کمک

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
سلام دوستان
من یه مدل های پلی دارم که از زی براش اکسپورت گرفتم
با دیواید 6
خیلی تعداد فیساش بالاست
میخواهم جای چشم و سوراخ دماغشو خالی کنم بعدش برم بدم به این دستگاههای سه بعدی مدلو با جنس پلاستیک اکسپورت بگیرن

اما چون دیوایدش خیلی بالاست نمیتونم خوب در بیارمش
از ابزار بولین ( boolean ) هم استفاده کردم که نشد یه حداقل من بلد نیستم از اون استفاده کنم

یه کمک بکنید ممنون میشم
خیلی هم سریع میخوامش
ممنونم
 

پیوست ها

  • Untitled.png
    Untitled.png
    112.1 کیلوبایت · بازدیدها: 15

sharin

Member
سلام.

میخواهم جای چشم و سوراخ دماغشو خالی کنم بعدش برم بدم به این دستگاههای سه بعدی مدلو با جنس پلاستیک اکسپورت بگیرن

يعني چي ؟؟ بيشتر توضيح بده ...

كلا از نظرم اين كاري كه مي خواي انجام بدي معقول نيست !!
تو خود زيبراش يه قسمت داره كه مثلا بهش مي گي face هاي 5 ضلعي به بالا رو به صورت خالي نشون بده ، يعني face تشكيل نمي ده .
البته اين مربوط به قسمت retopology اش مي شه ...

به هر حال الان مدلت بايد چند ميليون face داشته باشه ...
كار كردن با اين حجم بالا تو برنامه اي مثل مايا كار منطقيي نيست .

ابزار select رو هم مي توني از نوع brush انتخاب كني و نواحيي رو كه مي خواي حذف كني select كني و بعد delete .
اما تميز در نمي ياد ...

موفق باشي.
يا علي.
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
یه سری مدلساز سه بعدی وجود داره که آبجکت رو میدی بهشون با پلاستیک مدل رو بهتون خروجی میده ( مدل واقعی )

به این میگم
من خیلی وقته زی براش کار نکردم اصلا یادم نمیاد کجاش بود خودم یادمه همچین چیزی داشت
مایا هم خیلی وقته کار نکردم
نمیدونم الان باید چیکار کنم
آره الان کلی میلیون پلیگان تو مایا باز هست
 

sharin

Member
ممنون از اطلاعاتت .

آخه مدل شما topology اش هم درست نيست ! ابزار select هم Hot-Key اش Q هست . اما به صورت تك فيس select مس كنه .
عكس رو ببين نوع brush رو نشون دادم. ورژن ماياي من 2009 ، تو 2011 پيداش كن .

اگه topology اش درست بود ، مشكلي از بابت تميزي نداشتي.

اما اگر برات مهمه يك بار در ZB بايد retopology اش كني و بعد تو خود ZB يا تو مايا رديفش كني.

موفق باشي.
يا علي.
 

پیوست ها

  • Brush.jpg
    Brush.jpg
    224.9 کیلوبایت · بازدیدها: 6
آخرین ویرایش:

sharin

Member
topology داستان داره خوب ...
اما خوب يه جور منظم كردن و چينش face ها كنار هم هست براي مقصود خاص ... ( توضيحش سخته !! )

ببين face ها بايد دور هر چشم بچرخند ، دور هر گوش و دور دهان بچرخند و ...
اين باعث مي شه كه كارتون اصولي بشه . به چه درد مي خوره ؟؟
يكي از نمونه هاش كار شما ... ( گرچه لغمه رو دور سر چرخوندين ، اما اگر topology اش رديف مي بود ، مي شد درستش كرد و تميز هم درش اورد. )

اما بيشترين اهميتش در انيميته ، شما اگر يه مدل بدون توپولوژي رو انيميت كني به يه سري مشكلات مي خوري ، اما مدل با توپولوژي اون مشكلات رو نخواهد داشت. مثلا باز و بسته كردن چشم ، يا دهان و ...

حالا بگذريم مفصله ...

اين دوتا عكس رو ببين . من با ZB 3.1 كار مي كنم ،‌فكر نمي كنم ابزار سوراخ كردن داشته باشه ...
عكس ها رو ببين ،‌منظورم اينطوري بوده ...
retopology

موفق باشي.
يا علي.
 

پیوست ها

  • ZB1.jpg
    ZB1.jpg
    104.9 کیلوبایت · بازدیدها: 9
  • ZB2.jpg
    ZB2.jpg
    97.3 کیلوبایت · بازدیدها: 7
آخرین ویرایش:
زیاد کار منطقی نیست اما حد اقل یه کمک میکنه : 4 را بزن که از اسموت شید ال در بیاد اینطوری حداقل بهینه تر میشه کار کرد اما به قول شارین جان قیر منطقیه با این همه پلیگان اینکارا کردن.. یا اینکه اون قسمت از بینیش را که می خوای ادیت کنی در حالت فیس انتخاب کنی بعد isolate select کنی بعد فقط همون قسمت نشون داده میشه و سیستم کمتر از رم کار میکشه... بعد دوباره از قسمت show>isolate selected تیک view select را برداری واسه isolate selected هم برعکس همین کارا میکنیم
 
آخرین ویرایش:

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
ممنونم دوستان
خودم میدونم کار معقولی نیست اما الان تنها راهه برای من
 

امین تری دی

Active Member
سلام مهرداد جان خوبی
مهرداد مدل تو با 1 الی 2 دیواید ببر توی مایا این طوری خیلی معقول تره
البته روش های دیگه هم هست که کمی وقت گیر تر هستن
مثل مدل های پلی رو توپولوژی کردن که کی وقت می بره
سعی کم توی زی براش با دو تا دیواید روی مدلت کار کنی و به یک حد معقول برسنیش و دیتیلتو هم بالا نبر
وقتی تو مایا بردیش در قست مدلینگ منوی normal گزینه soft normal رو روی آبجکتت بزن تا فیس هاشت صاف و هموار بشه

یا علی
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
سعید جون من سه ساله مایا کار میکنم
در تقابل با زی براش مشکل داشتم
در این حد دیگه میدونم مایا رو
دوستان خودم مشکل رو حل کردم
خیلی راحت با اکسترود اوکی شد کار
ممنونم از همگی
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
سلام مجدد این صورتی که من ساختم کمی مشکل داره
خیلی نازکه
میخوام ببینم کسی هست که یه روش بهم بگه تو مایا من یه قطر ( ضخامت ) برای آبجکتم اضافه کنم ؟؟ :دی
 

mehrdad_hellboy

Well-Known Member
اکسترود اینجا جواب نمیده
در جهت آبی منظورت چیه؟؟
از کجا میدونی آبجکت من چه شکلیه که میگی از آبی بکشمش؟؟
و هزاران سوال دیگر

این راه نمیشه
یه راه دیگه پیشنهاد بدید
ممنونم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا