یه مشکل عجیب با Skin

سلام دوستان
یه نگاه به این عکسها بندازین خودتون مشکلمو می فهمین

Skin ه اعمال شده درست کار نمی کنه یه قسمت از بازو درست بالا نمی آید !!!
 

پیوست ها

  • 3d1 - B.jpg
    3d1 - B.jpg
    121 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • 3d2 - B.jpg
    3d2 - B.jpg
    171.9 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • 3d3 - B.jpg
    3d3 - B.jpg
    106.2 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • 3d4 - B.jpg
    3d4 - B.jpg
    114.5 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • 3d7 - B.jpg
    3d7 - B.jpg
    125 کیلوبایت · بازدیدها: 9

nike_kasedy

New Member
مشكل شما عجيب نيست اون چيزي كه من با اين عكسها متوجه شدم اينه كه رنگ زرد نشان دهنده وزن و تعثير گذاري كم در مش شماست.اگر ميخواي تاثير گزاري بيشتر بشه يا بايد ورتكسها رو انتخاب كني بعد وزن رو زياد كني يا از ابزار نقاشي استفاده كني ميتوني از helpll مكس استفاده كني تا بهتر دوني چي ميگم اما بايد رنگ رو به رنگ قرمز در بياري تا تاثير پذيري كامل بشه.
 
چطوری به Vertex وزن بدم - از منویی که برای این کار در Skin هست ؟ اگه این طوریه , باید بگم تو این لیست بیشتر از 200000 تا Vertex من از کجا بدونم کدوم Vertex ه ؟؟؟؟
 

SaLoOoM

Active Member
اگه این طوریه , باید بگم تو این لیست بیشتر از 200000 تا Vertex من از کجا بدونم کدوم Vertex ه ؟؟؟؟
مشکلش همینه!
سلام!
اشتباه از مودلینگته!نبایند اینهمه سگمنت تو مودلت داشته باشی!
شعار معلممون تو کلاس مدلینگ این بود : هرچه سگمنت کمتر مودلت بهتر .بعدشم بهمون می گفت که بعدا میفهمین که چرا میگم سگمنتها تا جایی که امکان داره کم باشه!حالا هم رسیدیم به بونها و انیمیشن!
حالا فهمیدم که چرا این همه میگفت که سگمنتهارو کم کنین.
تو خود مدل های help مکس رو نگاه کن سگمنتهاش کمه!
 

hamed-ddd

Well-Known Member
همانطور که salooom گفت تعداد ورتکسها باید کم باشه برای این منظور باید شما از یک مدل low poly استفاده کنید که برای درست ساختن مدل low poly هم باید با نحوه عملکرد مدیفایر mesh smooth آشنا باشید بعدباید مدیفایر skin زیر mesh smooth اعمال کنید در این صورت سر و کار شما با ورتکسهای مدل low poly خواهد بود اگر شد یک لینک مناسب آموزشی براتون میزارم وگرنه که خودم تو مقالات آموزشی سعی میکنم این روش رو توضیح یدم
 

hamed-ddd

Well-Known Member
در ضمن من عکسها رو بررسی کردم متوجه شدم که شما از biped استفاده کردید و اون قسمتهای آبی رنگ مربوط به biped میشه لطفا دقیقا بگید که مشکل کجاست؟؟
در ضمن بهتره برای biped از مدیفایر physic استفاده کنید (اول مدل رو انتخاب کنید از مدیفایرها physic و در کادر باز شده in وبعد روی کیبرد کلید H رو بزنید و BIP 01 (یعنی اون مکعب کوچک که مرکز ثقل ادمک محسوب میشه) انتخاب کنید )
 

SaLoOoM

Active Member
راستی یادم رفت که بهت بگم مودل آدم رو همیشه با پزیشن T مودلینگ کن!البته پاهاشم یه کم از هم فاصله داشته باشه یعنی مستقیم نباشه!
 
ممنون از راهنمایی تون

این پزیشن T رو چطوری الان رو این کارکترم اعمال کنم
یعنی منظورم اینه که چه طوری T-Pose کنم ؟
 

SaLoOoM

Active Member
Hamed Jalili گفت:
ممنون از راهنمایی تون

این پزیشن T رو چطوری الان رو این کارکترم اعمال کنم
یعنی منظورم اینه که چه طوری T-Pose کنم ؟
والا حالا مشکله که به اون پوس درش بیاری!باید از اول که مودلینگت رو شروع کردی در همون پوس مودلش کنی!
به هر حال سعی کن دستاش رو باز کنی!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا