کمک در Shave & Haircut

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام دوستان
میخواستم برای یه تستی بزنید، من وقتی با Shave میخوام کاری کنم که تارهای مو به obj مورد نظرم تبدیل بشن مایا Error میده و بسته میشه.
تغریبا سیستم توی خونم ضعیفه یه چند روزی هم دفتر نمیرم البت فکر نمیکنم این مشکل ربطی به پایین بودن سیستم داشته باشه ولی باز ممنون میشم از دوستانی که این پلاگین رو روی برنامشون نصب دارن و این کار رو برام انجام بدن تا ببینم برای اون ها هم چنین پیغامی رو میده یا نه. هم تصویر روش کار و هم پیغامی رو که میده رو میذارم.
تشکر فراوون یا حق
 

پیوست ها

  • TestShave.jpg
    TestShave.jpg
    391 کیلوبایت · بازدیدها: 14
  • Error Shave.jpg
    Error Shave.jpg
    41.2 کیلوبایت · بازدیدها: 13

pool2009

Member
سلام علیکم
آقا من در مایا 2011 و با نسخه 6.0v33 بعد از درست کردن new hair موقع که می خواهم کاری را که گفتین انجام بدهم پیغام زیر را می دهد

Error: You must select a poly mesh as the instance object
شما بفرمایید چکار کنم ؟؟ !!!!!!1
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
علیکم سلام
خوب عزیز شما اول باید Poly ـی که میخوای بجای رشته های مو Instance بشه و بعد Node مو رو انتخایب کنی و بعد اون گزینه رو بزنی عزیز
همون طور که نوشته: شما باید انتخاب کنی یه poly mesh به عنوان Instance Object.
اگه تصویری که من گذاشتم رو ببیند اول Poly اون گوشه انتخاب شده و بعد هم مو. خودت اینکاره ای دیگه و میدونی جسمی که اول انتخاب شده و بعدش جسم دیگه از رنگ سبز به رنگ سفید تبدیل میشه.

نتیجه کارت هم بگو که ایجاد میکنه یا نه. میخوام ببینم مشکل از کرکه یا این سیستم من که یه چند روزی حالش خوب نیست. چون پیغامش کاملا بی معنی. (پیغامی که به من میده)
حق یارت
 

pool2009

Member
بــــــلــــــــــــه . جواب داد
بعد از درست کردن poly_sphere , سپس درست کردن یک new hair همانطور فرمودین با آن شیوه انتخاب و انجام دستور مورد نظر کار انجام شد و لی چون کره کامل بود و تراکم مو بالا در حالت منتال ری خیلی طول کشید که مجبور شدم بخشی از کره را حذف کنم
و موقع رند هم پیغام زیر را داد
Warning: If mentalray 'Rasterizer Transparency' value less than 35 and 'passes' value is greater than 1 might show some hair artifacts. 'Rasterizer Transparency' is set to safe value 40
ولی نمی دانم رندرش چرا اینطور یشد ( بیرخت شد)
اولین عکس یا مایا maya software
دومی با mental
سومی هم یک رندر معمولی بدون هیچ اصلاحی
1(mayasoftware).jpeg2(mentalray).jpeg3.jpeg
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
خیلی ممنون عزیز
من بیشتر میخواستم ببینم که مشکل از کجاست، برای من ورژن 5.5 ولی برا تو انگار 6.0v33 پس باید بگردم ورژن جدید رو پیداش کنم.

من برای ساخت پر پرنده میخواستم این کار رو بکنم اون هم با یه پلان کم حجم ولی تو انگار sphere بهش دادی ترکوندیش :D
در مورد رندر دوم که همون شکل مو رو داره؟ ببینم جسم رو بهش نصبت دادی باز این شکلی موند؟ ببینم گزینه use Instance Obj رو تو قسمت General Properties زدی؟ اگه نزدی باز بزن ببین دیده میشه یا نه.

سر وقت گیرش اوردم میبینم مشکل از کجاست که این پیغام رو داده.

باز خیلی ممنون عزیز دل. :rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
در مورد آموزش ها ممنون عزیز
آموزشی دارم ولی همون طور که گفتم میخوام توسط مو پر بسازم تا اینجا هم که من فهمیدم بیشتر با پلاگین های خاص مثل Yeti و jcFeather و Dodo Master پر رو ایجاد میکنن و بعد از مقداری سر و کله زدن فهمیدم که shave هم میتونه این کار رو بکنه ولی ارور داد نتونستم باهاش کار کنم.

هنوز هم با Hair خود مایا سر کله نزدم ببینم میتونه جای تارهای مو از یه جسم استفاده کنه.
فعلا هم سرم بببببد شلوغه
باز ممنون عزیز بابت لطفت. :rose:

حق یارت
 

pool2009

Member
بله مو رو نبست دادم در ضمن در بخش که فرمودین تیک رو چک کردم ولی باز همانطوری هست
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ببین یه کاری کن: اول تو منو shave گزینه shave Global رو بزن و بعد Hair Render Mode رو از حالت Buffer ببر روی Geometry ببین درست میشه؟
 

pool2009

Member
بعد از درست کردن ploy-sphere و قبل ایجاد مو که طبیعتا این گزینه (Hair Render Mode) خاموش بود و بعد از ایجاد مو و قبل از اینکه به خواهم مو را به کره نسبت بدهم این تنظیم را تغییر دادم ولی نتیجه پایانی کار باز هم تغییر ینکرد در ضمن برای من گزینه پیش فرض Hair Render Mode
در حالت پیش فرض Hair primitives بود که من آن را هم در حالت geometry و هم در حالت buffer تست کردم باز بی اثر بود
 

جدیدترین ارسال ها

بالا