کمک در درست کردن متریال شیشه ( برای لیوان )

سلام

من می خواستم

متریال برای لیوان شیشه ای بسازم

یه عده گفتن که فقط Opacity شو کم کن یه زره هم بهش specular و glossiness بده درست می شه

ولی من می خوام شبیه شیشه واقعی بشه و Refelect و HDRI و از این چیز ها داشته باشه


لطفا راهنمایی کنید
 

hamed-ddd

Well-Known Member
از ماده raytrace باید استفاده کنی
خودش reflect ...و refract )شکست نور) رو داره ....
برای شبیه سازی انعکاس محیط یه عکس که از منظره باشه تو قسمت enviroment بهش بده
بدست آوردن یه متریال شیشه کمی مشکله و باید پارامترها رو بالا پایین کنی تا نتیجه مطلوب رو بگیری
راه دوم استفاده از متریال های مهندسیه که متاسفانه نمیدونم enviroment یا هر چیزی که خلاصه بتونه محیط رو شبیه سازی کنه کجاست ...
به تصاویر زیر نگاه کن

 

hamed-ddd

Well-Known Member
High Dynamic Range Image
تقریبا بله...از هر طرحی که دوست داری میتونی در رفلکت استفاده کنی و بستگی به محیط پروژه داره ...
مثلا :شما بخشی از یک آشپزحانه را درست کردی و در میان اشیا یکی دوتا هم شی منعکس کننده (مثل ظرفهای استیل . شیشه ای و ...)داری ...شما پشت صحنه رو هنوز درست نکردی و یا تصمیم نداری که بسازی...در نتیجه تو رندر چی میبینی اون بخشهای نساخته در انعکاس به رنگ سیاه دیده میشن (اگر رنگ زمینه رو سیاه گذاشته باشی) و چاره این مشکل استفاده ازیک طرح مناسب در evirement هست مثل تصویر نمای داخلی یک اتاق یا اآشپزخانه.....
این فایل های HDRI یه چیری بیشتر از یک منظره هستند و میشه در صد روشنایی و تاریکی اونها را تغییر داد ...البته خودم چیز زیادی نفهمیدم
 

3disf

New Member
ساخت جنس شیشه واقعی

یک تمرین بسیار ساده برای ساخت شیشه
http://www.3disf.com/detail_fa/?iData=64&iCat=344&iChannel=1&nChannel=News

mohre.jpg
 

LORD OF 3D

New Member
به نظر من بجاي قرار دادن اشيا در اطراف جسم ميتونيم در زمان ساخت متريال در ايتم رفلكت از توابع مپ تصاويري با كنتراست بالا رو لود كنيد (بجاي لود كردن ري تريس در تابع رفلكت ) با كمي اغماز همان نتيجه حاصل ميشود
 

جدیدترین ارسال ها

بالا