گرفتن نرمال مپ

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

میخواستم بدونم چطور میشه تو زیبراش 3.5 نرمال مپ گرفت...

زی مپر که نداره...

از تو قسمت تولز هم که نرمال میگیرم اونجور که میخوام شبیه نرمال مپ زیمپر نمیشه...

آیا راه دیگه ای هست؟
 

sharin

Member
سلام.

link زير رو دانلود كن. ( آخرين پست آموزش نرمال مپ هست. Mostafa_Amol زحمتش رو كشيده ).( DL اش نكردم ببينم چه مي كنه )

http://forum.majidonline.com/showpost.php?p=977768&postcount=25

چون با 3.1 كار مي كنم و خواسته هام رو براورده مي كنه ديگه دنبال 3.5 نرفتم.
اگر جواب داد همين جا خبرمون كن.

اميد وارم بدردت بخوره.

موفق باشي.
يا علي.
 

CG_Master

کاربر متخصص انیمیشن
رفتم به لینکش ... الانم داره لود مینه ..حتما بهت میگم...

حالا یه سوال ... بیربطه به موضوع اما گفتم اومدی یه جوابی هم بدی...
من یه کاراکتر دارم(سومین عکس زیر)

یو وی گرفتم... توی یو وی هم ریش وجود داره...
موقع متریال گذاری تو مکس میخوام بهش متریال پوست بدم...

تو قسمت دیفیوز مپ (تکسچری که یو وی گرفتم) رو لود میکنم....

اما مسلما تاتیراتی که رو قسمت پوست میزاره (مثل انعکاس)روی ریش هم منعکس میشه چون با هم توی یه تکسچر هستن

راستش تو قسمت متریال پوست کمی مشکل دارم....

میخواستم کمکم کنی...

آیا روال یا نظام خاصی برای متریال پوست (در حد رئال) وجود داره یا بازی با اعداده؟؟
منظورم رو میتونی توی عکس زیر قسمت وایر فریم ببینی...

داره میکنه کانال های مختلفی با هم ترکیب میشن...
میخوام بدونم آیا آموزشی از متریال پوست منتال ری یا وی ری داری ...

که با گزینه های توش آشنا بشم.... ممنون میشم
 

پیوست ها

  • 70.jpg
    70.jpg
    316.7 کیلوبایت · بازدیدها: 17
  • 71.jpg
    71.jpg
    383 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • all.jpg
    all.jpg
    680.6 کیلوبایت · بازدیدها: 7

sharin

Member
خوب راه حلش اينه كه اون texture اي رو كه براي specular مي زاري كه متشكل از رنگ هاي سياه و سفيده ، اون قسمتي كه ريش هست رو بايد رنگ سياه بزني . اينطوري روي ريش ديگه specular نداري.
براي بقيه ي موارد هم صادق هست.

حقيقتش خودم از Textureing متنفرم. اما جديدا تا حدودي زدم تو كارش.( هر چي مدل مي زنم ، حس textureing اش نمي ياد . اتفاقا الان خودمم دارم رو textureing كاراكتر و محيط كار مي كنم. )
براي همين در سطحي نيستم كه بگم روند خواصي وجود داره يا بازي با اعداده.( حتما وجود داره ، اما بازي با اعداد رو هم مي طلبه )
اما بر طبق چيزي كه ديدم، هر كسي بنا به احتياجي كه داره ، از روش هاي مختلفي استفاده مي كنه.
براي اين كار به نظر من آموزشي ها رو بايد ببيني و مطابق با نيازت عمل كني.

textureing رو با برنامه هاي bodypaint و Zbrush ياد بگير. مي توني تكسچر رو با رنگ هاي ساده ، فوق العاده جالب بسازي.
اين روش هم هست كه با عكس هاي real و مدل هاي مطابق با اون مي توني به نتايج خوبي برسي.
اما جالب تر تركيب دو موضوع بالاست.
متريال SSS هم كه چيز فوق العاده اي هست و براي real شدن كار كمك زيادي مي كنه.

اميدوارم بدردت خورده باشه.
موفق باشي.
يا علي.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا