گوگل ادسنس - Adsense چیست؟

irsa942

Member
گوگل ادسنس برنامه ای است که توسط گوگل ساخته شده است و اجازه میدهد تا سایت های دیگر عضو این شبکه، بطور اتوماتیک تبلیغات متنی و تصویری مرتبط با موضوع سایت خود را در سایت هایشان قرار دهند. چنین تبلیغاتی توسط گوگل مدیریت، ذخیره و نگهداری می شوند. گوگل در ازای کلیک ها و یا تعداد نمایش تبلیغات، درآمدی را به حساب صاحب سایت خواهد ریخت. شرکت گوگل، نسخه آزمایشی سرویس "هزینه در ازای عمل" را بیرون داده است ولی استفاده از آن را در اکتبر سال 2008 میلادی متوقف کرد.

اینکار به نفع سرویس DoubleClick تمام شد که آن نیز تحت امتیاز گوگل قرار دارد. در چهارماهه اول 2011 میلادی، گوگل 2.34 میلیارد دلار (9.36 میلیارد دلار در سال) در ازای این سرویس بدست آورد که چیزی معادل 28% از کل درآمد این سیستم از طریق ادسنس بود.
برخی از وبمستران، سایت هایی را می سازند که هدفی غیر از بدام انداختن جستجوگران در گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر را برای جذب بازدید کننده و کلیک بر روی تبلیغات، ندارد. چنین سایت هایی غالبا چیزی غیر از مطالبی به هم پیوسته اتوماتیک ساخته شده نمی باشند (بعنوان مثال، یک دایرکتوری از مطالب و مقالات یا مطالب کپی شده از سایت های دیگر از طریق RSS). احتمالا مشهورترین شکل چنین اسپمهایی، splogs (وبلاگهای اسپم) است که گرداگرد کلمات کلیدی با ارزش می چرخند.این روش و روشهای مشابه دیگر، چیزی غیر از اسپم سازی برای موتورهای جستجوگر نمی باشند. چنین سایت هایی می توانند به گوگل گزارش داده شوند.

شکل دیگری از سو استفاده از ادسنس، MFA یا Made for AdSense است. به این معنی که سایت یا صفحاتی از آن، تنها به منظور ادسنس ساخته شده اند و دارای محتوایی نمی باشند وتنها با تبلیغات پر می شوند. در این اینحالت، کاربر انتخاب دیگری غیر از کلیک بر روی لینکهای تبلیغاتی را ندارد. چنین سایتهایی در گذشته با دیده اغماض نگریسته می شدند ولی به دلیل شکایات فراوان، گوگل هم اکنون، حسابهای چنین کاربرانی را مسدود می کند.

همچنین گزارشاتی در مورد تروجان ها داده شده است که از تبلیغات گوگل استفاده کرده و آنها را به شکل دلخواه خود و با مطالب و عکسهای مورد نظر در می آورد.
موارد استفاده و طریقه نصب گوگل ادسنس، در هنگام ثبت نام به کاربران ارائه خواهد شد. همچنین توافقنامه امنیتی و شرایط سرویسی نیز ارائه می شود که کاربران ملزم به رعایت آن هستند.

  • صاحب سایت ابتدا کد جاوا اسکریپتی را درون صفحه خود قرار می دهد.
  • هر بار که صفحه بازدید می شود، کدهای جاوا اسکریپت با استفاده از تکنولوژی JSON، محتویات مورد نمایش را از سرورهای گوگل فراخوانی می کنند.
  • برای تبلیغات متنی، سرورهای گوگل از catch صفحه برای تعیین مجموعه از کلمات کلیدی با ارزش استفاده می کنند. چنانچه کلمات کلیدی قبلا catch شده باشند، تبلیغات برای آن کلمات کلیدی، بر مبنای سیستم پیشنهاد قیمت ادوردز، صورت می گیرد (توضیحات بیشتر، در توافقنامه ادسنس آمده است).
  • برای تبلیفات سایتی، تبلیغ دهنده، صفحاتی را مشخص می کند که تبلیغات می بایست در آنها به نمایش در آورده شود و بر مبنای هزینه هر یک میلیون بار نمایش یا CPM محاسبه می شود و یا آنکه تبلیغ دهنده مبلغی را برای هر هزار بار نمایش آگهی، پرداخت می کند.
  • چنانچه شما به عنوان تبلیغ دهنده، تبلیغ دهنده دیگری را معرفی کنید، گوگل به حساب کاربری شما، مبلغی را واریز می کند. این سیستم معرفی، در آگوست 2008 میلادی، کنار گذاشته شد.
  • تبلیغات حین جستجو، نیز در حین جستجوی کاربران نمایش داده می شود.
  • از آنجاییکه در حین در خواست صفحه، کد جاوا اسکریپت به سرور فرستاده می شود، این امکان برای افراد دیگر وجود دارد تا کدهای جاوا اسکریپت تبلیغات سایت های دیگر را کپی کنند و در سایت های خود قرار دهند. برای جلوگیری از این تقلب ها، استفاده کنندگان از ادسنس، بایستی صفحاتی از سایت خود را که می بایست تبلیغ روی آنها نمایش داده شود را مشخص کنند. در اینحالت، ادسنس کلیه کلیک ها را از سایت ها و صفحات دیگر، نادیده می گیرد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا