گفتگو: مقایسه Rigid Bind و Smooth Bind در Skin مایا

m2_farzan

Active Member
با سلام، میخواستم اگه موافقید یه مقایسه بین دو متد اسکین مایا یعنی Rigid و Smooth داشته باشیم.

دوستان لطفا اگه اطلاعات مفیدی درباره موارد زیر یا هر مورد دیگه ای در این رابطه دارن بدن تا انشاءالله تایپیک پرباری باشه و اطلاعاتمون رو بالا ببره:
- مقایسه نقاط ضعف و قوتشون
- مقایسه کاربردشون
- تجربه شخصی از استفاده یکی یا هردو این اسکینها
- و...

در نهایت، شما برای هر کدوم از کاراکترهای زیر کدوم متد رو تشخیص میدین؟
1. یه آدم کارتونی. (مثل فیلم UP)
2. یه آدم رئال
3. یه گربه
4. یه پرنده

خیلی ممنون از اینکه اطلاعاتتون رو به اشتراک میذارید. بسم الله...
 

m2_farzan

Active Member
منو باش فکر میکردم بچه ها استقبال میکنن!
تازه یه عالمه سوال درمورد تنظیمات Smooth bind و Influnce ها داشتم. همینطور ماهیچه ها.
بی خیال! میرسیم به روش همیشگی آزمون و خطا!
 

mixepilm

Member
دوستان و اساتید خوب سایت،m2_farzan تاپیک خوبی رو درست کردن اگه اساتید یحث رو راه بندازن خیلی میشه مطالب خوب کسب کرد. لطفا همکاری کنید!!!
 

CG-Student

Member
تا جایی که من اطلاع دارم smooth bind برای انیمیشن و rigid bind برای موتورهای بازی استفاده میشه چون قبلا موتورهای بازی smooth bind را پشتیبانی نمی کردند الان اطلاع ندارم
influence هم برای ریگ های حرفه ای مورد استفاده قرار میگیره . چون به همه قسمت های یه کارکتر استخوان بندی نمیرسه و قسمت های بدون استخوان هم فاقد حرکت مستقیم هستند ( یعنی حرکت تحت تاثیر دارند ) پس از influence ها اسافده می کنیم .
در مورد ماهیچه ها دوستان اطلاعات بدند چون من هنوز نرفتم سمت ماهیچه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا