سلام، یه مشکل دارم اساسی! مطمئنم باید جواب داشته باشه.
یه ایرادی که داره اینه که مطرح کردن این مشکل یه کم سخته! خوب منم با یه مثال مطرحش میکنم:
فرض کنید یه باکس داریم به عنوان کاراکتر. این کاراکتر یه چشم داره که داخل یک حدقه قرار داره. توجه کنید حدقه را با boolean کردن یه sphere، بر روی سطح باکس می سازیم. حالا یه کروه توی حدقه میذاریم به عنوان چشم، که متریال داره و توسط look-at constraint به یه dummy متصلش کردیم. تا حالا مشکلی نیست چون با جابجا کردن dummy، چشم می چرخه و در صورتی که چشم به باکس لینک باشه، با جابجا کردن باکس چشم هم جابجا میشه.
مشکل از اینجا شروع میشه که می خوام این کاراکترو twist کنم یا bendش کنم و یا اصلا ffd بهش بدم و کاملا دیفرمش کنم در حالی که چشم هم باهاش دیفرمه بشه و با جابجا کردن dummy، چشم حرکت درستی داشته باشه. ولی اتفاقی که میفته اینه که اگر باکس و کره رو با هم (چه گروه باشن چه نباشن) مثلا bend کنیم، و dummy رو جا بجا کنیم، گیزموی مدیفایر bend کره، همراه با کره می چرخه، یعنی یه قسمت های کره چشم از تو حدقه میزنه بیرون.
حالا میگین چیکار کنیم؟!!!!
تو یه فرم خارجی خوندم که به یه جواب رسیده بودن، ولی متن انگلیسی جواب نهایی (که در زیر گذاشتم) رو نتونستم درست ترجمه کنم، البته خیلی هم مطمئن نیستم این جواب، جواب نهایی باشه.
ok id do this - you want the eyes to move with the box when it bends, twist right
Well id use an attachment constraint, create a point, apply an attachment constraint to it using the
box as a target. Then manual set the face you want it to stick to. Then just parent the eyes to it
They'll be glued to the face, and even stay orientated in the right direction
Apply modifiers, over layer parenting, will cause possible transform issues down the road

یه ایرادی که داره اینه که مطرح کردن این مشکل یه کم سخته! خوب منم با یه مثال مطرحش میکنم:
فرض کنید یه باکس داریم به عنوان کاراکتر. این کاراکتر یه چشم داره که داخل یک حدقه قرار داره. توجه کنید حدقه را با boolean کردن یه sphere، بر روی سطح باکس می سازیم. حالا یه کروه توی حدقه میذاریم به عنوان چشم، که متریال داره و توسط look-at constraint به یه dummy متصلش کردیم. تا حالا مشکلی نیست چون با جابجا کردن dummy، چشم می چرخه و در صورتی که چشم به باکس لینک باشه، با جابجا کردن باکس چشم هم جابجا میشه.

مشکل از اینجا شروع میشه که می خوام این کاراکترو twist کنم یا bendش کنم و یا اصلا ffd بهش بدم و کاملا دیفرمش کنم در حالی که چشم هم باهاش دیفرمه بشه و با جابجا کردن dummy، چشم حرکت درستی داشته باشه. ولی اتفاقی که میفته اینه که اگر باکس و کره رو با هم (چه گروه باشن چه نباشن) مثلا bend کنیم، و dummy رو جا بجا کنیم، گیزموی مدیفایر bend کره، همراه با کره می چرخه، یعنی یه قسمت های کره چشم از تو حدقه میزنه بیرون.

حالا میگین چیکار کنیم؟!!!!

تو یه فرم خارجی خوندم که به یه جواب رسیده بودن، ولی متن انگلیسی جواب نهایی (که در زیر گذاشتم) رو نتونستم درست ترجمه کنم، البته خیلی هم مطمئن نیستم این جواب، جواب نهایی باشه.
ok id do this - you want the eyes to move with the box when it bends, twist right
Well id use an attachment constraint, create a point, apply an attachment constraint to it using the
box as a target. Then manual set the face you want it to stick to. Then just parent the eyes to it
They'll be glued to the face, and even stay orientated in the right direction
Apply modifiers, over layer parenting, will cause possible transform issues down the road
