کنترل دقیق دوربین در انیمیشن

Bertali

Member
سلام دوستان

من از یک پروژه ساختمانی که با مکس ساختم باید یک فیلم برای نشون دادن تمام قسمت های این کار تهیه کنم .

مشکلی که دارم جابجایی و چرخش دوربینه که به صورت دستی علاوه بر عذاب اور بودن اصلاً مرتب و دقیق نیست !

میخواستم ببینم روشی وجود داره من دوربین vray رو روی یک لاین بزارم و دوربین دقیقاً روی اون حرکت کنه ؟
وبرای چرخش چه کار کنم که دقیق در بیاد ؟
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

یک Target Camera ایجاد کنید و بعد دو مسیر ترسیم کنید، یکی برای حرکت دوربین و یکی دیگه هم برای مسیر حرکت Target دوربین

حالا دوربین رو انتخاب کنید و از منوی انیمیشن گزینه Constraint رو انتخاب کنید و از داخل لیست موجود گزینه Path constraint رو انتخاب کنید

و بعد از شما خواسته میشه که مسیر رو مشخص کنید که با انتخاب Spline که برای مسیر حرکت دوربین ترسیم کرده بودید میتونید

دوربین روی مسیر حرکت قرار بدید و حالا Target دوربین رو انتخاب کنید و مراحل رو برای اونهم تکرار کنید تا نقطه هدف دوربین هم روی مسیر جدید

که برای هدف دوربین در نظر گرفتید قرار بگیره ...

البته طول زمان حرکت و سرعت دوربین و Target رو میتونید با انتخاب اونها و از طریق تب Motion در Command panel و از طریق وارد کردن مقدار در گزینه

Along path در صورتیکه AutoKey روشن باشه کنترل کنید

موفق باشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا