یه سوال درباره Toon Sharder

m2_farzan

Active Member
سلام به همگی.

داخل یه بخشی از کارم دارم از Maya Toon Sharder استفاده میکنم، و یک سوال درمورد حاشیه های خطی PFX Outline داشتم، امیدوارم اینجا به جواب برسم.
من میخوام روی یه Edge همیشه خط باشه، مثلا یه مکعب دارم، میخوام همیشه یه Crease Line روی یکی از Edge ها باشه؛ حتی اگه اون Edge به زاویه مینیمم نرسیده باشه.

دوستان لطفا کمک کنید. اگر هم مفهوم نیست بگید تا بیشتر توضیح بدم.

اینم عکسش (زبانم افتضاحه :دی)
Untitled.jpg
 
آخرین ویرایش:

davoodice

Well-Known Member
دوست گرامی کلا PFX Outline گزینه خوبی نیست
از contour shader ها استفاده کن
 

m2_farzan

Active Member
میشه یه خورده بیشتر توضیح بدبد لطفا؟

این contour shader چیه دقیقا، جای خط دور رو میگیره یا جای مثریال کارتونی رو؟

چرا از PFX بهتره؟

پلاگینه یا مال خود مایاست؟

برای یادگیریش چیکار کنم؟

ببخشید که زیاد سوال پرسیدم؛
اگر هم دوستان نظری دارن یا جواب سوال اول رو میدونن لطف کنن راهنمایی کنن.

 
سلام
بیزحمت بیشتر توضیح میدین؟
چه کاریه از toon استفاده کردن خب! edge رو duplicate کنین بعد حالا بهش paint effects اعمال کنین یا یه دایره روش extrude کنین و بهش surface shader بدین
 

einollahia

Well-Known Member
سلام
توی shading engine برو تو mental ray
مثلا اگه یه blinn درست کردی برو تو blinnSG contour
contour رو می بینی

enable رو تیک بزن و اوتم تنظیمات رنگ و اندازه و ...

حالا برو تو تنظیمات mental ray
برو گزینه features رو بزن
پایین پایین تنظیمات رندر contour رو می بینی


فقط تو این نوع رندر باید sample کار بالا باشه و Sample در تنظیمات خود contour رو حتما 20 به بالا بذار
 

davoodice

Well-Known Member
contour برای رندر لبه ها استفاده میشه
میشه با تنظیمات خاصی مثل pfx outline درش بیاری

دوتا آموزش DT در این مورد هست ببینید
introduction to maya toon یا همچین چیزی
and
mentalray online reference library
 

m2_farzan

Active Member
دست همگی درد نکنه. به نظرتون احترام میذارم ولی فعلا برا من همون PFX Outline جواب میده، تنها مشکلم هم همینه که مجبور شدم همونطور که @khadivivaneghi گفته بود چند تا Face باریک درست کنم و سیاهشون کنم. البته اگه PFX واقعی بود بهتر بود اما فعلا همین راهشه.
اون Contour هم که گفتید دنبالش رفتم اما فعلا از همین استفاده میکنم به دلائل مختلف.
دست همگی درد نکنه.
 
نه عزیز این راهش نیست. من خودم یک کار ده قسمتی دستمه که با maya toon خروجی میگیرم. بهترین روش که برای اینجور موقعها پیدا کردم استفاده از گزینه Detach Component هست. اون لبه هایی که میخوای همیشه روش خط سیاه باشه رو انتخاب کن بعد از منوی Edit mesh این گزینه رو بزن.
 

m2_farzan

Active Member
نه عزیز این راهش نیست. من خودم یک کار ده قسمتی دستمه که با maya toon خروجی میگیرم. بهترین روش که برای اینجور موقعها پیدا کردم استفاده از گزینه Detach Component هست. اون لبه هایی که میخوای همیشه روش خط سیاه باشه رو انتخاب کن بعد از منوی Edit mesh این گزینه رو بزن.

دستت درد نکنه! این بهتر هم هست. مرسی :)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا