Fanous
Well-Known Member
سلام . مدتی بود دنبال راهی بودم که بتونم مدلهایی که با Poser ایجاد می کنم رو توی 3DMAX ببرم و ازشون استفاده کنم . البته نه برای انیمیشن !
من دنبال برنامه و روشی بودم که هم کم حجم باشه و هم سریع و آسون .
بعد از کلی جستجو بهترین چیزی که پیدا کردم این بود :
http://h1.ripway.com/fanous2005/poser/Poser2Max.rar
وقتی این فایل رو باز کردین (pass=fanous) ، فقط کافیه فایلهای Max2Obj.dle و Obj2Max.dli رو داخل پوشه پلاگین مکس کپی کنین .
خب حالا توی برنامه Poser باید فایلتون رو export کنین :
...File > Export > Wavefront OBJ
فریم هایی رو که میخواین انتخاب می کنین :
حالا قسمتهای مورد نظرتون رو انتخاب کنید و فایل رو در مسیر دلخواه save کنین ، در حالت پیش فرض همه قسمتها انتخاب شدن :
بعد از انتخاب مسیر این دیالوگ ظاهر میشه که می تونین قسمتهای مورد نظرتون رو تیک بزنین :
خب ، دیگه توی Poser کاری نداریم و میریم سراغ MAX
برای Import کردن آبجکتها :
تنها اشکالی که من باهاش مواجه شدم این بود که توی بعضی از قسمتها چندتا face اضافی بوجود میاد که میشه براحتی اونا رو پاک کرد . کافیه توی قسمت Modifier ، editable mesh رو باز کنین و face رو انتخاب کنین . حالا روی face های اضافی کلیک کنین و پاکشون کنین .
برای Import کردن متریال ها :
بهتره قسمت creat new library رو انتخاب کنین تا کار باهاشون راحت تر باشه .
البته شاید روشهای دیگه هم باشه . مثل برنامه BodyStudio که حجمش زیاده . من که نتونستم اکتیوش کنم ، آخه باید بهش یه فایل داد که من فقط یه سریال براش پیدا کردم ، ولی مطمئنا امکانات بیشتری داره . ولی این روش که گفتم برای من کافیه . امیدوارم برای دوستان دیگه هم کاربرد داشته باشه .
موفق باشین .
من دنبال برنامه و روشی بودم که هم کم حجم باشه و هم سریع و آسون .
بعد از کلی جستجو بهترین چیزی که پیدا کردم این بود :
http://h1.ripway.com/fanous2005/poser/Poser2Max.rar
وقتی این فایل رو باز کردین (pass=fanous) ، فقط کافیه فایلهای Max2Obj.dle و Obj2Max.dli رو داخل پوشه پلاگین مکس کپی کنین .
خب حالا توی برنامه Poser باید فایلتون رو export کنین :
...File > Export > Wavefront OBJ
فریم هایی رو که میخواین انتخاب می کنین :
حالا قسمتهای مورد نظرتون رو انتخاب کنید و فایل رو در مسیر دلخواه save کنین ، در حالت پیش فرض همه قسمتها انتخاب شدن :
بعد از انتخاب مسیر این دیالوگ ظاهر میشه که می تونین قسمتهای مورد نظرتون رو تیک بزنین :
خب ، دیگه توی Poser کاری نداریم و میریم سراغ MAX
برای Import کردن آبجکتها :
تنها اشکالی که من باهاش مواجه شدم این بود که توی بعضی از قسمتها چندتا face اضافی بوجود میاد که میشه براحتی اونا رو پاک کرد . کافیه توی قسمت Modifier ، editable mesh رو باز کنین و face رو انتخاب کنین . حالا روی face های اضافی کلیک کنین و پاکشون کنین .
برای Import کردن متریال ها :
بهتره قسمت creat new library رو انتخاب کنین تا کار باهاشون راحت تر باشه .
البته شاید روشهای دیگه هم باشه . مثل برنامه BodyStudio که حجمش زیاده . من که نتونستم اکتیوش کنم ، آخه باید بهش یه فایل داد که من فقط یه سریال براش پیدا کردم ، ولی مطمئنا امکانات بیشتری داره . ولی این روش که گفتم برای من کافیه . امیدوارم برای دوستان دیگه هم کاربرد داشته باشه .
موفق باشین .