کمک درمورد شیدر سازی

سلام خسته نباشید بچه ها

من میخوام بدونم شیدر چی هستش به صورت دقیق

و اینکه چجوری باید انجامش داد و از کجا یادش بگیرم منبعی چیزی اگر برای آموزشش دارید ترو خدا کمکم کنید
ممنونتون میشم
 

sm_r

Member
مجموعه اطلاعات مربوط به عکس العمل پوسته در برابر نور
از جمله رنگ های روی پوسته، میزان عبور نور از پوسته و میزان شکست آن هنگام عبور، میزان انعکاس تصویر محیط اطراف و ...
و البته خصوصیاتی که مربوط به شکل هندسی پوسته است اما از عهده مدل سازی خارج است را هم در این مجموعه باید گنجاند. مثلا ماتی انعکاس به ناصاف بودن سطح در حد بسیار ریز وابسته است. اما چون این ناهمواریها قابل مدل شدن نیستند، پس در کنار میزان انعکاس نور میزان پراکندگی آن را هم تعریف میکنیم. مواردی مثل زبری و پستی و بلندی های کم ارتفاع (نسبت به فاصله با دوربین) هم همین شرایط را دارند.
این اطلاعات در مکس در پنجره Material Editor از منوی Rendering تعریف میشوند و در کل در فرهنگ مکس بجای کلمه shader از اصطلاحات Material و Map استفاده میشود.
برای آموختن این تخصص میتوانید از آموزشهای Lynda یا Digital Tutors در مورد Material درmental ray و Max یا Vray و Max شروع کنید.
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
شیدر توی مکس به نوع و جنس متریال میگند ، یعنی بیسش الان شیدر های ویری اینهاست ، VrayMtl , Vray SSS , Lighmtl و ...
این های شیدر ها هستند اما اونی که میگم شیدر سازی کار ، منظورشون اسخت متریال های خیلی با کیفیت و خوب هست مثلا چوب رو خیلی خوب تنظیم کنید میگن شیدر چوب خیلی خوب بود .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا