بی بی کد کتابخانه

madmaster_3d

Well-Known Member
سلام اشکال نداره بپرسم برای همچین کاری چقدر میشه گرفت. اینجوری پرسیدم که شما قیمتی که خودتون گرفتی رو نگید :)
 

sky_tohi_z18

Active Member
ییخشید بچه ها که این سوالو اینجا میپرسم میشه کی راهنماییم کنه و یه آمورش کامل از پست پروداکشن بهم بده و اینکه بتونم صحنه های رندرمو خیلی واقعی تر کنم ؟؟و اینکه چطور تو فتوشاپ هالوژن هامو بهش افکت بدم خشمل بشنننننن
 

darklight

کاربر فعال
و اینکه بتونم صحنه های رندرمو خیلی واقعی تر کنم ؟؟
یادش به خیر این سوال رو پارسال که تازه مکس رو شروع کرده بودم یه جا پرسیدم طرف گفت سوالت مثل این میمونه که بگی چطور می تونم مثل داوینچی نقاشی بکشم؟
تمرین و مطالعه و تحقیق.
اگه می خوای پایه ای پیشرفت کنی چند تا کار باید بکنی: تحقیق در مورد خواص ظاهری مواد از نظر فیزیکی (توی سایت های آموزش سه بعدی می تونی راجع به این موضوع مطلب گیر بیاری)، خواص واقعی نور (اینم مثل قبلی)، روش محاسبات نور در موتورهای فیزیکال، روش های محاسبات نور در موتورهایی مثل وی ری و منتال ری، یادگیری تخصصی یکی از این موتورها، یاد گیری اصول عکاسی (و شاید هم نقاشی و طراحی)، دیدن کارهای خوب (این نکته خیلی مهمه)، کار کردن و تجربه کردن و راهنمایی گرفتن از دوستان وارد به کار و در نهایت همیشه به روز نگاه داشتن اطلاعات.
اما برای یادگیری غیر پایه باید یه عالمه آموزش ببینی و تمرین کنی ولی می تونی از موارد مطالعاتی صرف نظر کنی. ولی همیشه جای خالی این مطالب در ذهنت خواهد بود.

البته این سوال شما رو در اصل باید دوستان متخصص و با تجربه بیان جواب بدن ولی متاسفانه مثل اینکه سر همشون شلوغه و یا این که کلا به اینجور سوالا دیگه اهمیت نمیدن. اگه واقعا به این جور سوالها جواب داده بشه این فروم خیلی عالی میشه. با این که این سوال خیلی تکراریه ولی همیشه برای یکبار برای همه ما این سوال به وجود اومده و ما هم دنبال جواب راحتیم .....
 
آخرین ویرایش:

Mehran coyote

Well-Known Member
پست پرو داکشن چیزه خاصی نیست به کارهایی که انجام میدیم تا کمبودهای رندر رفع بشه و یا افکت هایی مثل نور، گردوخاک و....اضافه کنیم تا تصویر به واقعیت نزدیک بشه میگن پست پرو داکشن
بعضی ها سلیقه ای کار میکنن اونوقت باعث میشه یکی خوشش بیاد یکی خوشش نیاد
ببین این کارو معمولا تو فتوشاپ انجام میدن
یه سریا که دستشون خوبه و اطلاعات فتوشاپیشون و 2دی شون خوبه با همون فتوشاپ کمبودهای کارو رفع میکنن.
باقی هم به خاطر اینکه درگیر نشن خیلی با کمک نرم افزارهای مثل color efex یا magic bullet این کارو انجام میدن

برای پست پرو های حرفه ای از pass ها استفاده میکنن
این لینکو تازه پیدا کردم خیلی میتونه کمکت کنه هم تو پست پرو هم استفاده از pass ها

Post-production in 3ds Max and Photoshop



موفق باشی دوست عزیز
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
البته از نظر من پست پروسس چیزی بیشتر از تصحیح رنگ و نور و اشکالات رندره. ولی معمولا توی کارهای معماری که جنبه هنری ندارن پست پروسس در همین حد کار میشه. مثلا عکس زیر یک نمونه کامل تر از یک فرآیند پست پروسسه
making-landenberghaus-loomn-image-03-728x839.jpg
 

جدیدترین ارسال ها

بالا