سلام خدمت دوستانcpu و ram رو تا میتونی بالا بگیر زیاد رو کارت گرافیک مانور نده چون تو رندرسازی زیاد کارایی نداره. هفته پیش واسه یکی از رفیقهام یک 8 هسته ای خریدم ( جدید اومده) با 8 گیگ رم و گرافیک 1 گیگ DDR5 مکس رو روش نصب کردم ترکوند . باورم نمیشد چقدر از عمرم بیخود تو زمان رندرسازی گذشت![]()
باور کن اشتباهی که کردم کانفیگ ها رو بر نداشتم آخه میدونی که اسم ها و مدلها خیلی عجیب غریب شدن قیمت سی پی یو 570 تومن شد رم ها رو یادم نیست ولی کل سیستم 3150000 تومن در اومد( با گارانتی یکساله هم مجموعه سیستم و هم قطعات)سلام خدمت دوستان
یه سئوال داشتم cpuای که براش بستین چه مدلی بود amd 8150 یا amd8350؟
رم هاتون چه مارکی بود، باس رماتون چی بود و قیمت رم و سی پی یوتون چقدر شد؟ممنون.
ببخشیدسئوالاتم زیاد شد.
آره دقیقا همبن بود. ( از رو شکل جعبه اش شناختمشاحتمالا این مدل باید باشه:
AMD FX-8120
ولی این بنچمارک رو ببینید:
http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2012/-26-3DS-Max-2012,3161.html
جایگاه 8350- 3770K , 1090T...رو ببینید.
زیاد رو رم حساس نباشید. باس 1600 کافیست. اگه بودجه را میده 2000 هم میتونید بگیرید. ولی اونقدر جشمگیر نیست تفاوت کاراییش.
cpu و ram رو تا میتونی بالا بگیر زیاد رو کارت گرافیک مانور نده چون تو رندرسازی زیاد کارایی نداره.
گرافیکquadro4000الان 4.000.000تومنه از کجا قیمت گرفتی؟کاملا اشتباه گفتید. کارت گرافیک هایی گه با Open GL کار میکنند دقیقا مخصوص رندر گیری و کار با نرم افزار های گرافیکی مانند افتر افکتز هستن و برای گیم اصلا مناسب نیست، در مقابل کارت گرافیک هایی که با DirectX کار میکنند مخصوص گیم هستن،البته توی ویوپورت هم کاربرد دارن مثل گرافیکی که دوستمون به اشتباه معرفی کردن.
نمونه های بسیار معروف گرافیک های OGL سری Quadro از انویدیا و Fire Pro از AMD هستن. قیمت Quadro 4000 فکر میکنم چیزی حدود 1،300،000 تومن باشه.
درسته، یک مدل پایین تر بود که تقریبا این قیمتو داشت، فکر میکنم nvs 420 بود.گرافیکquadro4000الان 4.000.000تومنه از کجا قیمت گرفتی؟
درودکارت گرافیک هایی گه با Open GL کار میکنند دقیقا مخصوص رندر گیری و کار با نرم افزار های گرافیکی مانند افتر افکتز هستن و برای گیم اصلا مناسب نیست، در مقابل کارت گرافیک هایی که با DirectX کار میکنند مخصوص گیم هستن،البته توی ویوپورت هم کاربرد دارن مثل گرافیکی که دوستمون به اشتباه معرفی کردن.
پیش فرض
OpenGL و DirectX دو کتابخانه API هستند که شامل دستورات گرافیکی و مربوط به یعد بصری کامپیوتر هستند که نرم افزار ها و بازی ها میتونن از اونها استفاده کنن، اگر نرم افزاری نخواد از این کتابحانه ها استفاده کنه (مثل یک سیستم عامل) باید تمام دستورات گرافیکی رو با زبان سطح پایی بنویسه که بسیار وقت گیر،سخت و نا کار آمد خواهد شد. پس اینکه از کدوم کتابخانه استفاده بشه بستگی به نرم افزار داره، اونطور که من دیدم از OpenGL بیشتر توی کارهای گرافیکی و از DirectX توی بازی ها استفاده میشه، پس کارت گرافیک های حرفه ای تمرکز روی OpenGL دارن. ضمن اینکه این کارت گرافیک ها معمولا حافظه ی بیشتر و سخت افزار متفاوتی با کارت گرافیک های گیم دارن. قدرت این کارت گرافیک ها توی سایه زنی،انکسار،انعکاس و درکل محاسبات مربوط به رندر بسیار بیشتره. در مقابل این کارت ها اصلا برای گیم مناسب نیستن.
این لینک ها هم مطالب مفیدی دارن،حتما مطالعه کنید:
http://animation.ir/post/262/ا%...A9رد
http://animation.ir/post/99/%DA%A9%D...8%A8%D8%B1-AMD
GL
این مقاله به زبان اصلی رو حدود 1 سال پیش مطالعه کرده بودم. اما مسئله ای هنوز برام سوال هست ، تو این مقاله هم تست ها بر اساس فریم گرفته شده در ویوپرت هست.
بجز iray , furyball بقیه تست ها، به نتیجه فریم گرفته شده در ویوپرت استناد میکنن. حال اینکه بحث من، زمان رندر هست. رندر رئال تایم و فریم ویوپرت بحث دیگریست.
به عنوان مثال: از شما می پرسم،شما که تجربه ی زیادی در این بحث دارید، در زمینه مکس، داشتن یا نداشتن کارت حرفه ای (کوادرو- فایرپرو) چه تاثیری در زمان صرف شده برای اتمام رندر داره؟ به عبارت دیگر، بجز افزایش فریم در ویوپرت ها و سهولت کار با نرم افزار، خصوصا برای انیمیشن، باعث کاهش زمان رندر خواهد شد؟
پس معلومه شما با قابلیت های مکس آشنایی ندارید که با این قاطعیت گفتید اشتباه کردم . 3D Max میتونه قابلیت هاشو هم با کارت های Direct X و هم Open GL وفق بده. باز هم تاکید میکنم این قابلیت ها برای کار با ویوپورت هست نه رندر گیری. برای رندرگیری ( مخصوصا صحنه های V-Ray و Mental Ray) فقط سی پی یو و رم به داد آدم میرسه و بس. در ضمن ما بحثمون سر کار با مکس بود و تو این تایپیک کسی از گیم و افتر حرف نزد و حالا چون شما از افتر هم صحبت کردید، باز هم باید گفت که شما بر سر قابلیت Open GL زیاد اغراق کردید . اگر به Prefrences در افتر مراجعه کنید میبینید که میشه اونجا هم از یک CPU قوی واسه رندر سازی نهایت بهره رو برد. کارت های گرافیک به مراتب ارزان قیمت تر هم هستند که علاوه بر داشتن قابلیت Open GL میشه با افتر به بهترین شکل کار کرد و لذت برد.کاملا اشتباه گفتید. کارت گرافیک هایی گه با Open GL کار میکنند دقیقا مخصوص رندر گیری و کار با نرم افزار های گرافیکی مانند افتر افکتز هستن و برای گیم اصلا مناسب نیست، در مقابل کارت گرافیک هایی که با DirectX کار میکنند مخصوص گیم هستن،البته توی ویوپورت هم کاربرد دارن مثل گرافیکی که دوستمون به اشتباه معرفی کردن.
نمونه های بسیار معروف گرافیک های OGL سری Quadro از انویدیا و Fire Pro از AMD هستن. قیمت Quadro 4000 فکر میکنم چیزی حدود 1،300،000 تومن باشه.
پس معلومه شما با قابلیت های مکس آشنایی ندارید که با این قاطعیت گفتید اشتباه کردم . 3D Max میتونه قابلیت هاشو هم با کارت های Direct X و هم Open GL وفق بده. باز هم تاکید میکنم این قابلیت ها برای کار با ویوپورت هست نه رندر گیری. برای رندرگیری ( مخصوصا صحنه های V-Ray و Mental Ray) فقط سی پی یو و رم به داد آدم میرسه و بس. در ضمن ما بحثمون سر کار با مکس بود و تو این تایپیک کسی از گیم و افتر حرف نزد و حالا چون شما از افتر هم صحبت کردید، باز هم باید گفت که شما بر سر قابلیت Open GL زیاد اغراق کردید . اگر به Prefrences در افتر مراجعه کنید میبینید که میشه اونجا هم از یک CPU قوی واسه رندر سازی نهایت بهره رو برد. کارت های گرافیک به مراتب ارزان قیمت تر هم هستند که علاوه بر داشتن قابلیت Open GL میشه با افتر به بهترین شکل کار کرد و لذت برد.
قضاوت با دوستان...(درصورت قابل فهم بودن)