غیره کنار برکه

HR3D

کاربر فعال
کنار برکه (بروزرسانی شد! )

سلام دوباره به دوستان ، هدف از زدن این کار تست Forest Pack بود و اینکه وقتی اولین رندر تست رو زدم گفتم نسبت به پروکسی درختان و کپی کردنشون خیلی به صرفست ولی وقتی رندر اصلی رو گرفتم نظرم عوض شد و گقتم این اولین و آخرین کاریه که اینجوری تو جنگل با Forest میزنم :green: ( البته شاید بازم برم طرفش حرف های من حساب کتاب نداره!:lol: )
خب زیادی حرف نزنم و برم سراغ رندر ها
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
رندر اولی تصویر اصلی رندر، بدون تغییرات و دومی با Post Pro :

[MIUC]K1324775442[/MIUC]


[MIUC]K1324775469[/MIUC]


| 3ds Max | Vray 2.0 | Forest Pack 4 | Ps CC |
زمان رندر : 29h :28m
:sad:
لطفا اون سطل آشغال سمت راست رو هوا رو بیخیال بشید ! چون زمان رندر زیاده و ...
:green:
لطفا حتما نظر بدید و کمکم کنید چون زیاد به دلم ننشست ( نمیدونم واسه چی! ) :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
پست آپدیت شد !
خب دوستان اول باید از دکتر محسن تشکر بکنم بخاطر آموزش خوبشون ، همچنین مهران جان که به من گفتند همچین آموزشی توی سایت هست و تشکر ویژه از تمام دوستانی که کمکم کردند . :rose:
این هم رندر آپدیت شده ، امیدوارم خوب شده باشه :

[MIUC]K1324775478[/MIUC]


زمان رندر : 4h :29m :lol:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
با تشکر:rose:
 

پیوست ها

  • KB.No Post Pro (Or).jpg
    KB.No Post Pro (Or).jpg
    495.9 کیلوبایت · بازدیدها: 36
  • KB.Final_Post Pro.jpg
    KB.Final_Post Pro.jpg
    477.6 کیلوبایت · بازدیدها: 31
  • KB.Final(or).jpg
    KB.Final(or).jpg
    530.7 کیلوبایت · بازدیدها: 5
آخرین ویرایش:

darklight

کاربر فعال
به نظرم باید یکم با ورییشن های درختها ور می رفتی حتی زاویه اشون هم درست نکردی.
چمن ها و بوته ها هم که نگم بهتره.
فکر کنم فقط از تنظیمات پیشفرض استفاده کردی. خیلی از قابلیتهاش رو استفاده نکردی.
چون حرفه ای هستی بهت اینا رو گفتما وگرنه از یکی مثل من این کار خیلی هم خوب بود ولی از شما اصلا انگار که کل کار رو با بی حوصلگی انجام داده باشی....
بعد زمان رندر رو مطمئنید 29 ساعت؟ من با کیفیت تر از این رو با دیسپلیس سنگین تر گرفتم (همون ساختمون قدیمیه) اونم تو ابعاد 4k تازه درختها رو هم از مجموعه خودش بر نداشتم و کل زمان به خاطر استفاده از حدود 20 نوع درخت شد 3 ساعت. ولی اینکار که همش با فورست هست رو من یه جنگل کامل رو باهاش رندر گرفتم (البته بدون محیط و فقط یک جنگل با چند نوع درخت و آسمون و خورشید و ... )و کل زمان رندرم شد ۳ دقیقه. تازه فقط 400 مگ از رم استفاده کرد. با وی ری RT هم همون جنگل رو توی 13 ثانیه رندر کرد. با همون کیفیت.
هنوز به نظرم یه جای کار خیلی می لنگه. میشه مشخصات سیستم رو بنویسید؟ به نظرم دیسپلیستون حافظه رمتون رو خیلی پر کرده و باعث شده زمان رندر خیلی بالا بره...
 
آخرین ویرایش:

HR3D

کاربر فعال
به نظرم باید یکم با ورییشن های درختها ور می رفتی حتی زاویه اشون هم درست نکردی.
چمن ها و بوته ها هم که نگم بهتره.
فکر کنم فقط از تنظیمات پیشفرض استفاده کردی. خیلی از قابلیتهاش رو استفاده نکردی.
چون حرفه ای هستی بهت اینا رو گفتما وگرنه از یکی مثل من این کار خیلی هم خوب بود ولی از شما اصلا انگار که کل کار رو با بی حوصلگی انجام داده باشی....
بعد زمان رندر رو مطمئنید 29 ساعت؟ من با کیفیت تر از این رو با دیسپلیس سنگین تر گرفتم (همون ساختمون قدیمیه) اونم تو ابعاد 4k تازه درختها رو هم از مجموعه خودش بر نداشتم و کل زمان به خاطر استفاده از حدود 20 نوع درخت شد 3 ساعت. ولی اینکار که همش با فورست هست رو من یه جنگل کامل رو باهاش رندر گرفتم (البته بدون محیط و فقط یک جنگل با چند نوع درخت و آسمون و خورشید و ... )و کل زمان رندرم شد ۳ دقیقه. تازه فقط 400 مگ از رم استفاده کرد. با وی ری RT هم همون جنگل رو توی 13 ثانیه رندر کرد. با همون کیفیت.
هنوز به نظرم یه جای کار خیلی می لنگه. میشه مشخصات سیستم رو بنویسید؟ به نظرم دیسپلیستون حافظه رمتون رو خیلی پر کرده و باعث شده زمان رندر خیلی بالا بره...



خواهش میکنم ، درس پس میدیم
آره میدونم چی میگی darklight جان ، چون زمان رندر خیلی زیاد بود زیاد باهاش کار نکردم ( درواقع داشتم دیونه میشدم) نمیدونم چرا درخت ها تو هم رفتن و اون چمن ها تیکه تیکه شده :-? ممنون میشم کمکم کنید
والا فکر کنم مشکل زمان رندر برای استفاده از درخت Archmodel vol 100 باشه ، سر راست بگم حجم یه درخت حدود 80mb !!! :shock: بود که دوتا درخت که وی ری پروکسی کرده بودمش و فرستاده بودم تو فورست و اینهمه زمان گرفت ( البته ولوم 113 خیلی سبک تره! :green: ) و اینکه سیستم من هم سطح پایین هست و ... :sad::cry:
Cpu : Intel Core i5-2410M 2.30GHz
Ram : 4.00 GB
Graphic Card : Geforce Gt 525 M 2GB
درکل انشاا... کار های بعدی بهتر و با حوصله تر انجام بشه :sad: ،

ممنون
 
آخرین ویرایش:

Mehran coyote

Well-Known Member
سلام خسته نباشی عزیز
زمان رندر به نظر من واسه این زیاد شده که تعداد درخت خیلی زیاده و تو هم رفتن
با فورست خیلی بهتر میشه کار کرد و از درخت های 3 بعدی استفاده کن
چند تا کار حرفه ای ببین و تا وقتی نزدیک بهش نشدی دست از تمرین برندار
روی شیدر سازی و چیدمان علف ها و درخت ها بیشتر کار کن و از تمام قدرت نرم افزار استفاده کن
محسن (dr.hashemi) آموزش فورست رو داده تو بخش 3dsmax هست ببین با امکاناتش آشنا شو

یاعلی
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
سی پی یوت اونقدر هم ضعیف نیست که همچین کاری رو توی 29 ساعت رندر کنه!! به احتمال قوی مشکل از سایز درخت ها و پر شدن رم سیستمته، روی رندر و متریال بیشتر کار کن حتما. موفق باشی
 

Mandana

Active Member
به نظرم اگه درختان تنوع بیشتر داشتن بهتر بود.العان همه برگها حتی یک رنگ هستن.اگه همه سبز بودن باز قابل درک تر بود ولی اینهمه برگ یهو اینجور زرد نمیشن
ولی از صحنه ش خیلی خوشم اومد.درختاش رو اوکی کنی ناز میشه بسی
موفق بباشی:rose:
 

darklight

کاربر فعال
به نظرم شما دو تا کار رو اشتباه کردید. اولین کار اینه که برای فارست اصلا نباید از پروکسی استفاده کنید چون خودش اتوماتیک هم پروکسی میکنه (البته توی حافظه) و هم تمام مدل ها رو از روی هم اینستنس در میاره که باعث میشه اصلا حافظه اشغال نکنه. دومین مورد که علت اصلی طولانی شدن کارتون هست اینه که رم شما 4گیگ بیشتر نیست و اونوقت دیسپلیس به این سنگینی دادید که باعث میشه رندر بیفته توی چرخه لود و آنلود اطلاعات بین رم و هارد. اینجوری هم عمر هاردتون کم میشه و هم مدت زمان رندرتون به شدت بالا میره. اگه رمتون بیشتر بود مطمئن باشید کل این رندر با این مشخصات سیستم بیشتر از نیم ساعت طول نمی کشید.
اولین کار متریالی که زدم (همون ساختمان شقایق) رو با سیستم قبلیم خواستم روی پیاده رو دیسپلیس بدم که زمان رندر شد حدود 250 ساعت (البته من فقط 30 ساعتش رو انجام دادم و بعد قطعش کردم). دفعه بعد که «فقط» دیسپلیس رو خاموش کردم شد حدود 16 ساعت. بعد که یه کم وی ری یاد گرفتم تونستم همون کار رو روی سیستم قبلیم توی 3 ساعت رندر بگیرم (فقط با اصلاح متریال ها و تغییر مقدار گلوبال سابدیوایز مولتیپلایر از ۶ به ۱ و تنظیم IM از very high به med) البته واقعا اون موقع از این چیزا سردر نمی آوردم و هر چی توی تاتوریالها بود انجام میدادم و همش مونده بودم چرا زمان رندرم بالا رفته بعدا دقت کردم دیدم کسی که اون تاتوریال رو درست کرده بود یه سیستم با 96 گیگ رم و دو پردازنده 8 هسته ای 16 رشته محاسباتی یعنی در مجموع 32 واحد پردازشی داشته برای همین از اون تنظیمات استفاده کرده بوده.
در کل داستان گفتم شرمنده (یه بار آقا عارف در مورد طولانی بودن کامنتام هشدار داده بودند ان شاءالله بتونم خودم رو اصلاح کنم)
ولی یکبار دیسپلیس رو بردار و دوباره امتحان کن. من با سیستم قبلیم که حتی داغون تر از مال شما بود درخت 150 مگی رو با فارست جنگل کردم و رندرش فقط یکساعت شد. با سیستم جدیدم هم با انتخاب ۴ نوع درخت و مساحت 500*500 متر مربع یعنی 25 هکتار و دنسیتی فول که یعنی پرترین حالت ممکن رندر تایم کامل شد 4 دقیقه و 14 ثانیه.

Desktop_SS.jpg
 

HR3D

کاربر فعال
به نظرم شما دو تا کار رو اشتباه کردید. اولین کار اینه که برای فارست اصلا نباید از پروکسی استفاده کنید چون خودش اتوماتیک هم پروکسی میکنه (البته توی حافظه) و هم تمام مدل ها رو از روی هم اینستنس در میاره که باعث میشه اصلا حافظه اشغال نکنه. دومین مورد که علت اصلی طولانی شدن کارتون هست اینه که رم شما 4گیگ بیشتر نیست و اونوقت دیسپلیس به این سنگینی دادید که باعث میشه رندر بیفته توی چرخه لود و آنلود اطلاعات بین رم و هارد. اینجوری هم عمر هاردتون کم میشه و هم مدت زمان رندرتون به شدت بالا میره. اگه رمتون بیشتر بود مطمئن باشید کل این رندر با این مشخصات سیستم بیشتر از نیم ساعت طول نمی کشید.
اولین کار متریالی که زدم (همون ساختمان شقایق) رو با سیستم قبلیم خواستم روی پیاده رو دیسپلیس بدم که زمان رندر شد حدود 250 ساعت (البته من فقط 30 ساعتش رو انجام دادم و بعد قطعش کردم). دفعه بعد که «فقط» دیسپلیس رو خاموش کردم شد حدود 16 ساعت. بعد که یه کم وی ری یاد گرفتم تونستم همون کار رو روی سیستم قبلیم توی 3 ساعت رندر بگیرم (فقط با اصلاح متریال ها و تغییر مقدار گلوبال سابدیوایز مولتیپلایر از ۶ به ۱ و تنظیم IM از very high به med) البته واقعا اون موقع از این چیزا سردر نمی آوردم و هر چی توی تاتوریالها بود انجام میدادم و همش مونده بودم چرا زمان رندرم بالا رفته بعدا دقت کردم دیدم کسی که اون تاتوریال رو درست کرده بود یه سیستم با 96 گیگ رم و دو پردازنده 8 هسته ای 16 رشته محاسباتی یعنی در مجموع 32 واحد پردازشی داشته برای همین از اون تنظیمات استفاده کرده بوده.
در کل داستان گفتم شرمنده (یه بار آقا عارف در مورد طولانی بودن کامنتام هشدار داده بودند ان شاءالله بتونم خودم رو اصلاح کنم)
ولی یکبار دیسپلیس رو بردار و دوباره امتحان کن. من با سیستم قبلیم که حتی داغون تر از مال شما بود درخت 150 مگی رو با فارست جنگل کردم و رندرش فقط یکساعت شد. با سیستم جدیدم هم با انتخاب ۴ نوع درخت و مساحت 500*500 متر مربع یعنی 25 هکتار و دنسیتی فول که یعنی پرترین حالت ممکن رندر تایم کامل شد 4 دقیقه و 14 ثانیه.

مشاهده پیوست 101856

بله من هم فکر میکنم برای دیسپلیسمنته که اینقدر سنگین شد ، یادمه یه پروژه ی دیگه ای قبلا کار میکردم که بخاطر رم من و از پس دیسپلیس بر نیومدن (متریال برف ) ، بیخیالش شدم و کنسلش کردم:sad:
 

HR3D

کاربر فعال
||| پست بروز شد و رندر جدید قرار گرفت ! |||
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا