سلام
یه سوال از حرفه ای ها در مورد unwrap ؟
دوستان طاعات قبول باشه.
یه کم سوالم طولانیه ...آخه چند جا مشکل هست، لطفا حوصله کنید:
من توی یه پروژه انیمیشن، تکسچرینگ کاراکترها رو به عهده گرفتم. یه تجربیاتی با نرم افزارها داشتم ولی تا کار جدی انجام نداده بودم. یه تستهایی زدم ولی هنوز جواب کامل رو پیدا نکردم...
مشکل اساسی این بود که UV های کاراکترها ناقص و به هم ریخته و پر از error بود. خب من با یووی مکس وارد نیستم. به جاش با هر کدوم از uvlayout و roadkill و 3d-coat و unwrella برای گرفتن یه uv خوب و بی نقص تست زدم...
که اولا بشه توی مودباکس یا تری دی کوت روی کاراکتر مستقیما نقاشی کرد و تکسچر گذاشت و بعد برای ویرایش لایه ها و همین طور تکسچرها ببرم فتوشاپ و اونجا هم بافت های خاص لباس رو رو کار بذارم.
کاراکترها به علت نامتقارن بودن و مدلسازی بد و همینطور قطعات زیاد و روی هم افتاده توی گرفتن uv اذیت میکرد.موهای عجیب اونها و قسمتهای مخفی و این که پوسته ای یه لایه نداشتند کار رو سخت میکرد و چون پروژه جلو رفته بود دیگه اصلاح هم ممکن نبود.
خب من یه کلکی خواستم بزنم که کارم جلو بیفته چون عجله هم داشتند: از uv اتوماتیک استفاده کردم که بهترینشون توی تری دی کوت 3.3 جواب داد. مدل رو خودش تیکه تیکه کرد و ریلکس کرد و پک کرد .آوردم توی مودباکس 2011 و تری دی کوت تست کردم. توی هر دو بدون اینکه درز بندازه راحت روش با تبلت و تکسچر کار کردم. حتی AO-map هم گرفتم...(البته حالت ریز ریز شده و تک پلیگنی جواب نمیداد ولی منطقه ای بی نقص بود)
ولی بعد که خواستم ببرم توی فتوشاپ و برای لباس یه بافت منظم بذارم یا از امکانات رنگ آمیزی فتوشاپ که خیلی کاملتر بود استفاده کنم دیدم که ای دل غافل! اینقدر قطعات uv زیاد شده که اصلا کار توی فتوشاپ تعطیل میشه!!!
از طرفی یه سوال دیگه هم اینه که آیا uv اتوماتیک با قطعات بالا که فعلا روی مدل بی نقص به نظر میرسه، ممکنه بعدا توی انیمیت و رند مشکل ساز بشه؟
حالا دارم روی هر چه بهتر گرفتن uv کار میکنم چون چسبوندن قطعات uv اتوماتیک هم مکافات و خیلی زمان بره.(هر چند که uvlayout و roadkill برای دوباره چسبوندن امکانات خوبی داشتند)
ببخشید چون پروژه مال خودم نیست متأسفانه مدلشون رو نمیتونم پیوست کنم.
اگر روشی به نظرتون میرسه که بشه یه جاهای رو uv اتو گرفت (جاهی تیز و کوچک و هم متریال رو با هم و در مجاور هم متمرکز کرد ) و از طرفی یه جاهای دیگه رو هم کامل و بزرگ (لباس - صورت که بشه مستقیم در فتوشاپ روش کار کرد) و از طرفی در زمان کمتری به این نتیجه رسید! ممنون میشم راهنمایی کنید.
عذر از تصدیع وقت و ممنون از توجهتون
یا علی
یه سوال از حرفه ای ها در مورد unwrap ؟
دوستان طاعات قبول باشه.
یه کم سوالم طولانیه ...آخه چند جا مشکل هست، لطفا حوصله کنید:
من توی یه پروژه انیمیشن، تکسچرینگ کاراکترها رو به عهده گرفتم. یه تجربیاتی با نرم افزارها داشتم ولی تا کار جدی انجام نداده بودم. یه تستهایی زدم ولی هنوز جواب کامل رو پیدا نکردم...
مشکل اساسی این بود که UV های کاراکترها ناقص و به هم ریخته و پر از error بود. خب من با یووی مکس وارد نیستم. به جاش با هر کدوم از uvlayout و roadkill و 3d-coat و unwrella برای گرفتن یه uv خوب و بی نقص تست زدم...
که اولا بشه توی مودباکس یا تری دی کوت روی کاراکتر مستقیما نقاشی کرد و تکسچر گذاشت و بعد برای ویرایش لایه ها و همین طور تکسچرها ببرم فتوشاپ و اونجا هم بافت های خاص لباس رو رو کار بذارم.
کاراکترها به علت نامتقارن بودن و مدلسازی بد و همینطور قطعات زیاد و روی هم افتاده توی گرفتن uv اذیت میکرد.موهای عجیب اونها و قسمتهای مخفی و این که پوسته ای یه لایه نداشتند کار رو سخت میکرد و چون پروژه جلو رفته بود دیگه اصلاح هم ممکن نبود.
خب من یه کلکی خواستم بزنم که کارم جلو بیفته چون عجله هم داشتند: از uv اتوماتیک استفاده کردم که بهترینشون توی تری دی کوت 3.3 جواب داد. مدل رو خودش تیکه تیکه کرد و ریلکس کرد و پک کرد .آوردم توی مودباکس 2011 و تری دی کوت تست کردم. توی هر دو بدون اینکه درز بندازه راحت روش با تبلت و تکسچر کار کردم. حتی AO-map هم گرفتم...(البته حالت ریز ریز شده و تک پلیگنی جواب نمیداد ولی منطقه ای بی نقص بود)
ولی بعد که خواستم ببرم توی فتوشاپ و برای لباس یه بافت منظم بذارم یا از امکانات رنگ آمیزی فتوشاپ که خیلی کاملتر بود استفاده کنم دیدم که ای دل غافل! اینقدر قطعات uv زیاد شده که اصلا کار توی فتوشاپ تعطیل میشه!!!
از طرفی یه سوال دیگه هم اینه که آیا uv اتوماتیک با قطعات بالا که فعلا روی مدل بی نقص به نظر میرسه، ممکنه بعدا توی انیمیت و رند مشکل ساز بشه؟
حالا دارم روی هر چه بهتر گرفتن uv کار میکنم چون چسبوندن قطعات uv اتوماتیک هم مکافات و خیلی زمان بره.(هر چند که uvlayout و roadkill برای دوباره چسبوندن امکانات خوبی داشتند)
ببخشید چون پروژه مال خودم نیست متأسفانه مدلشون رو نمیتونم پیوست کنم.
اگر روشی به نظرتون میرسه که بشه یه جاهای رو uv اتو گرفت (جاهی تیز و کوچک و هم متریال رو با هم و در مجاور هم متمرکز کرد ) و از طرفی یه جاهای دیگه رو هم کامل و بزرگ (لباس - صورت که بشه مستقیم در فتوشاپ روش کار کرد) و از طرفی در زمان کمتری به این نتیجه رسید! ممنون میشم راهنمایی کنید.
عذر از تصدیع وقت و ممنون از توجهتون
یا علی