کمک در مورد متریال دادن به جاده

babilo

Active Member
سلام دوستان
لطف کنید در مورد تکسچر دادن و متریال جاده که به صورت منحنی هست راهنمایی کنید. با تشکر
به صورت معمولی دادم این شد از انحناها پیروی نمی کنه.

attachment.php
 

پیوست ها

  • 3.JPG
    3.JPG
    11.9 کیلوبایت · بازدیدها: 94

arminAnim

کاربر متخصص
مکس 2009 و به بعد، در قسمت Unwrap UVW ، گزینه ای داره که از shape برای ایجاد منحنی در تکسچر استفاده می کنه. یک منحنی به شکل جاده بسازید و با این ابزار map رو با جاده تطبیق بدین
 

babilo

Active Member
p

ممنون بابت راهنمایی

Unwrap UVW : در شکل پایین زدم خودشه
ولی در قسمت هایی نظم نداره .قسمت سبز عالی ولی قرمز ایراد داره لطفا راهنمایی کنید .


attachment.php
 

پیوست ها

  • 4.jpg
    4.jpg
    16 کیلوبایت · بازدیدها: 90

babilo

Active Member
باسلام دوستان این چی هست کاربردش تکسچر دادنه؟
کسی آموزش سادشو برای یه چیز ساده داره ؟اساتید توضیح دادن خیلی پیچیده بود برام.تو معماری کاربرد داره؟

Pelt_015.gif
 

arminAnim

کاربر متخصص
UVW unwrap بسیار ابزار قوی ایه و پرکاربرد. بیشتر برای تنظیم تکسچر روی سطوح پیچیده تر نسبت به در و دیواره، مثل کاراکترها. من آموزشی ندارم اما باید توی همین مجید آنلاین باشه، اگرم بتونید از هلپ مکس استفاده کنید خیلی خوبه.
 

Hi MAJID

کاربر VIP
سلام دوست عزیز همونطور که دوستان گفتن UVW unwrap بهترین روش ممکنه ولی اگه صرفا بخواین جاده بسازین میتونید از فرمان Loft استفاده کنید چون دقیقا تکسچر رو بر اساس خطی که برای جاه کشیدین تنظیم میکنه .
موفق باشید .
 
آخرین ویرایش:
سلام
آموزش ویدیویی که قبلا پیدا کرده بودم. مثالش ساده هست برای کاراکتر. روشش خوب هست و چندین نکته رو هم میگه. برای معماری هم کاربرد داره و کارت راحت تر هم میشه... برای مدلهای مکعبی میشه از normal mapping هم استفاده کرد. اما بازم به استثنا میخوری... یه بار از پایه و به سادگی یاد بگیر. از روی فیلم ترست میریزه و نکته ها رو میبینی.
توی معماری معمولا pelt mapping یا نمیخواد و یا خیلی ساده تره... فقط یاد بگیری از کجا ها برش بزنی دیگه غمی نداری...


http://forum.majidonline.com/showpost.php?p=1025714&postcount=3

یا علی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا