یه مشکل ساه ولی مهم در رابطه با چشم کاراکتر!

Roohe

New Member
سلام، یه مشکل دارم اساسی! مطمئنم باید جواب داشته باشه.
یه ایرادی که داره اینه که مطرح کردن این مشکل یه کم سخته! خوب منم با یه مثال مطرحش میکنم:
فرض کنید یه باکس داریم به عنوان کاراکتر. این کاراکتر یه چشم داره که داخل یک حدقه قرار داره. توجه کنید حدقه را با boolean کردن یه sphere، بر روی سطح باکس می سازیم. حالا یه کروه توی حدقه میذاریم به عنوان چشم، که متریال داره و توسط look-at constraint به یه dummy متصلش کردیم. تا حالا مشکلی نیست چون با جابجا کردن dummy، چشم می چرخه و در صورتی که چشم به باکس لینک باشه، با جابجا کردن باکس چشم هم جابجا میشه.:neutral:
مشکل از اینجا شروع میشه که می خوام این کاراکترو twist کنم یا bendش کنم و یا اصلا ffd بهش بدم و کاملا دیفرمش کنم در حالی که چشم هم باهاش دیفرمه بشه و با جابجا کردن dummy، چشم حرکت درستی داشته باشه. ولی اتفاقی که میفته اینه که اگر باکس و کره رو با هم (چه گروه باشن چه نباشن) مثلا bend کنیم، و dummy رو جا بجا کنیم، گیزموی مدیفایر bend کره، همراه با کره می چرخه، یعنی یه قسمت های کره چشم از تو حدقه میزنه بیرون.:shock:
حالا میگین چیکار کنیم؟!!!!:cry:
تو یه فرم خارجی خوندم که به یه جواب رسیده بودن، ولی متن انگلیسی جواب نهایی (که در زیر گذاشتم) رو نتونستم درست ترجمه کنم، البته خیلی هم مطمئن نیستم این جواب، جواب نهایی باشه.


ok id do this - you want the eyes to move with the box when it bends, twist right

Well id use an attachment constraint, create a point, apply an attachment constraint to it using the

box as a target. Then manual set the face you want it to stick to. Then just parent the eyes to it

They'll be glued to the face, and even stay orientated in the right direction

Apply modifiers, over layer parenting, will cause possible transform issues down the road







:sad:
 

animations

Active Member
اگه درست فهمیده باشم، متن انگلیسی که پیدا کردین جواب شما رو نمی ده. گفته با اون روش چشم می چسبه به بدن و اصلا راجع به حرکت چشم با dummy چیزی نگفته.

من توی ریگ اصلا حرفه ای نیستم، ولی یه بار می خواستم یه چشم بسازم که حالت بیضی داشت و پلک هم داشت و سیاهی چشمش هم حتما باید توی محیط بیضی شکل درست حرکت می کرد. یکی از دوستان بهم گفت که به چشم ffd بدم و dummy رو هم به همون ffd نسبت بدم، نه مستقیما به کره چشم.

شاید شما هم اگه به چشم ffd بدین و همون رو به بدن لینک کنید، با تغییر شکل بدن، چشمتون به هم نریزه.

موفق باشید
 

Roohe

New Member
سلام، ممنون از پاسختون.

اگه درست فهمیده باشم، متن انگلیسی که پیدا کردین جواب شما رو نمی ده. گفته با اون روش چشم می چسبه به بدن و اصلا راجع به حرکت چشم با dummy چیزی نگفته.
....
شاید شما هم اگه به چشم ffd بدین و همون رو به بدن لینک کنید، با تغییر شکل بدن، چشمتون به هم نریزه.

من هم همین حدسو می زدم.
.....
این کارو کردم ولی نتیجه ای نگرفتم. در ضمن اگه منظورتون از همون رو به بدن لینک کنید، ffd باشه، که نمی شه و اگه خود کره هم باشه بازم نمیشه.
میگم من خیلی تو اینترنت گشتم ولی چیزی پیدا نکردم، از طرفی هم مطمئنم یه جواب ساده باید داشته باشه. حسابشو بکنید یه کاراکتر خیلی چاق فانتزی دارید با تمامی جزئیات، حالا می خواید از روی یه بلندی بپره پایین. من می خوام با ffd موقع رسیدن به زمین، یه حالی بهش بدم. ویا اینکه وقتی یه جا ایستاده و می خواد اطرافو نگاه کنه، با twist کل بدنشو بپیچونم.


هااااااااان؟ :mad: اعصابم خورده! میزنم کل کاراکترو پروژه رو پاک میکنما!!!؟ (شکلکی با حالت تحدید پیدا نکردم!:green:)
 

Roohe

New Member
تایم های 1:24 و 4:07 از کارتون Lifted_2007 رو ببینید. آیا 3ds max نمی تونه چنین کاری رو انجام بده؟

(کارتون Lifted_2007 یه داستانی کوتاه 5 دقیقه ای مال pixar هست، همونی که یه UFO از فضا میاد و یه کارآموز می خواد یه آدمو داخل سفینه بیاره!)
 

Roohe

New Member
:1:تایم 3:38 از کارتون Partly_Cloudy_2009 (وقتی تیق های جوجه تیقی رو از سر پرنده بر می داره)

:2:تایم 0:37 تا 0:47 از کارتون One_Man_Band_2005 (نمای بسته ساز زننده، مخصوصا وقتی به زمین نگاه می کنه)

:3:تایم 1:47 از Mike's_New_Car_2002 (همونجایی که دست مایک لای کاپوت گیر میکنه و داد میزنه)

بازم مثال بیارم؟ بابا این یه راه حل داره به خدا! درسته اینا ممکنه با 3ds max درست نشده باشن ولی آیا 3ds max پسِ چنین کارایی بر نمیاد؟
:sad:
 

animations

Active Member
تایم های 1:24 و 4:07 از کارتون Lifted_2007 رو ببینید. آیا 3ds max نمی تونه چنین کاری رو انجام بده؟

(کارتون Lifted_2007 یه داستانی کوتاه 5 دقیقه ای مال pixar هست، همونی که یه UFO از فضا میاد و یه کارآموز می خواد یه آدمو داخل سفینه بیاره!)

این ریگ شده و مورف داره دوست عزیز. بعیده که با ffd درست کرده باشندش.

ولی بازم تست می کنم ببینم می شه بدون بن گذاری چیزی که شما می خواین رو درآورد یا نه.
 

Elton John

Member
سلام، یه مشکل دارم اساسی! مطمئنم باید جواب داشته باشه.
یه ایرادی که داره اینه که مطرح کردن این مشکل یه کم سخته! خوب منم با یه مثال مطرحش میکنم:
فرض کنید یه باکس داریم به عنوان کاراکتر. این کاراکتر یه چشم داره که داخل یک حدقه قرار داره. توجه کنید حدقه را با boolean کردن یه sphere، بر روی سطح باکس می سازیم. حالا یه کروه توی حدقه میذاریم به عنوان چشم، که متریال داره و توسط look-at constraint به یه dummy متصلش کردیم. تا حالا مشکلی نیست چون با جابجا کردن dummy، چشم می چرخه و در صورتی که چشم به باکس لینک باشه، با جابجا کردن باکس چشم هم جابجا میشه.:neutral:
مشکل از اینجا شروع میشه که می خوام این کاراکترو twist کنم یا bendش کنم و یا اصلا ffd بهش بدم و کاملا دیفرمش کنم در حالی که چشم هم باهاش دیفرمه بشه و با جابجا کردن dummy، چشم حرکت درستی داشته باشه. ولی اتفاقی که میفته اینه که اگر باکس و کره رو با هم (چه گروه باشن چه نباشن) مثلا bend کنیم، و dummy رو جا بجا کنیم، گیزموی مدیفایر bend کره، همراه با کره می چرخه، یعنی یه قسمت های کره چشم از تو حدقه میزنه بیرون.:shock:
حالا میگین چیکار کنیم؟!!!!:cry:
تو یه فرم خارجی خوندم که به یه جواب رسیده بودن، ولی متن انگلیسی جواب نهایی (که در زیر گذاشتم) رو نتونستم درست ترجمه کنم، البته خیلی هم مطمئن نیستم این جواب، جواب نهایی باشه.


ok id do this - you want the eyes to move with the box when it bends, twist right

Well id use an attachment constraint, create a point, apply an attachment constraint to it using the

box as a target. Then manual set the face you want it to stick to. Then just parent the eyes to it

They'll be glued to the face, and even stay orientated in the right direction

Apply modifiers, over layer parenting, will cause possible transform issues down the road







:sad:


با توجه به توضیحات شما من اینو ساختم ,ببینید تو این فال مکسی که گذاشتم مشکلتون برطرف شده
اگه منظورتون همین بود بگید تا بیشتر توضیح بدم اگر نه بگید تا باز هم بررسیش کنم

فقط برای جابجا کردن کل باکس و چشم از Circleتوی عکس استفاده کنید




f36tbf95xgrdp3j96g.jpg



دانلود فایل 3dsmax 2011


کد:
http://up.iranblog.com/images/onrr1g9dmjcnhoxij02.rar
 

ALI3D69

Member
اگه سوالت رو درست فهمیده باشم، فکر کنم بهترین راه اینه که کره رو با attachment constraint به یکی از face های کارکتر بچسبونی.
حالا هر جوری اون فیس حرکت کنه (چه با move چه با twist) کره به اون فیس می چسبه و همراه اون حرکت می کنه.
 

Roohe

New Member
ایها الناس یافتم!!!!!!!!!!!

بچه ها سلام، ببخشید دیر کردم. بالاخره راهشو پیدا کردم.>|<:oops:

پیدا شد آقا پیدا شد:green:

از یه دوستام به نام آقای مهندس سهرابی پرسیدم سر یه سوت جوابشو پیدا کرد. اصلا کف کردم!!!:oops:

یه سری به Create/Space Warps/Modifier-Based بزنید خودتون می فهمید. Bind to space warp فراموش نشه.

دست مهندس سهرابی هم درد نکنه.:green:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا