یادگیری سی شارپ

pa_darya

Member
با سلام
آیا کلاسهای انمن فنی تهران خوبه، برای یادگیری زبان #c می خواستم بدونم
خیلی برنامه نویسی قوی ندارم یعنی زیاد علاقه ندارم ولی باید یاد بگیرم واسه پروژه ام می خواهم
لطفآ بگویید از کجا و چه کلاسی شروع کنم.
 

jmosawy

Member
با سلام؛

من عذر میخوام، چونکه درمورد کلاس های بیرون نمی تونم راهنماییتون بکنم. البته تنها راهنمایی که میتونم بهتون بکنم اینکه، حواستون باشه هر کلاس #C-ای که پیدا میکنید نرید. اوون ها متاسفانه سر افراد کلاه میزارن و فقط در حد نوشتن برنامه ها با استفاده از فرم رو یاد میدن، درصورتی که قبلش باید کلی توضیح بدن.

اما من یک سایتی رو میشناسم، واقعا خیلی از اون راضی هستم، و یه چند مدتی هست که باهاش شروع کردم یادگیری #C که واقعا مفید بوده. من دقیقا نمیدونم این سایت هم مثل اون کلاس ها به مطالبش پایان خواهد داد (درصورتی که خودشون نوشتن که اینطوری نیست)، اما هرچی که باشه، بصورت رایگان دارید یاد میگیرید.

فقط کافیه خیلی کم زبان انگلیسیتون قوی باشه؛ چونکه واقعا سایت کاملی هستش و از هر بخش (حتی روشن کردن برنامه Visual Studio رو هم با عکس گذاشته!).

آدرس سایت هم اینه: http://homeandlearn.co.uk

امیدوارم براتون مفید واقع شود...
موفق باشد.
 

pa_darya

Member
ممنونم از راهنمایی شما ولی اینکه نوشتید ((فقط در حد نوشتن برنامه ها با استفاده از فرم رو یاد میدن)) یعنی چه؟منظورتون چیه میشه توضیح بدهید.
با تشکر
 

pa_darya

Member
در ضمن سایتی که معرفی کردید بسیار جالبه ولی الان که مدتیه باهاش کار کردید فکر می کنید همه مطالب گفته میشه؟
باز هم از راهنمایی شما ممنون
عالی بود
 

jmosawy

Member
با عرض سلام مجدد؛

ببینید من دقیقا عین چیزی که به من گفته شده رو به خودتون خواهم گفت:

من دانشجوی رشته نرم افزار هستم و امسال که به ما زبان C رو یاد دادن، استاد ما ( که واقعا خیلی مرد بود) آخرین جلسه رو داشت به ما میگفت که در آینده چه چیزهایی رو یاد بگیریم، بحث به زبان #C کشیده شد که گفتن هرکلاسی رو نرید چونکه فقط از شما پول میگیرن و اوون چیزهایی که باید بهتون یاد بدن رو نمیدن!

اول اینکه در مورد اون جمله ای که بنده گفتم و شما متوجه نشدید، توضیحی بدم؛ شما اگر با زبان هایی مثل C کار کرده باشید، میدونید که شما وقتی برنامه ای رو مینویسید و کامپایل میکنید، برنامه ی شما در پنجره ای شبیه به همان برنامه cmd.exe اجرا میشه! یعنی Object و اینجور چیزها نداره؛ مثل بقیه برنامه های ویندوز نیست که در یک فرم باشه و شما Text Box, Check Box, ... بزارید!(البته در سطوح بعدی میتونید اینکارها رو بکنید!)

#C هم تاجایی که بنده اطلاعات کسب کردم، با اینکه درسته موضوع اصلیش همون اینکه توی یک فرم برنامه رو طراحی کنی، اما تحت همون پنجره سیاه رنگ هم میتونید بنویسید، که استادمون منظورش اوون بود. علاوه بر اوون، منظور ایشون هم این بود که هر خطی که بنویسی رو بهت بگن یعنی چی و برای چی(کاری که خیلی از کلاس ها انجام نمیدن و فقط میگن این باید باشه!).

حالا در مورد این سایت، اگر یه چندتا درس ابتداییشو خونده باشی، وقتی شروع به کد نویسی میکنه، هر لحظه بهت تاکید میکنه که اوون یه سری خطی که نمیفهمی برای چه نوشته میشه رو در ادامه بهت میگم که چی هستن! البته من هم فکر نکنید خیلی جلو رفتم با این سایت، خودم هم توی همون درس های ابتداییش هستم، اما واقعا از این سایت راضی هستم! چونکه خیلی دقیق توضیح میده. همه مراحل هم با عکس هست و هر مرحله، هم با Visual Studio 2008 و هم Visual Studio 2010 توضیح میده که هرکدومش رو داشته باشی، قاطی نکنی.

سوالی بود من در خدمت شما دوست عزیز هستم؛
ارادتمند شما.
 

pa_darya

Member
واقعا مرسی از راهنمایی شما،نه من 1جلسه هست که رفتم خوبه و همه چیز را توضیح میده ولی امیدوارم برسیم که تمام مطالب گفته بشه،راستی Visual Studio 2010 را دارید حجمش خیلی زیاده،میشه دانلود کرد یا نه بهتره cd آن را تهیه کنم.
ممنون
 

bitaroos

Member
سلام

به نظر من حیفه آدم پولشو بده برای این کلاس ها (البته کیفیت کلاس های تهران رو نمی دونم)
بهترین راه پیدا کردن یه منبع خوبه که معمولا منابع فارسی افتضاح هستن. ولی منابع خارجیه خوبی وجود داره.
ولی ترجیحا اول باید با یه منبع فارسی شروع کرد تا با یه سری مفاهیم اولیه آشنا شد. مثلا مبحث شئی گرایی،
اگر بخوایید اول با منابع خارجی شروع کنید (اگر زبانتون قوی نباشه) توی مفاهیم به مشکل بر میخورید.

یه منبع فارسی عالی وجود داره که هر کسی خونده تعریفش رو داده.
-----------------------------------------------------------------------------------
نویسنده این کتاب سید محمد هاشمیان هست. لینک دانلود
-----------------------------------------------------------------------------------
لازم نیست همه اش رو بخونید، 900 صفحه هست. از خیلی جاهاش می تونید سریع رد بشید.

یه کتاب دیگه هم هست، از احمد اسلام زاده، میگن اینم خوبه ولی خودم هنوز نخوندمش.

حجم نرم افزار ویژوآل چند گیگه، با این سرعت کم اینترنت، شخصا ترجیح میدم برم بخرمش.
 
آخرین ویرایش:

jmosawy

Member
واقعا مرسی از راهنمایی شما،نه من 1جلسه هست که رفتم خوبه و همه چیز را توضیح میده ولی امیدوارم برسیم که تمام مطالب گفته بشه،راستی Visual Studio 2010 را دارید حجمش خیلی زیاده،میشه دانلود کرد یا نه بهتره cd آن را تهیه کنم.
ممنون

با سلام؛

امیدوارم که در کلاس هایی که شرکت کردید موفق باشید!

فقط یک نکته ای را خدمتتون عرض کنم، همونطوری که دوست عزیزم، bitaroos فرمودند، سعی کنید حالا که دارید کلاس میرید، به منابع خارجی حتما سر بزنید. در واقع، اوون جرقه ی اولیه رو بزارید بر عهده ی همین کلاس ها و در کل با زبان فارسی؛ بعد که اوون جرقه اولی زده شد، سریع به سمت منابع انگلیسی برید، چونکه اگر بخواید با منابع فارسی جلو برید، چند سالی آدم از دنیا عقب خواهد افتاد.

من نمیدونم شما سایتی رو که خدمتتون دادم رو یکمی از درس هاشو مطالعه کردید یا خیر؛ اگر نه که سعی کنید چند درسشو مطالعه کنید و متوجه خواهید شد که چقدر زبان انگلیسی راحت هست فهمیدش؛ از طرف دیگر هم اینکه تمامی مطالب رو به شما به صورت کامل آموزش میده و آدم لذت میبره! در کنارش هم آدم انگلیسیش قوی میشه.

خلاصه، در هر صورت از صمیم قلبم برای شما آرزوی موفقیت میکنم.
ارادتمند شما.
 

pa_darya

Member
با سلام
آره من به این سایت رفتم و خیلی هم خوب بود،نه من خیلی با منبع انگلیسی مشکل ندارم و خوندنش راحته
ممنون از لطف شما
 

جدیدترین ارسال ها

بالا