کلاسی برای شناور کردن اشیاو در استیج نسبت به حرکت موس(Floater)

JavidFlasher

کاربر فعال
floaterبرای شناور کردن اجسام نسبت به حرکت موس.
با این کلاس میتونین مشخصه های x ,y,zیک شی در لیست نمایش رو نسبت به حرکت موس تغیر بدید
این کار رو من تو سایتم انجام داده بودم.چند تا از بچه ها سوال پرسیده بودن راجع بش من هم واسه راحتی کار یه کلاس نوشتم.
PHP:
function Floater(_mouseArea:*,_floatObject:DisplayObject,_duration:Number,_propertys:Object):void
_mouseArea:ناحیه ای که حرکت موس نسبت به اون سنجیده میشه!معمولا stageیا MovieClip
_floatObject:آبجکتی که قراره حرکت کنه
_duration:تو این کلاس از TweenLiteاستفاده میشه و این هم مربوط به مدت زمان توین شدنشه معمولا0.5بزارین
_propertys:آبجکتی که مشخصه های x,y,zو نوع حرکت easeرو رو توش تعین مکینم.و میتونیم هر کدوم از مشخصه ها رو که دلمون نخواست رو ننویسیم در ضمن مقدار این مشخصه ها رو 100بزارین مقدار نرمالش اینه!برای کند کردنش اعدا بین 90تا 100و اگه میخواین بیشترش کنین اعداد بزرگتر از صد و اعشاری .
مثلا:
PHP:
var property:Object={x:100,y:100,z:100,ease:Bounce.easeInOut}

دو تا متد برای کنترل حرکت ! puseو resume:
PHP:
function pause(tweenPause:Boolean=true):void
function resume(tweenResume:Boolean=true):void
این پارامتری که میگیره و مقدار پیشفرضش trueهست تعین میکنه که آیا tweenهم resumeوpuseبشن یا فقط لیسنر مون حذف بشه!اگه پارامتر تابع pauseرو falseکنین بعد از اتمام حرکتtweenاین کار انجام میشه اما اگه trueباشه بدون وقفه می ایسته.تابع resumeهم همینطور اگه falseبهش بدین بدون resumeکردن tweenدوباره تابع رو راه میندازه!
این نمونه رو ببینین:
PHP:
import com.greensock.easing.*
import JavidFlasher.Floater;

var _floater1:Floater = new Floater(stage,floatObject2,0.5,{x:100,y:100,z:100});
var _floater2:Floater = new Floater(area,floatObject,0.5,{x:95,y:95});
var _floater3:Floater = new Floater(stage,floatObject3,0.5,{x:98});
var _floater4:Floater = new Floater(stage,floatObject4,0.5,{y:98,ease:Bounce.easeInOut});

pause_btn.addEventListener(flash.events.MouseEvent.CLICK,PauseAll);
resume_btn.addEventListener(flash.events.MouseEvent.CLICK,ResumeAll);
function PauseAll(e:MouseEvent):void
{
	_floater1.pause();
	_floater2.pause();
	_floater3.pause();
	_floater4.pause();
}
function ResumeAll(e:MouseEvent):void
{
	_floater1.resume();
	_floater2.resume();
	_floater3.resume();
	_floater4.resume();
}

کلاس رو همراه با یه مثال پیوست کردم
 

پیوست ها

  • Floater.zip
    627.6 کیلوبایت · بازدیدها: 87
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا