یک راه ساده برای ارتباط بین Poser و MAX

Fanous

Well-Known Member
سلام . مدتی بود دنبال راهی بودم که بتونم مدلهایی که با Poser ایجاد می کنم رو توی 3DMAX ببرم و ازشون استفاده کنم . البته نه برای انیمیشن !
من دنبال برنامه و روشی بودم که هم کم حجم باشه و هم سریع و آسون .
بعد از کلی جستجو بهترین چیزی که پیدا کردم این بود :
http://h1.ripway.com/fanous2005/poser/Poser2Max.rar

وقتی این فایل رو باز کردین (pass=fanous) ، فقط کافیه فایلهای Max2Obj.dle و Obj2Max.dli رو داخل پوشه پلاگین مکس کپی کنین .
خب حالا توی برنامه Poser باید فایلتون رو export کنین :
...File > Export > Wavefront OBJ
poser-max-01.jpg

فریم هایی رو که میخواین انتخاب می کنین :
poser-max-02.jpg

حالا قسمتهای مورد نظرتون رو انتخاب کنید و فایل رو در مسیر دلخواه save کنین ، در حالت پیش فرض همه قسمتها انتخاب شدن :
poser-max-03.jpg

بعد از انتخاب مسیر این دیالوگ ظاهر میشه که می تونین قسمتهای مورد نظرتون رو تیک بزنین :
poser-max-04.jpg

خب ، دیگه توی Poser کاری نداریم و میریم سراغ MAX
برای Import کردن آبجکتها :
poser-max-05.jpg

poser-max-06.jpg

تنها اشکالی که من باهاش مواجه شدم این بود که توی بعضی از قسمتها چندتا face اضافی بوجود میاد که میشه براحتی اونا رو پاک کرد . کافیه توی قسمت Modifier ، editable mesh رو باز کنین و face رو انتخاب کنین . حالا روی face های اضافی کلیک کنین و پاکشون کنین .
poser-max-07.jpg

poser-max-08.jpg

برای Import کردن متریال ها :
poser-max-09.jpg

بهتره قسمت creat new library رو انتخاب کنین تا کار باهاشون راحت تر باشه .
poser-max-10.jpg

poser-max-11.jpg

البته شاید روشهای دیگه هم باشه . مثل برنامه BodyStudio که حجمش زیاده . من که نتونستم اکتیوش کنم ، آخه باید بهش یه فایل داد که من فقط یه سریال براش پیدا کردم ، ولی مطمئنا امکانات بیشتری داره . ولی این روش که گفتم برای من کافیه . امیدوارم برای دوستان دیگه هم کاربرد داشته باشه .
موفق باشین .
 

Sherlock_Holmes

Active Member
سلام
والا من هميشه بدون مشكل از poser خروجي يا همون export ميگيرم براي مكس! با پسوند 3ds ! تو عكس اولتون هم هست چهار تا گزينه بالاي اونكه انتخاب كرديد!حتي همين مشكل face اضافي رو هم داره.
كلا مزيت اين كه معرفي كرديد چيه؟ فرقي داره؟
البته من متريال رو نميتونستم import كنم.
 
آخرین ویرایش:

hamed-ddd

Well-Known Member
مرسی فانوس جان ممنون
لطف بزرگی کردی...مخصوصا متریال ...
در ضمن face های اضافی تا اونجا که یادم میاد یکیش مربوط به پایه موها در پوزره .....میتونی با رفتن رو element در editable mesh راحتتر پیداشون کنی
برای از بین رفتن حالت پلی گان میتونید با اعمال smooth (منظورم مش اسموت نیست ها ...کار رو خیلی سنگین میکنه )یا تنظیم smoothing group ها بر این مشکل غلبه کنید
 
فانوس جان عزیز
این کار رو من بدون اون پلاگ این هایی که شما فرمودین رو بدون مشکل انجام میدادم
خوب من یه سوال دارم

خوب ؛ چه طور میشه Morph و Bone ی که در Poser به Object اعمال میشه رو هم وارد مکس کرد ؟!!
یعنی کاراکتر ما با تمام امکاناتی که برای حرکت دادن و Morph کردنش در Poser بود ، وارد Max بشه ؟!
 

Fanous

Well-Known Member
فانوس جان عزیز
این کار رو من بدون اون پلاگ این هایی که شما فرمودین رو بدون مشکل انجام میدادم
خوب من یه سوال دارم

خوب ؛ چه طور میشه Morph و Bone ی که در Poser به Object اعمال میشه رو هم وارد مکس کرد ؟!!
یعنی کاراکتر ما با تمام امکاناتی که برای حرکت دادن و Morph کردنش در Poser بود ، وارد Max بشه ؟!

سلام .
با پلاگین BodyStudio می تونین Morph و Bone رو هم واردمکس کنین . البته اگه بتونین اکتیوش کنین . من که نتونستم .
 
سلام .
با پلاگین BodyStudio می تونین Morph و Bone رو هم واردمکس کنین . البته اگه بتونین اکتیوش کنین . من که نتونستم .


با GestureMax هم میشهولی اون هم یه مشکل داره و مشکلش اینه که هیچ چیزی رو درست انجام نمیده !! :razz:
در واقع اصلا کار نمی کنه !!!!!!

من BodyMorph رو خواستم Download کنم ولی ظرفیتش زیاد بود و با این سرعت بالای اینترنت هم که ...








.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا