سلام
کسی می تونه این چند پارامتر تب سیستم در موتور وی ری برای مکس رو توضیح بده؟
البته توضیح دقیق می خوام یه جور که کامل باشه
ممنون
اینا رو از خود سایت spot3d رحات میتونید در بیارید..
MAX-compatible ShadeContext
وی ری تمام محاسباتشو در واحد world space انجام میده .. در حای که یه سری از پلاگین های مکس مخصوصا از نوع اتموسفریکش این طور در نظر میگیرن که موتور رندر در واحد camera space کار میکنه .. چرا که موتور رندر پیش فرض یا همون scanline renderer هین طوری عمل میکنه .. برای اینکه خوانایی خودشو با همچین پلاگین هایی حفظ کنه .. وی ری کار رو در واحد camera space شبیه سازی میکنه .. کار کردن در واحد camera space برای زمانی که دارین با modifier های دوربین کار میکنین مشکل ایجاد مینکه واسه هین این حالت رو اختیاری گذشتن که تیک رو اگه میخواید ور دارین ..
check for missing files
که معلومه واسه چیه ..وقتی فعاله .. وی ری میگرده دنبال فایل هایی که گم شده است و نمیتونه مسیر یابی کنه از روی هارد .. مثلا به خاطر تغییر آدرسی یا پاکم شدن فایلی .. و این حالت رو با یک دیالوگ باکس با لیستی از این فایل های مفقود به ما نشون میده .. در حالت رندر تحت شکه هم همین طور .. اگه یه سرور ببینه فایل های گم شده ای وجود داره صحنه رو رندر نخواهد کرد
Optimized atmospheric evaluation
محاسبه ی افکت های اتموسفریک به صورت بهینه .. این افکت ها بعد از اینکه مثلا سطحی که پشتشون قراره داره شیدینگ شد شروع به محاسبه میشه .. این موضوع میتونه ضروری نباشه اگه افکت شما خیلی غلیظ باشه .. وقتی این تیک رو فعال میکنین وی ری اول افکت های اتموسفریک رو اجرا خواهد کرد .. و اون وقت اگه این افکت شفافیت کافی رو برای این که بشه پشتش رو دید داشته باشه سطح پشتیش مثلا محاسبه میشه ..
low thread priority
این اولویته محاسبه ست .. thread به معنای رشته است .. در معنای ساده یعنی یه رشته از اطلاعات .. مثلا شنیدین multithreading ? اینجا وقتی این تیک فعال باشه وی ری اول اون دسته از اطلاعاتی رو که اولویت پایین تری نسبت به بقیه داره اول در زمان رندر شروع به محاسبه میکنه
اکثریت رو فقط ترجمه کردم .. موفق باشین