یه سوال در مورد hdri

HOSSEIN.D

Well-Known Member
سلام. بچه ها یه سوال خیلی ساده دارم. ببینید. مثلا من یه عکس HDRI دارم. میتونم از این عکس به عنوان رفلکت و ... استفاده کنم. ولی اگه بخوام این عکس رو بزارم واسه background خوب در نمیاد. یعنی باید عکس ساده از همون HDRI داشته باشم. چطور میتونم این عکس از HDRI رو داشته باشم که بتونم ازش استفاده کنم؟
منتظر جوابای سازنده شما دوستان هستم. فعلا بای.
 

mahdilal

Member
خوب من کاملش را میگم اگر می خوای عکس راpanorama کنید از این نرم افزار که autodesk داده استفاده کنید Stitcher 2009 که فوق العاده حرفه ای عکس را پانارما می کنه و یک اموزش هم digital tutors درباره این نرم افزار داده است
در مایا هم این کار را می کنین ابتدا منتال ری را لود می کنین اگر لود نیست سپس می روید در قسمت render setting منتال ری و در تب indirect Lighting وارد قسمت enviroment میشوید و بعد بر روی image based lighting کلیک می کنید حالا برای شما یک sphere ایجاد می کند و شما در attribute editor که هم زمان باز میشه عکس خودتون را به این sphere نسبت می دهید امیدوارم جوابتون را گرفته باشید
 

HOSSEIN.D

Well-Known Member
مرسی. به دردم خورد. ولی منظورم این بود که اگه یه HDRI داشته باشم نمیشه به عکس معمولی تبدیلش کنم.(panorama نباشه)
یعنی میشه عکس panorama رو به عکس معمولی تبدیل کرد؟؟؟؟؟
 
دوست عزیز سلام :

این موردی رو که گفتین نیاز به برنامه HDRI Shop داره که راحت می تونین از وب دانلود کنین ولی تو خود مایا تا درجه ای می تونین به تصویر طبیعی با وضوح بشتر برگردونین :
مثلث کنار گزینه Image Based Lighting رو بزنین تا پنجره Attribute Editor: mentalrayIbl1 باز بشه ، تو این پنجره تیک گزینه Infinite رو بردارین و اسلایدر گزینه Color Gain رو کمی پایین بیارین ( تاریکترش کنین )
با این کار کیفیت تصویر مقدار قابل ملاحظه ای نرمال می شه .
ولی روش حرفه ای اینه که با وجود تأثیر HDRI رو موضوعات صحنه ، خود تصویر HDRI در رندر دیده نشه و بعدا با ویژگی رندر و کامپوزیت لایه ها با فتوشاپ و ... تصاویر با کیفیت و واقعی تری به پشت صحنه اضافه کنین ، برای اینکار :

رو محیط mentalrayIbl1 کلیک کنین و یا از طریق پنجره Outliner اونو انتخاب کنین
حالا در Attribute و در بخش Render Stats تیک گزینه Primary Visibility رو بردارین .
حالا رندر بگیرین ،
با این کار با وجود حضور HDRI در صحنه خود تصویر در رندر دیده نمیشه و می تونین با فتوشاپ و ... یه بکگراند زیبا به پت صحنه اضافه کنین .

موفق باشین .
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا