مکس 2009 و به بعد، در قسمت Unwrap UVW ، گزینه ای داره که از shape برای ایجاد منحنی در تکسچر استفاده می کنه. یک منحنی به شکل جاده بسازید و با این ابزار map رو با جاده تطبیق بدین
UVW unwrap بسیار ابزار قوی ایه و پرکاربرد. بیشتر برای تنظیم تکسچر روی سطوح پیچیده تر نسبت به در و دیواره، مثل کاراکترها. من آموزشی ندارم اما باید توی همین مجید آنلاین باشه، اگرم بتونید از هلپ مکس استفاده کنید خیلی خوبه.
سلام دوست عزیز همونطور که دوستان گفتن UVW unwrap بهترین روش ممکنه ولی اگه صرفا بخواین جاده بسازین میتونید از فرمان Loft استفاده کنید چون دقیقا تکسچر رو بر اساس خطی که برای جاه کشیدین تنظیم میکنه .
موفق باشید .
سلام
آموزش ویدیویی که قبلا پیدا کرده بودم. مثالش ساده هست برای کاراکتر. روشش خوب هست و چندین نکته رو هم میگه. برای معماری هم کاربرد داره و کارت راحت تر هم میشه... برای مدلهای مکعبی میشه از normal mapping هم استفاده کرد. اما بازم به استثنا میخوری... یه بار از پایه و به سادگی یاد بگیر. از روی فیلم ترست میریزه و نکته ها رو میبینی.
توی معماری معمولا pelt mapping یا نمیخواد و یا خیلی ساده تره... فقط یاد بگیری از کجا ها برش بزنی دیگه غمی نداری...