یه سوال در مورد اندازه فایل مکس - کمک کنید

m3d

کاربر VIP
سلام . من یه صحنه نسبتا سنگین دارم وقتی آبجکتهای ساخته شده رو به پالیگان تبدیل میکم و ذخیره میکنم اندازه فایل بیشتر میشه!
اصلا برای سبک شدن صحنه و رندر اون باید آبجکتها رو در آخر کار کلپس (تبدیل به پالیگان ) کنم؟ منظورم آبجکتهاییه که مثلا با دستورهای اکسترود و لافت و ... ایجاد شده یا پالیگانهایی که کلی مادیفایر بهشون افزوده شده
 

Shahkaar

New Member
دوست عزيز حرف شما درسته. با collapse كردن اشيا و از بين بردن Modifier هاشون فايل حدود 5 تا 10 برابر سنگين ميشه. البته اگر اشيا تكراري رو به صورت instance يا refrence بگذاريد تو سبكي فايل تاثير زيادي داره!
 
سلام . راه حل اصلی برای آبجکت های خیلی سنگین توپولوژی گرفتنه بعد انداختن مپ نرمال یا دیسپلیس. یه کمی توی ساختش وقت گیره ولی برای آبجکت های اصلی و همیشگی مثل قهرمان یک انیمیشن راه حل حرفه ای ها در پروژه های سنگین و بازی های ویدئویی همینه.
اصولا مکس به خاطر این از چند ورژن پیش poly modeling رو وارد کرد به خاطر قدرت و سرعت مدلسازی و توانایی پیوند دو مقوله سبکی و کیفیت

یه توپولوژی لزوما سنگین و حرفه ای و وقت گیر نیست. ولی حتما به شما قدرت انتخاب و امکان حذف زوائد رو میده.
اسکریپت های retopo و polyboost در قسمت poly draw تو خود مکس اینکارو برات انجام میده.
 
  • Like
Reactions: m3d

m3d

کاربر VIP
دوستان ممنون. ولی منظور من این بود که برای سرعت کار آبجکتها رو کلپس کنم یا نه؟ مسئله اینه که با کلپس کردن حجم فایل بالا میره ولی سرعت کار در ویوپورتها افزایش پیدا میکنه . چطوریه که سرعت بهتر میشه ولی اندازه فایل بالا میره؟. این برام عجیه!
 

جدیدترین ارسال ها

بالا