kiarash.M
Active Member
گفتم یه مقاله تازه بزنم انجمن از کسالت دراد و یه تعدادی هم با دستورات پایه آشنا بشن
اینو اینجا زدم چو جاش به نظر همین جا خوبه قشنگ تو دیده
کا با root_
زیاد وارد نمیشم ولی میگم که که کارای پایه ای تو فلش رو انجام میده مثالا :
ما میخوایم یه صفحه بکشیم که که توش محور ما که میخوایم نمودار
رسم شه قرار بگیره
با ابزارا هم میشه ولی میخوام با Action بگم اینو
این دستور چیمی گه :
میگه که از نقطه مربوطه تا نقطه گفته شده یه خط بکشه ( البته نوع خط رو هنوز نگفتم)))
باید نوع خط معلوم شه
میشه ادامه داد ولی همین قطر خط برامون کافیه
اکه الت فیلم رندر بشه نمودار اون گوشس
میشه آوردش وسط
به این شکل که در کل میشه :
خوب حالا تابعی که میخوایم بکشیم
حالا که تابع معلوم شد باید بگیم که اینو بکشه
یه نقطه تعریف میکنیم به نام Vx
بعد
مانند بالا خط رو از نقطه مربوطه با رنگ قرمز کعه دادیم
میکشه
دستور onEnterFrame
یعنی این خط function()
رو در هر frame
تکرار کن
اگه اینو ول کنیم هی واسه خودش میره
برای جلو گیری
واضحه ....

در آخر باید کد به این شکل دراد
شما میتونید او sin رو عوض کنی البته باید به توابع ریاضی در flash اشنا باشید ...
موفق باشید
سوال:....
اینو اینجا زدم چو جاش به نظر همین جا خوبه قشنگ تو دیده
کا با root_
زیاد وارد نمیشم ولی میگم که که کارای پایه ای تو فلش رو انجام میده مثالا :
ما میخوایم یه صفحه بکشیم که که توش محور ما که میخوایم نمودار
رسم شه قرار بگیره
با ابزارا هم میشه ولی میخوام با Action بگم اینو
HTML:
_root.moveTo(0, -100);
_root.lineTo(0, 100);
_root.moveTo(-100, 0);
_root.lineTo(100, 0);
این دستور چیمی گه :
میگه که از نقطه مربوطه تا نقطه گفته شده یه خط بکشه ( البته نوع خط رو هنوز نگفتم)))
باید نوع خط معلوم شه
HTML:
_root.lineStyle(1);
میشه ادامه داد ولی همین قطر خط برامون کافیه
اکه الت فیلم رندر بشه نمودار اون گوشس
میشه آوردش وسط
HTML:
_root._x = 275;
_root._y = 200;
به این شکل که در کل میشه :
HTML:
_root._x = 275;
_root._y = 200;
_root.lineStyle(1);
_root.moveTo(0, -100);
_root.lineTo(0, 100);
_root.moveTo(-100, 0);
_root.lineTo(100, 0);
خوب حالا تابعی که میخوایم بکشیم
HTML:
function f(x) {
return Math.sin(x);
}
حالا که تابع معلوم شد باید بگیم که اینو بکشه
یه نقطه تعریف میکنیم به نام Vx
بعد
HTML:
vx = 0;
_root.moveTo(vx, f(vx));
_root.lineStyle(0, 0xFF0000);
_root.onEnterFrame = function() {
_root.lineTo(vx, f(vx));
vx++;
}
مانند بالا خط رو از نقطه مربوطه با رنگ قرمز کعه دادیم
میکشه
دستور onEnterFrame
یعنی این خط function()
رو در هر frame
تکرار کن
اگه اینو ول کنیم هی واسه خودش میره
برای جلو گیری
HTML:
if (vx>50) {
delete this.onEnterFrame;
}
واضحه ....

در آخر باید کد به این شکل دراد
HTML:
function f(x) {
return Math.sin(x)*10;
}
_root._x = 275;
_root._y = 200;
_root.lineStyle(1);
_root.moveTo(0, -100);
_root.lineTo(0, 100);
_root.moveTo(-100, 0);
_root.lineTo(100, 0);
vx = 0;
_root.moveTo(vx, f(vx));
_root.lineStyle(0, 0xFF0000);
_root.onEnterFrame = function() {
_root.lineTo(vx, f(vx));
vx++;
if (vx>50) {
delete this.onEnterFrame;
}
};
شما میتونید او sin رو عوض کنی البته باید به توابع ریاضی در flash اشنا باشید ...
موفق باشید
سوال:....