گرفتن تکسچر از مدل وانتقال مدل با ورتکس های کم به مکس؟؟؟؟؟

echaeb

Member

باسلام خدمت اساتید
چطور میتونم بعد از اینکه مدلم رو در زیبراش طراحی کردم
یه تکسچر از مدلم بگیرم-بعد مدلم رو با ورتکس های کمتر به مکس انتقال بدم
واین تکسچر رو رو اون بندازم

یعنی درمکس مدلی داشته باشم با ورتکس های کم وهمون کیفیت زیبراشی
 

clickrast

Member
با سلام. این کاری که میخواین انجام بدین شامل چندین مرحله میشه که آموزش هاش به وفور هم فارسی و هم انگلیسی موجود هست. به طور خلاصه اگه بخوام بگم باید مدل Highpolyتون رو ریتوپولوژی کنید یعنی یک مدل Lowpoly منطبق بر اون به دست بیارید (خود این کار روش های مختلفی داره که راحت ترینش استفاده از نرم افزارهایی مثل Meshlab هست البته بستگی به کارتون داره) و بعدا برای به دست اوردن تکسچر باید مدل Highpolyتون رو روی مدل Lowpoly اصطلاحا Bake کنید که بازم هم روش های زیادی براش هست (استفاده از xNormal رایجه)

آموزش های زیر در این مورد می تونند کمکتون کنند
bake کردن مپ ها از جسم highpoly به lowpoly در مایا
معرفی Bake کردن در بلندر

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا