کپی یک آبجکت از یک مکس باز به مکس باز دیگر

benyamin_pc

Well-Known Member
برای کپی سریع یک آبجکت از یک مکس باز به مکس باز دیگر که نخایم خروجی بگیریم بعد دوباره وارد صحنه کنیم چه باید کرد؟
تو مایا دیدم بچه ها با ctrl+c یک آبجکتو از یک مایای باز به مایای باز دیگه با ctrl+v مثل تو ویندوز کپی پیست میکنن
 

HR3D

کاربر فعال
فکر نمیکنم همچین چیزی وجود داشته باشه ، اصولا کلید های ترکیبی سیستم عامل ویندوز مختص خودشونه ، و نمیشه تو اینجا کپی بزنی اونجا پیس کنی ! اصلا گفتنش هم خنده داره

شما باید از آبجکت مورد نظرتون توسط مکس یه خروجی بگیرید و به اون یکی دستگاه منتقل و ار اونجا باز کنید
 

pendesign

Member
از دستور Merge استفاده کنید.
improt > merge >choose max file

فقط پیشنهاد من اینه که اگر مدلتون از چندین قسمت تشکیل شده اول اون مدل رو group کنید بعد import کنید .
 

benyamin_pc

Well-Known Member
فکر نمیکنم همچین چیزی وجود داشته باشه ، اصولا کلید های ترکیبی سیستم عامل ویندوز مختص خودشونه ، و نمیشه تو اینجا کپی بزنی اونجا پیس کنی ! اصلا گفتنش هم خنده داره

شما باید از آبجکت مورد نظرتون توسط مکس یه خروجی بگیرید و به اون یکی دستگاه منتقل و ار اونجا باز کنید

نه دوست عزیز خنده دار نیست اتفاقا خیلی هم عالیه و الان تو مایا به راحتی این کار شدنیه ! شما یک فایل مایا باز کن بعد یه مایا دیگه باز کن آبجکت تو اون مایاتو کپی کن تو اون مایا خالیه پیست کن , برات پیست میشه و دقیقا هم تو همون جائی که بوده پیست میشه و این تو سرعت کار خیلی تاثیر داره که دیگه هی export import نکنی !
مثلا داری رو یه چیزی که کلی جزئیات داره کار میکنی و یه قسمتشو خیلی بش ور رفتی خراب شده و میخای برگرده به 1 ساعت پیش و انقد آندو نداری و باید اون جزئیات خاص دوباره وارد و جایگزین کنی , حالا تو مایا به راحتی اونو حذف میکنی و از اون فایل کپی میگیری تو اون فایل پیست میکنی و صاف هم همون جائی که بوده پیست میشه ! مثلا یه سطل که دست یه کاراکتر بوده باهاش این کارو کردی ....
 

djpooya

Active Member
راه دیگه ای هم هست ؟
مثل کلید ترکیبی برای سرعت کار ؟
 

HR3D

کاربر فعال
نه دوست عزیز خنده دار نیست اتفاقا خیلی هم عالیه و الان تو مایا به راحتی این کار شدنیه ! شما یک فایل مایا باز کن بعد یه مایا دیگه باز کن آبجکت تو اون مایاتو کپی کن تو اون مایا خالیه پیست کن , برات پیست میشه و دقیقا هم تو همون جائی که بوده پیست میشه و این تو سرعت کار خیلی تاثیر داره که دیگه هی export import نکنی !
مثلا داری رو یه چیزی که کلی جزئیات داره کار میکنی و یه قسمتشو خیلی بش ور رفتی خراب شده و میخای برگرده به 1 ساعت پیش و انقد آندو نداری و باید اون جزئیات خاص دوباره وارد و جایگزین کنی , حالا تو مایا به راحتی اونو حذف میکنی و از اون فایل کپی میگیری تو اون فایل پیست میکنی و صاف هم همون جائی که بوده پیست میشه ! مثلا یه سطل که دست یه کاراکتر بوده باهاش این کارو کردی ....

اهان ، :lol: من فکر کردم که منظورتون اینه که دوتا دستگاه که تو هرکدومشون مایا بازه تو این دستگاه کپی و تو اونیکی دستگاه پیست کنید کلا متوجه نشدم ، آره درباره این کپی بین دوتا پروژه قبلا شنیده بودم ولی اطلاعی نداشتم چون به کارم نمیومد :)
 

benyamin_pc

Well-Known Member
آره خیلی کاربردیه , اما به هر حال ما مکس کاریمو با مکس هم حال میکنیم حالا به هر حال یه ضعف هائی 100% هر کدوم دارن
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
توسط Hold و Fetch میتونید این کار رو انجام بدید که کلید های ترکیبی Ctrl+H و Alt+Ctrl+F این کار رو انجام میده.
ضمن اینکه برای اینکه بتونید یک جسم رو هم به حالت قبلیش برگردونید کافیه ویرایش ها رو بصورت لایه ای انجام بدید و هروقت احتیاج داشتید برگردید به حالت قبل لایه ی مربوط به اون ویرایش ها رو پاک کنید که این از نظر من خیلی کاربردی تره تا اینکه دوتا مایا یا مکس بازکنید و توی یکیش ویرایش انجام بدید.
 
آخرین ویرایش:

nc_hamid

Member
توسط Hold و Fetch میتونید این کار رو انجام بدید که کلید های ترکیبی Ctrl+H و Alt+Ctrl+F این کار رو انجام میده.
ضمن اینکه برای اینکه بتونید یک جسم رو هم به حالت قبلیش برگردونید کافیه ویرایش ها رو بصورت لایه ای انجام بدید و هروقت احتیاج داشتید برگردید به حالت قبل لایه ی مربوط به اون ویرایش ها رو پاک کنید که این از نظر من خیلی کاربردی تره تا اینکه دوتا مایا یا مکس بازکنید و توی یکیش ویرایش انجام بدید.

ممنون . یه چیز جدید و جالب یاد گرفتم ! عالی بود . ممنون از Benyamin_PC بابت مطرح کردن سوال .
 

benyamin_pc

Well-Known Member
خیلی عالی بود , اتفاقا دیروز داشتم فکر میکردم این hold , fetch برا چین !!
فقط یه چیزی , من الان یه آبجکتو hold میزنم بعد تو یه مکس دیگه fetch میزنم اما همه آبجکت هارو میاره نه اونی که انتخاب کرده بودم
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
این گزینه در اصل کار همون Save و open رو بصورت سریع تر انجام میده و کار اصلیش گرفتن بک آپ سریع از کل صحنه هست. اینکه چطور میشه فقط آبجکت انتخاب شده رو Hold کرد نمیدونم شاید راهی براش باشه شایدم نه، اما راهی که به ذهن خودم رسید انتخاب آبجکت های مورد نظر و Select invert کردن و حذف آبجکت های دیگه هست که بعد از Hold میتونید با Undo کردن اجسام رو برگردونید.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
خوبه میشه برای این اسکریپت Shortcut تعریف کرد که دیگه دقیقا میشه همون چیزی که شما میخواید.
 

nc_hamid

Member
ممنون بابت گذاشتن این اسکریپت . مهمترین ویژگی این اسکریپت open sourceبودنشه که برای من یه کلاشه اموزشیه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا