کمک : شبیه سازی خاک

Pars 3d

Member
با درود فراوان
اساتید محترم اگه میشه کمک کنید .
آیا میشه با مکس یک زمینه خاکی یا مثلا یک تپه خاکی رو شبیه سازی کرد که وقتی یک شخصیت روی اون پرت بشه ویا از اون بالا بره مثل واقیت مثلا پای شخصیت داخل خاک بره ویا خاک حرکت کنه ؟
یکی از اساتید گفته که نرم افزار xsi این قابلیت رو داره .
خواهشن راهنمایی کنید ،اگر کسی هم آموزشی در این باره داره ممنون میشم .
سپاسگذارم.
 

m3d

کاربر VIP
این کار رو بیشتر با دینامیک و جلوه های ذره ای انجام میدن . من هم شنیدم که xsi softimage قدرت شبیه سازی پارچه و دینامیک بالایی داره. فکر میکنم .
یه راهم به ذهنم رسید : اگه منظورت مثلا مودن رد پای کراکتر به عمق یکی دو سانتی متره شما بیا با متحرکسازی متریال اینکارو انجام بده .
یعنی یه تصویر آلفای سیاه و سفید از جای پا درست کن بعد اونو به کانال بامپ متریال خاکت نسبت بده . بعدش مقدار بامپ رو در طی یه بازه زمانی به مقدار مثلا منفی 100 کاهش بده.
 
برای بلندشدن خاک جای رد پا از Pflow مکس می تونی استفاده کنی.
یه Pflow source بذار جایی که باید گرد و خاک بلند شه. طی فرضا 5 فریم تعداد پارتیکل هاشو 100 یا 1000 تا بذار و بعد از چند فریم دوباره صفرش کن.
 
میتونی از collision map هم استفاده کنی تا مکان دقیق رد پاها رو به دست بیاری و با استفاده از دیسپلیس فرورفتگی رو به وجود بیاری.
 

Pars 3d

Member
با درود فراوان
اساتید محترم ، از راهنماییاتون خیلی ممنون .
یک سوال دیگه ، با این ترفند ها کار واقعی به نظر میرسه یا نه ؟
راستی بچه ها کسی آموزش کامل ( موضوعی که طرح کردیم ) در xsi رو سراغ نداره ؟
بازم ممنون از راهنماییاتون .
سپاسگذارم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا