب و ایجاد پروفایل در شبکههای اجتماعی یکی از بهترین راهکارها است.
شما باید به پروفایلهای خود در شبکههای اجتماعی به چشم یک صفحه فرود نگاه کنید که ممکن است اولین تصویر از برند شما را در ذهن مشتریان ایجاد و آنها را با محصولات و خدمات شما آشنا کند. خصوصا حالا که گوگل هوشمندتر شده است و در برخی از کلمات جستجو شده لینکها و اطلاعاتی را از شبکههای اجتماعی نیز در نتایج خود نمایش میدهد.
در ادامه به چند نکته برای پیاده سازی یک پروفایل استاندارد در شبکههای اجتماعی خواهیم پرداخت.
۱. نام و عنوان
قراردادن نام کامل شخصی یا نام کامل برند برای این بخش ضروری است. در برخی شبکههای اجتماعی نام شما درواقع نام حساب کاربری شما خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید این نام در آدرس (URL) مانند Anetwork Support (@AnetworkSupport) | Twitter نمایش داده میشود و با توجه به اینکه کاربران، برند یا نام شخص در گوگل جستجو میشود با قرار دادن نام درست و به صورت کامل شانس هدایت کاربران را به صفحههای خود خواهید داشت.
۲. نام کاربری (Username)
برخی شبکههای اجتماعی وضعیت نام کاربری و نام نمایش داده شده در پروفایل را جدا مشخص میکنند. برای مثال در توییتر نام کاربری با نام نمایش یافته در پروفایل میتوانند متفاوت باشد.
همینطور که گفتیم بهتر است نام کاربری خود را نیز به نحوی انتخاب کنید که نزدیک به نام اصلی شخص یا برند باشد. اگر از قبل نام شما رزرو شده است با کمی تغییر نام کاربری (Username) خود را انتخاب کنید.
برای بررسی وضعیت در دسترس بودن نام کاربری موردپسند در شبکههای اجتماعی مختلف میتوانید از ابزارKnowEm استفاده کنید.
۳. عکس پروفایل
بحث و نظرات مختلفی در مورد قرار دادن عکس و آواتار شخصی و یا قراردادن لگو و علامت تجاری در قسمت مربوط به عکس پروفایل مطرح است. به طور تجربی گاهی در لینکداین مشاهده کردهایم که شرکت فلان دارای یک عکس شخصی است یا آقا یا خانم فلان دارای عکس یک لوگوی شرکتی است!
بنابراین یک راهکار ساده وجود دارد که اگر دارای یک صفحه تجاری هستید و همچنین برند و علامت تجاری شما شناخته شده است، میتوانید عکس پروفایل را لوگوی شرکت قرار دهید. اگر در حال پرسنال برندینگ یا یک شخصی حقیقی به عنوان وبلاگ نویس، مهندس، تاجر، متخصص و غیره پروفایل خود را ایجاد کردهاید بهتر است عکس شخصی قرار دهید چون در این حالت کاربران دوست دارند با تصویر یک شخص ارتباط برقرار کنند تا لوگوی شرکتها.
هنگامی که یک عکس را انتخاب کردید مطمین شوید که در همهی دیگر شبکههای اجتماعی دیگر نیز همان عکس را قرار دادهاید.
۴. لینک و آدرس سایت
این گزینه ممکن است برای برخی از شبکههای اجتماعی در دسترس باشد، اما مطمین شوید که هر فرصتی را برای نمایش آدرس سایت از دست ندهید. حتی میتوانید یک صفحهفرود مخصوص برای کاربرانی که از طریق این کانال با شما آشنا میشوند در نظر بگیرید و کد تخفیف ویژه برای استفاده از خدمات یا محصولات خود ارایه دهید.
همچنین باید دقت کنید که در برخی شبکههای اجتماعی مانند لینکداین چندین گزینه مانند: وبسایت شخصی، وبسایت شرکت، وبلاگ و غیره وجود دارد و باید آدرس درست را برای هریک قرار دهید.
۵. بیوگرافی شما
بخش بیوگرافی معمولا در حد یک یا دو جمله به شما فرصت میدهد تا شخص یا کسبوکار خود را معرفی کنید. استفاده از کلماتی که به وضوح و روشنی وضعیت شما را بازگو کند را در دستور کار قرار دهید. درواقع قرار است خیلی خلاصه بگویید شما یا شرکتتان چه خدمات یا محصولاتی را ارایه میدهید.
حتما این بخش را جدی بگیرید و آن را تکمیل کنید. برخی از شبکههای اجتماعی تعداد کاراکتر بیشتری را برای فضای بیوگرافی در نظر میگیرند و این یعنی فرصت بیشتری برای معرفی در مزایای رقابتی و ویژگیها در اختیار دارید.
۶. بخش علاقهمندیها
برخی از پروفایلها اجازه میدهند اطلاعات بیشتری درباره خودتان را در معرض دید دیگر کاربران قرار دهید. مانند کتابهای مورد علاقه، موسیقی، فیلم، ورزش، فعالیتها و غیره. بسیاری از مردم این بخش را نادیده میگیرند، مخصوصا وقتی مربوط به یک پروفایل کسبوکار است. این موارد را به عنوان نکاتی برای جلب اعتماد و همینطور نمایش در جستجوی مرتبط با کلمات محبوب در نظر بگیرید. قاعدتا یک یا دو کتاب مناسب یا موسیقی جالب در علاقهمندیهای شما وجود دارد.
۷. تصویر پسزمینه پروفایل
امکان قرار دادن تصویر پس زمینه در شبکههای اجتماعی مانند لینکداین، توییتر، فیسبوک، یوتیوب در دسترس است. این پسزمینه به شما اجازه میدهد اطلاعات اضافی دیگر را که مایل هستید به مخاطبان ارایه دهید در قالب تصویر و المانهای گرافیکی نمایش دهید.
مزایای برتر کسبوکار یا معرفی آخرین محصولات از مواردی است که میتوانید با یک طرح گرافیکی مناسب از طریق تصویر پسزمینه به مخاطبان معرفی کنید.
۸. بررسی تنظیمات حریم خصوصی
بعد از اینکه مشخصات و توضیحات را تکمیل و تصاویر پروفایل و پسزمینه را انتخاب کردید، باید وضعیت تنظیمات حریم خصوصی را بررسی کنید. گزینههای در دسترس برای شبکههای اجتماعی مختلف متفاوت است. اما باید تصمیم بگیرید که میخواهید همه تنظیمات را برای کاربران عمومی در نظر بگیرید یا برخی موارد را فقط با فالورها به اشتراک بگذارید.
بخش از تنظیمات حریم خصوصی در اینستاگرام
بهتر است وضعیت مشاهده بیوگرافی، لینکها، عکس پروفایل و مشخصات پیشفرض را به صورت عمومی قرار دهید تا گام اول ارتباط را با مخاطبین خود حفظ کنید.
۹. فعالیت در شبکههای اجتماعی
هنگامی که وضعیت تنظیمات پروفایل تمام میشود، ماموریت شما در جهت ایجاد و حفظ تعامل با مخاطبان در شبکههای اجتماعی شروع میشود. در ادامه سه دستورالعمل را برای این مورد در نظر بگیرید:
۱۰. رشد و گسترش
در نهایت همواره باید به فکر بزرگتر کردن دایره ارتباط خود در شبکههای اجتماعی باشید. برای این منظور باید پروفایل خود را به افراد مختلف معرفی کنید. بنابراین لینک پروفایل خود را در بخشهای زیر قرار دهید:
شما باید به پروفایلهای خود در شبکههای اجتماعی به چشم یک صفحه فرود نگاه کنید که ممکن است اولین تصویر از برند شما را در ذهن مشتریان ایجاد و آنها را با محصولات و خدمات شما آشنا کند. خصوصا حالا که گوگل هوشمندتر شده است و در برخی از کلمات جستجو شده لینکها و اطلاعاتی را از شبکههای اجتماعی نیز در نتایج خود نمایش میدهد.
در ادامه به چند نکته برای پیاده سازی یک پروفایل استاندارد در شبکههای اجتماعی خواهیم پرداخت.
۱. نام و عنوان
قراردادن نام کامل شخصی یا نام کامل برند برای این بخش ضروری است. در برخی شبکههای اجتماعی نام شما درواقع نام حساب کاربری شما خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید این نام در آدرس (URL) مانند Anetwork Support (@AnetworkSupport) | Twitter نمایش داده میشود و با توجه به اینکه کاربران، برند یا نام شخص در گوگل جستجو میشود با قرار دادن نام درست و به صورت کامل شانس هدایت کاربران را به صفحههای خود خواهید داشت.
۲. نام کاربری (Username)
برخی شبکههای اجتماعی وضعیت نام کاربری و نام نمایش داده شده در پروفایل را جدا مشخص میکنند. برای مثال در توییتر نام کاربری با نام نمایش یافته در پروفایل میتوانند متفاوت باشد.
همینطور که گفتیم بهتر است نام کاربری خود را نیز به نحوی انتخاب کنید که نزدیک به نام اصلی شخص یا برند باشد. اگر از قبل نام شما رزرو شده است با کمی تغییر نام کاربری (Username) خود را انتخاب کنید.
برای بررسی وضعیت در دسترس بودن نام کاربری موردپسند در شبکههای اجتماعی مختلف میتوانید از ابزارKnowEm استفاده کنید.
۳. عکس پروفایل
بحث و نظرات مختلفی در مورد قرار دادن عکس و آواتار شخصی و یا قراردادن لگو و علامت تجاری در قسمت مربوط به عکس پروفایل مطرح است. به طور تجربی گاهی در لینکداین مشاهده کردهایم که شرکت فلان دارای یک عکس شخصی است یا آقا یا خانم فلان دارای عکس یک لوگوی شرکتی است!
بنابراین یک راهکار ساده وجود دارد که اگر دارای یک صفحه تجاری هستید و همچنین برند و علامت تجاری شما شناخته شده است، میتوانید عکس پروفایل را لوگوی شرکت قرار دهید. اگر در حال پرسنال برندینگ یا یک شخصی حقیقی به عنوان وبلاگ نویس، مهندس، تاجر، متخصص و غیره پروفایل خود را ایجاد کردهاید بهتر است عکس شخصی قرار دهید چون در این حالت کاربران دوست دارند با تصویر یک شخص ارتباط برقرار کنند تا لوگوی شرکتها.
هنگامی که یک عکس را انتخاب کردید مطمین شوید که در همهی دیگر شبکههای اجتماعی دیگر نیز همان عکس را قرار دادهاید.
۴. لینک و آدرس سایت
این گزینه ممکن است برای برخی از شبکههای اجتماعی در دسترس باشد، اما مطمین شوید که هر فرصتی را برای نمایش آدرس سایت از دست ندهید. حتی میتوانید یک صفحهفرود مخصوص برای کاربرانی که از طریق این کانال با شما آشنا میشوند در نظر بگیرید و کد تخفیف ویژه برای استفاده از خدمات یا محصولات خود ارایه دهید.
همچنین باید دقت کنید که در برخی شبکههای اجتماعی مانند لینکداین چندین گزینه مانند: وبسایت شخصی، وبسایت شرکت، وبلاگ و غیره وجود دارد و باید آدرس درست را برای هریک قرار دهید.
۵. بیوگرافی شما
بخش بیوگرافی معمولا در حد یک یا دو جمله به شما فرصت میدهد تا شخص یا کسبوکار خود را معرفی کنید. استفاده از کلماتی که به وضوح و روشنی وضعیت شما را بازگو کند را در دستور کار قرار دهید. درواقع قرار است خیلی خلاصه بگویید شما یا شرکتتان چه خدمات یا محصولاتی را ارایه میدهید.
حتما این بخش را جدی بگیرید و آن را تکمیل کنید. برخی از شبکههای اجتماعی تعداد کاراکتر بیشتری را برای فضای بیوگرافی در نظر میگیرند و این یعنی فرصت بیشتری برای معرفی در مزایای رقابتی و ویژگیها در اختیار دارید.
۶. بخش علاقهمندیها
برخی از پروفایلها اجازه میدهند اطلاعات بیشتری درباره خودتان را در معرض دید دیگر کاربران قرار دهید. مانند کتابهای مورد علاقه، موسیقی، فیلم، ورزش، فعالیتها و غیره. بسیاری از مردم این بخش را نادیده میگیرند، مخصوصا وقتی مربوط به یک پروفایل کسبوکار است. این موارد را به عنوان نکاتی برای جلب اعتماد و همینطور نمایش در جستجوی مرتبط با کلمات محبوب در نظر بگیرید. قاعدتا یک یا دو کتاب مناسب یا موسیقی جالب در علاقهمندیهای شما وجود دارد.
۷. تصویر پسزمینه پروفایل
امکان قرار دادن تصویر پس زمینه در شبکههای اجتماعی مانند لینکداین، توییتر، فیسبوک، یوتیوب در دسترس است. این پسزمینه به شما اجازه میدهد اطلاعات اضافی دیگر را که مایل هستید به مخاطبان ارایه دهید در قالب تصویر و المانهای گرافیکی نمایش دهید.
مزایای برتر کسبوکار یا معرفی آخرین محصولات از مواردی است که میتوانید با یک طرح گرافیکی مناسب از طریق تصویر پسزمینه به مخاطبان معرفی کنید.
۸. بررسی تنظیمات حریم خصوصی
بعد از اینکه مشخصات و توضیحات را تکمیل و تصاویر پروفایل و پسزمینه را انتخاب کردید، باید وضعیت تنظیمات حریم خصوصی را بررسی کنید. گزینههای در دسترس برای شبکههای اجتماعی مختلف متفاوت است. اما باید تصمیم بگیرید که میخواهید همه تنظیمات را برای کاربران عمومی در نظر بگیرید یا برخی موارد را فقط با فالورها به اشتراک بگذارید.
بخش از تنظیمات حریم خصوصی در اینستاگرام
بهتر است وضعیت مشاهده بیوگرافی، لینکها، عکس پروفایل و مشخصات پیشفرض را به صورت عمومی قرار دهید تا گام اول ارتباط را با مخاطبین خود حفظ کنید.
۹. فعالیت در شبکههای اجتماعی
هنگامی که وضعیت تنظیمات پروفایل تمام میشود، ماموریت شما در جهت ایجاد و حفظ تعامل با مخاطبان در شبکههای اجتماعی شروع میشود. در ادامه سه دستورالعمل را برای این مورد در نظر بگیرید:
- فقط شروع به اضافه کردن فالور نکنید، بلکه با آنها ارتباط برقرار کنید.
- فقط اضافه شدن به گروهها کافی نیست، باید در آنها فعال باشید.
- فقط شروع به ارسال تعداد زیادی پست نکنید، بلکه مخاطبان خود را بشناسید و آنچه که دوست دارند را به اشتراک بگذارید.
۱۰. رشد و گسترش
در نهایت همواره باید به فکر بزرگتر کردن دایره ارتباط خود در شبکههای اجتماعی باشید. برای این منظور باید پروفایل خود را به افراد مختلف معرفی کنید. بنابراین لینک پروفایل خود را در بخشهای زیر قرار دهید:
- وبسایت شخصی یا سایت کسبوکار
- امضای ایمیل
- بیزینس کارت
- و…