یه سوال درمورد meshsmooth

troojan

Member
سلام به اساتید محترم
چرا وقتی دوتا جسم مش رو با هم attach میکنم و نقاط مشترکشون که به هم نزدیکن رو weld میکنم موقع استفاده از mesh smooth خوب با هم smooth نمیشن
مثلا دو تا مکعب کنار هم میسازم و بعد از attach کردن دو مکعب، vertexهای اظلاع نزدیک هم رو weld از نوع selected میکنم یعنی الان دوتا مکعب شد یک مکعب حالا وقتی تابع mesh smooth رو اجرا میکنم به جای اینکه مثل یه مکعب smooth بشه یه کمی بد smooth میشه (تو جاهای اتصال) انگار هنوز یکی نیستن
1- یعنی در حقیقت چه جوری میشه این دوتا جسم رو دقیقا یک جسم کرد؟
2- یا لااقل چیکار میشه کرد که mesh smooth درست کار کنه؟
اگه اولی بشه که عالیه
ممنون میشم کمک کنید.
یه نصفه body با low poly با reffrence ساختم میخوام mirror کنم و بعد هم دوقسمت رو weld درآخر هم با mesh smooth ا، high poly بشه
 
سلام . دوست عزیز دوتا مکعب رو که بعد از اتچ کردن نمیتونی همینجوری ورتکس هاشو با هم weld کنی !! اون قسمتی رو که میخای ورتکس هاشو به هم بچسبونی نباید صلب باشه برای مثال همین دو مکعبی که گفتی باید بعد از اتچ کردن پلیگان دو وجهی که به هم نزدیکن رو حذف کنی بعد بتونی ورتکس هاشو با هم weld کنی . ینی مثل شکل زیر
3.JPG 4.JPG
برای جسم body هم میرور نکن مودیفایر symmetry بش بده مشکلت حل میشه . فقط تیک گزینه weld seam رو بذار . البته به طور پیش فرض خودش تیک داره
 

sp_spi

New Member
اساسا تفاوت editablepoly ba mesh va patch چی هست؟من که همش کارم با احجام معماریه از هز کدوم اینا کجاها باید استفاده کنم؟
 
ادیت پتچ بیشتر برای اشیای patch grid کاربرد داره .
اما اون دوتای دیگه یه فرقهایی با هم دارن مثلا یکیش اینه که با مودیفایر ادیت پلی میتونی ورتکس ها ، خط ها و غیره و همچنین پارامتر هاشو انیمیت کنی اما تو مودیفایر ادیت مش نمیشه . معمولا ادیت پلی کاربرد بیشتری داره امکاناتشم بیشتر از ادیت مش هستش .
چون ادیت مش زیاد برام جالب نیست باهاش کار نمیکنم .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا