کمک در مورد تکسچر

سلام بچه ها من خواستم کمکم کنید درمورد تکسچر و متریال

من از متریالهای آماده استفاده میکنم بیشتر ولی وقتی میخوام به جسمم بدمشون اونجوری که تو پنجره متریال دیده میشه رو جسم قرار نمیگیره

منظورم یا بزگتر دیده میشه یا کشیده تر دیده میشه
ممنون میشم کمکم کنید که بدونم چکار باید کنم و چه آموزشیو ببینم در موردتکسچر دادن

من از uvw map استفاده میکنم البته اگر کاره دیگه ای هم میشه انجام داد بگید

کلا تکسچرهای رو باید با چه چیز هایی تنظیم کرد؟؟
 
آخرین ویرایش:

Bertali

Member
سلام

این که شما فرمودید خیلی کلی هست و تقریباً بسته به شکل و جسم شما نوع شیدری که میخواهید بسازید متفاوت خواهد بود ! اما در مورد تکسچر طبق آموزش هایی که من دیدم در سطح خیلی بالا که کار عالی بوده سعی شده دقیقاً اندازه تکسچر رو به اندازه خود جسم باشه یعنی مثلاً یک دیوار که آجر بوده به اندازه همون یک تکسچر ساخته شده یعنی آنرپ شده بعدش روی رندر آنرپش تکسچر ساخته اما برای کارهای معمولی یا فضاهای خارجی که بزرگه این کار خیلی زمانبره واسه همین سعی میکن تکسچر هارو tileable بسازن که تکرارش زیاد به چشم نیاد من خودم تو این زمینه از PixPlant استفاده میکنم در مرحله آخر که اصلاً نیاز نباشه تکسچر سازه بشه و متریال آماده استفاده بشه من بعد از این که متریال رو به جسم نسبت دادم به جسمم مودیفایر UVW Map میدمو بعد با Scale کردن گیزمو تکسچر رو به اندازه مورد نظر در میارم .
 

sm_r

Member
اگر شما به کار همه گزینه های UVW Map و بخش Coordinate در Map ها آگاهی داشته باشید به مشکل خاصی بر نخواهید خورد. مایه اش مطالعه داکیومنت این دو قسمت است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا