کمک در ساختن این حجم !

ETUD

Member
سلام به دوستان
میخواستم کمکم کنید در مورد ساختن این حجم . با مکس کار میکنم .
22914xg7p83e7r4zv6.jpg
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
یه شکل با سگمنتهای زیاد درست کن و بعد مودیفایر Noise رو بهش بده و در آخر هم با رکتور Cloth اونو رو شبیه سازی کن . فکر کنم نتیجش خوب بشه .:)
 

.:. soroosh .:.

Active Member
بهترین راه استفاده از زیبراش هست .
اما خب شما میتونی یک دونه مکعب ساده بسازی البته با خطوط زیاد .
بعد با جابه‌جا کردن اون خطوط و نقاط و افزودن و کم کردن اونها به نتیجه دلخواه برسی.
 

Alireza MH

Member
یه راه دیگه هم هست:

یه Capsule بساز ، سگمنتاشو زیاد کن ، به Editable Mesh تبدیلش کن ، هر جایی رو که خواستی دفورمه کنی یه Vertex انتخواب کن ، Soft Selection رو روشن کن و Vertex رو با Move جابجا کن . فکر کنم بشه درآوردش با این روش.
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    200.2 کیلوبایت · بازدیدها: 16

ETUD

Member
lمرسی از راهنمایهاتون .
اگه یه سری سکشن عرضی به فاصله های مثلا نیم متر نیم متر بزنم ازش، فایده ای داره ؟ چون میخوام دقیق بشه .
بعدش به نظرتون این سکشنها رو با shapemerge به یک مکعب نسبت بدم فایده داره ؟
یه جورایی خیلی عجله دارم ، فرصت زیادی واسه امتحان کردن راههای مختلف ندارم .:-?
 

.:. soroosh .:.

Active Member
دوست عزیز راه برای ساختش خیلی زیاده .
مهم اینه که از یک راهی این کار صورت بگیره .
آبجکت چندان پیچیده‌ای نیست .
تا حالا ساخته بودی تموم شده بود .
اونطوری که اون دوستمون گفتن که Soft Selection را فعال کنید خیلی راحت تر میتونید به نتیجه برسید .
هر جا هم که لازم نبود نرم باشه بعد میتونید خودتون درستش کنید .
 

ETUD

Member
:D
یه جورایی ساختمش ! انگار یکم شبیهش شد .

91l953tw3ume1n1nrpli.jpg

gw2phopgg3pkymsgqapk.jpg

فقط یه مشکلی دارم اونم اینکه خیلی بد متریال میگیره به خودش ! UVW هم جوابشو نمیده !
راهی هست واسه رفع این مشکل ؟!!!!!!!!
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
اتفاقا چنين چيزي رو تو مكس خيلي راحت ميشه ايجاد كرد
شما ميتوني با همين روشي كه دوستان گفتن مدل كني يا از يه تابع noise استفاده كني
براي متريال هم حتما از bump و توابع قدرتمندي مثل vray displacement استفاده كن( اين تابع مخصوص پلاگين vray هست) كه كارت از اين هم زيبا تر ميشه
بعد در نهايت با mentalray يا vray رندر بگير
 

ETUD

Member
مرسی
میشه یکم در مورد Vray displacment راهنماییم کنی که چجوری میشه کار کرد باهاش ؟
 

Mahdi_Rashed

Well-Known Member
از بخش اصلاح کننده ها انتخابش کن . بعد یک Texture که از رنگهای سیاه و سفید درست شده رو تو قسمت Texture map کپی کن و با موتور V-Ray رندر کن :D
 

پیوست ها

  • screenshot1.gif
    screenshot1.gif
    99.4 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • screenshot2.gif
    screenshot2.gif
    104.3 کیلوبایت · بازدیدها: 15

:Mohsen:

کاربر باتجربه
يادت نره كه حتما بايد براي كار با اين تابع پلاگين vray روي سيستمت نصب باشه
 

ETUD

Member
خجالتم دادی واقعا !!!!!!!!!!!! خداییش اینقدرا دیگه بوق نیستم که ندونم باید vray نصب باشه !!!!:mad::snap:
:rose::rose:
ببین اینکارم کردم اما bump ها خیلی دفرمه و بد میفته رو سطح یه جورایی مثل سگمنتا میشه که انحنا داره ! میخوام خیلی صاف بیفته روش.
وایسا انجور بگم من میخوام یه متریال بتن صیقلی بدم به سطحش که فقط یه سری Tile باشه اونم فقط موازی محور x . این کارو میکنم اما اون شیارهای tile منحنی میفته رو سطح ، میخوام صاف باشه !
مرسی از کمکت .
:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا