یه سوال آسون .... ممنون میشم

cs_mohsen

Member
اول خلاصه لپ مطلب رو میگم :
ممنون میشم اگه کامل بخونید چون به طور خلاصه خیلی ساده به نظر میاد
این که :
من میخوام آبجکتم رو انیمیت کنم (بچرخونم) در راستای یک محور ولی در انیمیت در راستای تمام محور ها می چرخه و اینکه پیووت من در راستای آبجکت نیست.


توضیح :
آبجکت زیر رو ببینید :

111.jpg


یک پره است برای انیمیتش مشکل پیش میاد
اصلا در راستای خودش (جهتی که باید بچرخه ) انیمییت نمیشه.
در حالت عادی مثل زیر درست عمل میشه :

اگر rotate X,Z مقدار داشته باشه اونوقت به هم میریزه
اگر هم پیوتم تنظیم باشه هنگامی که انیمیت میشه باز به هم میریزه و در تمام جهات می چرخه
همچنان که فقط rotate Y متغیره :
به ترتیب زیر :

222.jpg


در کل چطور اون پره رو در جهت خودش انیمیت کنم ؟
ولی نمی خوام از dinamic با استفاده از hing و vortex یا ... استفاده کنم
خیلی متشکرم:)
 

end_of_cg

Member
سلام دوست من
البته من با مکس کار میکنم ولی فکر کنم برای حل مشکل توی مایا هم قابل استفاده باشه(اصطلاحاتی که به کار میبرم مال مکسه )
اول بیا یه سیلندر اندازه سیلندر وسط پره هات بکش و اونو دقیقآ بذار روی سیلندر اصلیت.
بعد بیا کل پره روattachکن به اون سیلندری که تازه کشیدی(این طوری پیوت پره اصلی که به هم ریخته از بین میره و پیوت سیلندر جدید رو که سالمه به ارث میبره!)
حالا سیلندری رو که تازه کشیده بودی رو پاک کن.و در حالت localپرت رو بچرخون.همین!!!!
امیدوارم مشکلت رو تونسته باشم حل کنم.
 
دکمه ی Insert کیبورد بزن بد محور بکشش رو نقطه ی وسط آیجکت (یا جایی که می خوای محور چرخش رو اونجا باشه) بد که تنظیم کردی دوباره Insert یزن حالا میبینی که اونجوری که دوست داری میچرخه
 

cs_mohsen

Member
امین جان متشکرم.
اما همونطور که تو عکس می بینی عکس دومی یه سیلندره با پیووت در جهت خود آبجکت اما اون هم مشکل داره .خیلی مسخره است.
امید جان ممنون
insert جای پیووت رو تغییر می ده من می خوام بچرخه البته در tool setting میشه چرخوند اما چون محور کاملا مطابق با آبجکت معلوم نیست چقدره دقیق در نمیآد.

خیلی ممنون...
 

cs_mohsen

Member
خیلی ممنون بچه ها ...

عکس اول هم همونطور که می بینید یه combine شده یه گروه شده و .... هست.( attach و ...)
عکس دوم هم اگر بیبینید دیگه به پره ربطی نداره یه سیلندره اون هم با پیووت سالم و درست در جهت آبجکت
اما وقتی قبل از انیمیت x و z دارای مقدار میشن ،هرچند که y انیمیت شده، به هم میریزه و به ترتیب شکل دوم می چرخه در عین این که مقدار x و z تغییر نمی کنه ولی آبجکت همه وری می چرخه
بهتر بگم با اینکه پیووت آبجکت rotate در جهت local هست ولی در انیمیت در جهت grimbal می چرخه.
اگه راهی دارید ممنون ...
خیلی خیلی ممنونم
 

end_of_cg

Member
سلام محسن....
من یه بار تو مکس با این مشکل بر خوردم این کارو کردم:
controller جسمم رو در قسمت rotation از حالت bezier float به حالت list controller تغییر دادم و بعد یه bezier float دیگه بهش نسبت دادم و تو اون کنترلر جدیده انیمیتش کردم درست شد.
یعنی یه ایراد نرم افزاری به هم زده بود.
حالا من نمیدونم اینایی رو که گفتم تو مایا اسمش چیه فقط احساس میکنم اگه کنترلر چرخش جسمتو عوض کنی شاید درس شه.
 

cs_mohsen

Member
متشکرم
جسمم رو در قسمت rotation از حالت bezier float به حالت list controller تغییر دادم
تا اینجا فکر می کنم همون local , world , grimbal در tool setting باشه
اما از اون به بعدش... رو نمی دونم ... کسی می دونه ؟

100 درصد اگه کنترلر جسمو عوض کنم درست میشه .... local ...

ممنون امین
 

cs_mohsen

Member
آره این میشه orient constraint ا...

سیلندر هم بالاخره به همین مبتلا میشه
روش خوبیه اما ...
اما درست شد ...
خود پره هم بدون چیزی ...
فقط اون رو با محور نرمال خودش که درست نبود (abs) یکی کردم جهتشو و freez کردم و شد پیووت دلخواه ...
ممنونم
 

majidhoma

Member
حل مشکل شما

دوست عزیز من ، شما باید روی آیکون move دبل کلیک کرده و گزینه world یا object را فعال کنید.
از modify>freez transformation را نیز اجرا کنید
www.majidhoma.blogfa.com
 
آخرین ویرایش:

cs_mohsen

Member
بله مدتهاست حلش کردم با تغییر پیووت و فریز
باز هم بسیار متشکرم رفیق
 

جدیدترین ارسال ها

بالا