یه راهنمایی (( کــــــــــمـــــــک)) ممنون

سلام به همه دوستان
من تازه شروع کردم به کار با این برنامه ودر حال آموزش هستم
یه سوال خیلی مهم دارم.
می خوام یه شیئی رو با استفاده از کلید و دوربین تغیر حالت بدم از هر جا پرسیدم تغییر جا و متحرک کردن رو یادم دادن ولی می خوام تغییر حالت بده از چیزی به چیز دیگه تبدیل بشه.
1- اصلا این کار رو میشه انجام داد؟
2- اگر میشه انجام داد چه طوری؟؟؟

اگه راهنماییم کنید خیلی ممنون میشم
 

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام دوست عزیز
چیزی که شما می خواید اسمش مورف (Morph) هست ، یعنی تبدیل شدن . به طور پیش فرض این امکان در مکس وجود داره ولی کمی محدودیت داره چون شما باید از دو جسم با تعداد ورتکس یکسان استفاده کنید . این نکته باعث شده تا نشه مثلا یه مگس با 10000 ورتکس رو به مجودی پیچیده با 100000 ورتکس تبدیل کرد ولی کاربردهای زیادی از جمله حرکات صورت داره .

شما اول یه چیزی بساز ، هر چی ،بعد تبدیلش کن به editable Mesh یا Editable Poly تا بتونی روی ورتکساش کار کنی . حالا از اون جسم یه کپی تهیه کن به حالت ساده نه instance چون کارهایی که در مدل دوم انجام میدی نباید روی مدل اول یا اصلیت اثر بذاره ،مدل دوم رو انتخاب کن و ورتکساش رو کمی جابجا کن ولی ورتکسی پاک نکن یا اضافه ، edge اشکالی نداره فقط ورتکس ها نباید کمو زیاد بشن . بعد دستور اصلاحی Morpher رو به مدل اول اضافه کن و در قسمت channel List روی یکی از دکمه ها که نوشته empty راست کیلیک کن و گذینه Pick from scene رو بزن ، حالا روی جسم دوم کیلیک کن . تمام !!!!
حالا اگه عدد کنار اون دکمه رو که در ابتدا صفر هست بالا ببری می بینی که مدلت داره تبدیل به مدل دوم که به عنوان هدف بهش معرفی کردی تبدیل می شه . همون طور که گفتم این راه کاربردهای بسیار گسترده ای از جمله حالات مختلف صورت داره .

موفق باشید (Mr.Baloot)
:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا