برای اینکه برای نرم افزار تعریف کنی کجاهای متریالت در رندر دیده بشه و کجاها دیده نشه از یک طرح سیاه و سقید استفاده میکنیم
شما این طرح رو اول به به قسمت opacity میدی
و بعد قسمت tiling رو زیاد میکنید تا طرح تکرار بشه (این شکل رو طوری درست کردم که در اثر تکرار تعداد زیادی شش ضلعی ایجاد کنه )
برای اینکه با uv های مدلی دچار مشکل نشی اول این کار رو روی یه .....یه
.........boxتست کن
نتیجه کار این طوری میشه
نکته:برای تکرار طرح میتونی از مدیفایر mapscaler استفاده کنی که کار رو راحتتر میکنه
برای جنس متریال هم هر رنگ یا طرحی که دوست داری بده (به قسمت diffuse)
bump رو هم بیخیال شو که یه طرح خاص میخواد تا خوب جواب بده
موفق باشی