گردآوري اعانه براي بازسازي فيلم‌هاي هيچكاك

reza_1001

Well-Known Member
گردآوري اعانه براي بازسازي فيلم‌هاي هيچكاك


"انستيتوي فيلم بريتانيا" براي بازسازي برخي از فيلم ‌هاي اوليه آلفرد هيچكاك درخواست اعانه كرده است.


"انستيتوي فيلم بريتانيا" در اطلاعيه‌اي گفته است كه اعانه‌اي به ارزش ۲۵ پوند (۴۰ دلاري) براي بازسازي ۵۰ سانتيمتر از نوار يك فيلم قديمي كافي است و براي بازسازي يك فيلم كامل به مبلغ ۱۰۰ هزار پوند (حدود ۱۶۰ هزار دلار) نياز هست.
"انستيتوي فيلم بريتانيا" خبر مي‌دهد كه نسخه‌هاي نگاتيو ۹ فيلم از كارهاي اوليۀ آلفرد هيچكاك در خطر نابودي قرار دارند و براي مرمت و احياي آنها به يك ميليون پوند (حدود يك ميليون و ۶۰۰ هزار دلار آمريكايي) نياز است.


اين مؤسسۀ معتبر كه بزرگترين آرشيو سينمايي جهان را در اختيار دارد از سينمادوستان مي‌خواهد كه براي مرمت فيلم‌هاي "استاد دلهره" پول اعانه بدهند.
افرادي كه بيش از ۵۰۰۰ پوند اعانه بدهند، نامشان در تيتراژ فيلم بازسازي شده وارد خواهد شد.




شاهكارهاي سينماي صامت
"انستيتوي فيلم بريتانيا" عقيده دارد نه فيلم صامتي كه اين سينماگر بزرگ بين سال‌هاي ۱۹۲۵ تا ۱۹۲۹ كارگرداني كرده است، از شاهكارهاي جهان سينما به شمار مي‌روند و بايد از خطر نابودي نجات يابند.
يكي از اين فيلم‌ها به نام "باغ تفرجگاه" (محصول سال ۱۹۲۵) اولين فيلم سينمايي كامل هيچكاك است.
فيلم ديگري به نام "حق السكوت" (محصول سال ۱۹۲۹) فيلمي است كه تبحر هيچكاك را در زبان سينما نشان داد و نظر تمام منتقدان و سينمادوستان را به سوي او جلب كرد.
آلفرد هيچكاك (۱۸۹۹ – ۱۹۸۰) يكي از بزرگترين هنرمندان تاريخ سينماست. او در سال ۱۹۳۹ از انگلستان به هاليوود مهاجرت كرد و در سال ۱۹۵۵ تابعيت ايالات متحده را به دست آورد.
فيلم‌هاي هيچكاك مانند "پنجره عقبي"، سرگيجه، روح (بيمار رواني) و پرندگان تا امروز از محبوبيت زيادي برخوردار هستند و همچنان روي پرده سينما و اكران تلويزيون سينمادوستان را به وجد مي‌آورند، اما فيلم‌هاي قديمي اين سينماگر با بي‌اعتنايي روبرو هستند، تا آنجا كه برخي از آنها به كلي نابود شده‌اند.
براي نمونه از فيلم سينمايي "عقاب كوهستان" (محصول ۱۹۲۶) هيچ نگاتيوي در دست نيست.


"انستيتوي فيلم بريتانيا" در سال ۱۹۹۲ ليستي از ۷۵ فيلم گم شده منتشر كرد كه نام "عقاب كوهستان" در آن ديده مي شود.
از سال ۱۹۹۲ كه ليست فيلم‌هاي گمشده منتشر شد، تا كنون تعداد ۱۶ فيلم تاريخي يافته شده است.





 

جدیدترین ارسال ها

بالا