کتاب فارسی زبان Adobe Air با زبان بسیار ساده نوشته شده توسط علی عامل

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Avang2005

مدیر انجمن
خواستن ، آفریدن است !

دوران دبستان رو به یادتون میارم که بارها و بارها از خانم یا آقا معلم هامون نمره 20 می گرفتیم . انگار دنیا رو بهمون می دادند . هر چه زودتر می خواستیم خودمونو خونه برسونیم و این موضوع رو به افراد خانواده مخصوصا مامانمون بگیم . لذت مهر های صد و هزار آفرین روی دفترای مشق رو هنوز یادته ؟ واقعا که ذوق می کردیم .
هر سال که به کلاس بالاتر می رفتیم یکی به گل های کتاب فارسیمون اضافه می شد . اون موقع به کلاس پنجمی ها می گفتن گل های سر سبد مدرسه . از همون زمان دوست داشتیم زودی بزرگ شیم و همون طور که مامان باباهامون بهمون یاد داده بودن واسه خودمون دکتر- مهندس بشیم . بزرگ و بزرگ تر شدیم . دوران راهنمایی رو گذروندیم تا به انتخاب رشته تحصیلی دبیرستان رسیدیم. بعضی ها مون نمی دونستیم واقعا به چی علاقه داریم . اون موقع چند تا رشته متداول بود حسابداری ٬ معماری ٬ ریاضی و کامپیوتر .

و اما من ٬
خوشوقتانه زود به این نتیجه رسیدم که از رشته کامپیوتر بدم نمی یاد . شاید علت اصلیش از همون اول به دست گرفتن موس و دابل کلیک روی آیکن ها دسکتاپ بود . لذت باور نکردنی داشت...
گذشت و گذشت تا بالاخره با کنکور های اجباری وارد دانشگاه شدم . اون موقع بود که از بین درس های عمومی ادبیات فارسی و از بین درس های تخصصی به گرافیک کامپیوتری به ویژه نرم افزار فلش علاقه مند شدم . با این که دانشجوی معمولی بودم اما چون این دروس یه جورایی با روحیاتم سازگار بود براشون خیلی وقت می ذاشتم تا دوباره کنکور سر و کله اش پیدا شد ! در سال های دانشجویی کارشناسی خیلی دوست داشتم برنامه هایی که قرار بود بنویسیم رو با فلش انجام بدم . البته بعضی هاشو من انجام می دادم اما استادا ازش ایراد می گرفتن . می دونی دلیلش چی بود ؟ احتمالا بتونی حدس بزنی...

علاقه من به این دو زمینه از همون دوران آغاز و به مرور بیشتر و بیشتر هم شد . برای همین یک سالی رو به طور کامل به مباحث برنامه نویسی فلش اختصاص دادم و خوشوقتانه باز هم با یکی از شاخه های فلش یعنی AIR آشنا و آمیخته شدم .
حدودا دو سال پیش بود که تصمیم گرفتم تلاش و تحقیق در این زمینه رو به شکل تخصصی شروع و با جزییات AIR دست و پنجه نرم کنم ! این دو سال رو با موسیقی ٬ کار و تحقیق ادامه دادم که نتیجه حاصل از اون به مصرف کردن 4 خودکار جهت نوشتن 5 دفتر منجر شد .
خدا رو شکر می کنم که این سال ها رو صرف نوشتن مطالبی کردم که می دونم روزی مورد استفاده علاقه مندان فلش قرار خواهد گرفت .

Adobe AIR برای توسعه دهندگان نام کتابی هست توسط بنده نوشته شده که امیدوارم طی چند ماه آینده از طریق کتابفروشی ها در دسترس شما قرار بگیره . محتوای این کتاب در واقع تلفیقی از حداقل چهار رفرنس معتبر انگلیسی است که منجر به ایجاد 11 فصل به زبان فارسی شده . در این کتاب سعی کردم به جای شاخ و برگ دادن های بی مورد مستقیما سراغ اصل مطالب برم . بنابراین معرفی امکانات و قابلیت های ارائه شده AIR(از نسخه های 1 تا 3) را در قالب مثال ها و نمونه ها رو اساس کاری این کتاب قرار دادم . هر چند توجه مضاعفی روی تک تک مطالب ارائه شده این کتاب گذاشتم اما در نهایت این شما هستید که با عنوان کردن مشکلات و کاستی های احتمالی منو در مرتفع کردن اونا یاری خواهید کرد .

با کوتاه کردن صحبت هام بد نیست که بدونید هدف اصلی من از انتشار این کتاب قصد تجاری اون نبوده و شاید تنها دلیلش کمبود منابع فارسی در این زمینه باشه !
در انتها بد نیست از دوست بسیار گرامی محمد عزیز (Avang2005) تشکر کنم که زحمت قرار دادن صحبت های اینجانب رو عهده دار شد . از این که وقتتون رو برای خوندن این مطالب گذاشتید سپاس گذارم و آرزوی مهرهای صد و هزار آفرین معلم زندگی را روی کارنامه هاتون طلب می کنم !

برقرار و پاینده باشید .
علی عامل 1391/3/11
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا