کمک final gathering and global illumination

ehsan_62

Well-Known Member
دوستان من توی رندرينگ خيلی ضعيف هستم
توی عکس که ميبينيد کلی artifact افتاده
من برای ايجاد نور به چند تا آبجکت surface shader دادم و مقدار out color را بالا دادم
اگر کسی از دوستان محبت کنه و بگه چطوری ميتونم اين آرتيفکت ها را برطرف کنم ممنون ميشم
 

پیوست ها

  • 4325423.jpg
    4325423.jpg
    229.9 کیلوبایت · بازدیدها: 31

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خب من والا مایا کار نیستم اما اونجا FG Pont هارو زیاد کنی درست بشه فکر کنم
 

ehsan_62

Well-Known Member
يک مشکل ديگه برام پيش اومده من به چند تا از face هايی که توی عکس ميبينيد متريال surface shader دادم
مقدار out color هم v= 60 دادم
ولی هر کاری ميکنم از face های پائينی نور عبور ميکنه
در واقع face ها را برای منبع نور در نظر گرفتم
ممنون ميشم کمک کنيد

بعد هم يک سوال داشتم آيا vray به سختيه mental ray هستش ؟
 

پیوست ها

  • tes.jpg
    tes.jpg
    34.9 کیلوبایت · بازدیدها: 8

ehsan_62

Well-Known Member
خودم يک راه پيدا کردم face هايی که surface shader بهش اساين شده را از خود ديواره extract ميکنم
شايد برای کسانی که اين مشکل را دارند مفيد باشه
 

ehsan_62

Well-Known Member
به اين نتيجه رسيدم که منتال ری خيلی مزخرفه و سخته
رفتم برا vray
 
سلام
در این که منتال ری پیچیده.ست حرفی نیست. اما یادمون نره موتوریه که برای production ازش استفاده میشه. یه سر به سایت mentalimages.com بزنید.
اما final gather و GI، علاوه بر زیاد کردن sampleها باید تو تنظیمات خود نور تعداد فوتون‌ها رو زیاد کنین. همچنین تو تنظیمات مربوط به mental ray یه سری تنظیمات دیگه رو بر اساس نیازتون دست کاری کنین. (متاسفانه الآن مایا جلوم نیست که دقیق توضیح بدم).
 

morteza.hp

New Member
سلام شما اگر میخواهید رندرتون خوب بشه وزیاد نخواین روش وقت بزارین از تنظیمات پیش فرض final gathering منتال ری استفاده کنین. واقع در indirect lighting کافه physical sun and sky رو کرییت کننین.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا