گوگل، صفحه Start را به مجموعه برنامه‌های ميزبانی اهدا می‌كند

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6
ميامی- برنامه‌های شركت گوگل برای Your Domain يك جز جديد را به همراه دارد، ورود يك صفحه وب كه سازمان‌ها می‌توانند همانند يك نقطه مركزی برای كاربران مورد استفاده قرار دهند، تا آنان به اين مجموعه از برنامه‌های ميزبانی دسترسی يابند. با عرضه اين برنامه‌ها در ماه آگوست برنامه‌های گوگل برای Your Domain، مجموعه‌ای از همكاری مبتنی بر مرورگر و برنامه‌های ارتباطی برای سازمان‌ها است تا كارمندانشان از آدرس اينترنتی و خود شركت، استفاده كنند.

گوگل درصدد است تا گزينه صفحه Start را اضافه كند، گزينه‌ای كه در تكنولوژی و اينترفيس كاربر بر اساس سرويس Personalized home page كه گوگل به مصرف كنندگان ارائه می‌دهد، می‌باشد.

صفحه Start به پكيج سازمان‌ها اجازه پيوستن به سرويس‌های گوگل Apps و ساير محتويات مناسب را به جهت اينكه می‌خواهند كاربرانشان به اطلاعاتی مثل آب و هوا، اخبار و RSS يا Really Simple Syndication دسترسی يابند اهدا می‌نمايد.

طراحی صفحه Start كه می‌تواند از طريق اينترفيس‌های قابل كليك در دسترس باشد، جايگزين ديناميكی است كه نسبت به صفحات خانگی استاتيك كه به روزرسانی آنها مشكل‌تر است، بهتر و ساده‌تر به روزرسانی می‌شوند.

با اين ويژگی‌ جديد، گوگل به تقويت اين مجموعه می‌پردازد، مجموعه‌ای كه يكی از چندين راه‌كارهای نرم‌افزاری است كه شركت برای سازمان‌‌ها در اختيار دارد. ساير ويژگی‌ها عبارتند از، Google Analytics سرويس ميزبان برای استفاده و بازديد وب سايت‌ها و Google Docs & SpreadSheets كه شامل پردازش ميزبانی ورد و برنامه‌های صفحه گسترده است. اخيرا گوگل، شركت Jot Spot را كه سرويس دهنده ميزبانی WiKi می‌باشد، خريداری كرده است.

مديران اجرايی گوگل درباره نيت خود مبنی بر نقش شركت در بازار برنامه‌های ميزبانی برای مصرف‌كنندگان و شركت‌ها عقيده روشنی دارند، نمونه‌ای كه افراد زيادی آنرا به عنوان تهديد بزرگی بر نمونه‌ نرم‌افزار بسته‌بندی شده‌ای كه مايكروسافت امپراطوری آنرا عرضه كرده است، می‌دانند.

اين هفته در Web 2.0 Summit كه اخيرا در شهر سانفرانسيسكو منعقد شد، Eric Schmidt مدير ارشد اجرايی گوگل دوباره از اين نرم‌افزار به عنوان نمونه سرويسی كه كاربران بطور جزيی از طريق اينترنت به برنامه‌ها دسترسی می‌يابند، دفاع نمود. برنامه‌های ميزبانی نيرومند‌تر، معتبرتر و ساده‌تر نگهداری می‌شوند.

همچنين در نمونه ميزبانی، جستجوی داده در ميان برنامه‌ها و اسناد مشترك آسان‌تر است. برای مثال كاربران بلاگر گوگل نسبت به مسائل كارايی بلاگ معروف و سرويس Authoring در هفته‌های اخير شكايت نموده‌اند همچنين Google Analytics پس از اينكه گوگل اين سرويس را به صورت رايگان در نوامبر ارائه داد، دچار مشكلات كارايی شده است. گوگل بعد از اينكه قادر به تثبيت سرويس‌برای يك هفته نشد، موقتا ثبت‌نام‌های جديد را برای Analytics مسدود كرد.

مجموعه Google Apps برای Your Domain شامل سرويس پست الكترونيك Gmail Web، پيغام آنی Google Talk و سرويس چت صوتی، Google Calendar سرويس زمانبندی و Google page creator سرويس طراحی صفحه می‌باشد. Google Apps برای your Domain رايگان است اما گوگل اين را به صورت نسخه‌ای بر اساس هزينه پيش پرداخت برای شركت‌های بزرگتر با نيازهای بيشتر، آماده می‌كند.



منبع:http://www.pcworldiran.com/news/fn_850568.htm
 

جدیدترین ارسال ها

بالا