کانفیگ پی سی برای مکس

Arash70

New Member
سلام دوستان.میخوام واسه کار با تری دی مکس یه سیستم شاخ جمع کنم.واسه کیس تا 4 تومن میتونم هرینه کنم.به نظر شما چه کانفیگی میتونه خوب باشه؟
 

madmaster_3d

Well-Known Member
بین با توجه به وضعیت دلار سعی کن همچین چیزی ببندی
cpu core i7-3770K
mother board asus یک مدلی که به بقیه دستگاهت بخوره.
گرافیک geforce gtx 560ti 570 و چیپست evga یا asus
ram 8گیگ corsair
2تا 4گیگی 1600 باس باشه بهتر 2000 که بهتره ولی نکته زیر رو بخون.( چون شما همون 1333 باید بگیری چون اورکلاک قرار نیست بکنی )
یک نکته هم توچه کن. مادربودری که میخری مهمه. مثلا بعضی مادربورد ها خودشون حالت خودکار و دیفالت از 1600 باس رمت استفاده می کنن . ولی معمولا از 1333 استفاده می کنند

پاور 700 وات چیزی ببند گرین
کیست هم حتما چندتا فن داشته باشه.
هارد هم که 1 ترا میبندی مدل گرین ببند ( بلک گرون تره ) من خودم بلک دارم یکی میگفت گرین بهتره. از کسانی که تعمیر میکرد

تو سایت newegg هم می تونی خوب تر تخقیق کنی ببینی که مثلا فلان گرافیک اشکالش چیه. بدیش چیه خوبش چیه

ابته با این وضعیت دلار نمیدونم این چیزی که من گفتم رو میتونی ببندی یا نه ولی اگر 5تومانم شد همین رو ببند که لااقل یک چیز به درد بخور داشته باشی. سر 1 ملیون سیستم بیخودی نبند.
چون میبندی دوباره 1 سال دیگه 2 سال دیگه میبینی کم میاره دوباره باید اپگریدش کنی که کلی خرج بیخودی داره

بازم خوب تو سایت های خارجی تحقیق کن و عجله نکن.
دلیل اینکه گفتم سی پی اینتل دلیل داره. معمولا سی پی اینتل در برابر گرما مقاوم تره. من خودم تو قم هستم با این هوای فوق داغون گرمش همش کامپیوترم روشن هستش. قدیم ها هم میگفتم ای ام دی برای بازی خوبه
حالا بازم خودت میدونی
تحقیق تحقیق تحقیق. عجله نکن. 1000 بار
 

amin256

Well-Known Member
cpu و ram رو تا میتونی بالا بگیر زیاد رو کارت گرافیک مانور نده چون تو رندرسازی زیاد کارایی نداره. هفته پیش واسه یکی از رفیقهام یک 8 هسته ای خریدم ( جدید اومده) با 8 گیگ رم و گرافیک 1 گیگ DDR5 مکس رو روش نصب کردم ترکوند . باورم نمیشد چقدر از عمرم بیخود تو زمان رندرسازی گذشت:lol:
 

vahidx360

Member
cpu و ram رو تا میتونی بالا بگیر زیاد رو کارت گرافیک مانور نده چون تو رندرسازی زیاد کارایی نداره. هفته پیش واسه یکی از رفیقهام یک 8 هسته ای خریدم ( جدید اومده) با 8 گیگ رم و گرافیک 1 گیگ DDR5 مکس رو روش نصب کردم ترکوند . باورم نمیشد چقدر از عمرم بیخود تو زمان رندرسازی گذشت:lol:
سلام خدمت دوستان
یه سئوال داشتم cpuای که براش بستین چه مدلی بود amd 8150 یا amd8350؟
رم هاتون چه مارکی بود، باس رماتون چی بود و قیمت رم و سی پی یوتون چقدر شد؟ممنون.
ببخشیدسئوالاتم زیاد شد.
 
اگه فقط کاربردتون مکس هست. 8350 گزینه بسیار مناسبی هست. حتی پردازنده AMD Phenum II X6 1090T یا مدل های مشابهش که دست 2 میشه پیدا کرد( قیمتش حدود350 باید باشه، البته دست 2ش)
بودجه اگه راه میده، 3770K خوبه. البته بیتشر کاربردش واسه انواع نرم افزارها و گیمینگ هست و از نظر مکس اونقدرها تفاوت وجود نداره.
هارد هم Seagate بگیر. سرعت بهتری داره.
کارت گرافیک هم بقول دوستان مهم نیست. البته اگه قصدت مکس ویری باشه. واسه انیمیشن- فتوشاپ و یک سری نرم افزار میکس و مونتاژ بهتره که کارت گرافیک داشته باشی.(انودیا، مثل GTX 560Ti)
کیس مناسب و جا دار مثل X7 گرین.
کولر برای سی پی یو: ترمال رایت ماچو
 

amin256

Well-Known Member
سلام خدمت دوستان
یه سئوال داشتم cpuای که براش بستین چه مدلی بود amd 8150 یا amd8350؟
رم هاتون چه مارکی بود، باس رماتون چی بود و قیمت رم و سی پی یوتون چقدر شد؟ممنون.
ببخشیدسئوالاتم زیاد شد.
باور کن اشتباهی که کردم کانفیگ ها رو بر نداشتم آخه میدونی که اسم ها و مدلها خیلی عجیب غریب شدن قیمت سی پی یو 570 تومن شد رم ها رو یادم نیست ولی کل سیستم 3150000 تومن در اومد( با گارانتی یکساله هم مجموعه سیستم و هم قطعات)
 
احتمالا این مدل باید باشه:
AMD FX-8120

ولی این بنچمارک رو ببینید:
http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2012/-26-3DS-Max-2012,3161.html

جایگاه 8350- 3770K , 1090T...رو ببینید.

زیاد رو رم حساس نباشید. باس 1600 کافیست. اگه بودجه را میده 2000 هم میتونید بگیرید. ولی اونقدر جشمگیر نیست تفاوت کاراییش.
 

amin256

Well-Known Member
احتمالا این مدل باید باشه:
AMD FX-8120

ولی این بنچمارک رو ببینید:
http://www.tomshardware.com/charts/cpu-charts-2012/-26-3DS-Max-2012,3161.html

جایگاه 8350- 3770K , 1090T...رو ببینید.

زیاد رو رم حساس نباشید. باس 1600 کافیست. اگه بودجه را میده 2000 هم میتونید بگیرید. ولی اونقدر جشمگیر نیست تفاوت کاراییش.
آره دقیقا همبن بود. ( از رو شکل جعبه اش شناختمش:green:)
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
cpu و ram رو تا میتونی بالا بگیر زیاد رو کارت گرافیک مانور نده چون تو رندرسازی زیاد کارایی نداره.

کاملا اشتباه گفتید. کارت گرافیک هایی گه با Open GL کار میکنند دقیقا مخصوص رندر گیری و کار با نرم افزار های گرافیکی مانند افتر افکتز هستن و برای گیم اصلا مناسب نیست، در مقابل کارت گرافیک هایی که با DirectX کار میکنند مخصوص گیم هستن،البته توی ویوپورت هم کاربرد دارن مثل گرافیکی که دوستمون به اشتباه معرفی کردن.

نمونه های بسیار معروف گرافیک های OGL سری Quadro از انویدیا و Fire Pro از AMD هستن. قیمت Quadro 4000 فکر میکنم چیزی حدود 1،300،000 تومن باشه.
 

vahidx360

Member
کاملا اشتباه گفتید. کارت گرافیک هایی گه با Open GL کار میکنند دقیقا مخصوص رندر گیری و کار با نرم افزار های گرافیکی مانند افتر افکتز هستن و برای گیم اصلا مناسب نیست، در مقابل کارت گرافیک هایی که با DirectX کار میکنند مخصوص گیم هستن،البته توی ویوپورت هم کاربرد دارن مثل گرافیکی که دوستمون به اشتباه معرفی کردن.

نمونه های بسیار معروف گرافیک های OGL سری Quadro از انویدیا و Fire Pro از AMD هستن. قیمت Quadro 4000 فکر میکنم چیزی حدود 1،300،000 تومن باشه.
گرافیکquadro4000الان 4.000.000تومنه از کجا قیمت گرفتی؟
 
کارت گرافیک هایی گه با Open GL کار میکنند دقیقا مخصوص رندر گیری و کار با نرم افزار های گرافیکی مانند افتر افکتز هستن و برای گیم اصلا مناسب نیست، در مقابل کارت گرافیک هایی که با DirectX کار میکنند مخصوص گیم هستن،البته توی ویوپورت هم کاربرد دارن مثل گرافیکی که دوستمون به اشتباه معرفی کردن.
درود
میشه یکم توضیح بدین که این کارتها در زمان رندر چه تاثیری دارن؟ خصوصا بنچمارک . خصوصا تفاوت کارایی کارتهای ورک استیشن با کارتهای گیمینگ در زمان رندر در مکس اگه باشه عالی هست.

در مورد کارایی کارتهای ورک استیشن در گیم خوبه این تاپیک رو ببینید.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
OpenGL و DirectX دو کتابخانه API هستند که شامل دستورات گرافیکی و مربوط به یعد بصری کامپیوتر هستند که نرم افزار ها و بازی ها میتونن از اونها استفاده کنن، اگر نرم افزاری نخواد از این کتابحانه ها استفاده کنه (مثل یک سیستم عامل) باید تمام دستورات گرافیکی رو با زبان سطح پایی بنویسه که بسیار وقت گیر،سخت و نا کار آمد خواهد شد. پس اینکه از کدوم کتابخانه استفاده بشه بستگی به نرم افزار داره، اونطور که من دیدم از OpenGL بیشتر توی کارهای گرافیکی و از DirectX توی بازی ها استفاده میشه، پس کارت گرافیک های حرفه ای تمرکز روی OpenGL دارن. ضمن اینکه این کارت گرافیک ها معمولا حافظه ی بیشتر و سخت افزار متفاوتی با کارت گرافیک های گیم دارن. قدرت این کارت گرافیک ها توی سایه زنی،انکسار،انعکاس و درکل محاسبات مربوط به رندر بسیار بیشتره. در مقابل این کارت ها اصلا برای گیم مناسب نیستن.

این لینک ها هم مطالب مفیدی دارن،حتما مطالعه کنید:

http://animation.ir/post/262/انویدیا-محصولات-گرافیکی-جدید-کوادرو-را-عرضه-کرد

http://animation.ir/post/99/کارت-های-گرافیک-حرفه-ای-Nvidia-در-برابر-AMD

GL
 
پیش فرض

OpenGL و DirectX دو کتابخانه API هستند که شامل دستورات گرافیکی و مربوط به یعد بصری کامپیوتر هستند که نرم افزار ها و بازی ها میتونن از اونها استفاده کنن، اگر نرم افزاری نخواد از این کتابحانه ها استفاده کنه (مثل یک سیستم عامل) باید تمام دستورات گرافیکی رو با زبان سطح پایی بنویسه که بسیار وقت گیر،سخت و نا کار آمد خواهد شد. پس اینکه از کدوم کتابخانه استفاده بشه بستگی به نرم افزار داره، اونطور که من دیدم از OpenGL بیشتر توی کارهای گرافیکی و از DirectX توی بازی ها استفاده میشه، پس کارت گرافیک های حرفه ای تمرکز روی OpenGL دارن. ضمن اینکه این کارت گرافیک ها معمولا حافظه ی بیشتر و سخت افزار متفاوتی با کارت گرافیک های گیم دارن. قدرت این کارت گرافیک ها توی سایه زنی،انکسار،انعکاس و درکل محاسبات مربوط به رندر بسیار بیشتره. در مقابل این کارت ها اصلا برای گیم مناسب نیستن.

این لینک ها هم مطالب مفیدی دارن،حتما مطالعه کنید:

http://animation.ir/post/262/ا%...A9رد

http://animation.ir/post/99/%DA%A9%D...8%A8%D8%B1-AMD

GL

این مقاله به زبان اصلی رو حدود 1 سال پیش مطالعه کرده بودم. اما مسئله ای هنوز برام سوال هست ، تو این مقاله هم تست ها بر اساس فریم گرفته شده در ویوپرت هست.
بجز Iray , furyball بقیه تست ها، به نتیجه فریم گرفته شده در ویوپرت استناد میکنن. حال اینکه بحث من، زمان رندر هست. رندر رئال تایم و فریم ویوپرت بحث دیگریست.
به عنوان مثال: از شما می پرسم،شما که تجربه ی زیادی در این بحث دارید، در زمینه مکس، داشتن یا نداشتن کارت حرفه ای (کوادرو- فایرپرو) چه تاثیری در زمان صرف شده برای اتمام رندر داره؟ به عبارت دیگر، بجز افزایش فریم در ویوپرت ها و سهولت کار با نرم افزار، خصوصا برای انیمیشن، باعث کاهش زمان رندر خواهد شد؟
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اینکه این تست ها رو فقط در ویوپورت گرفتن دلیل نمیشه فکر کنیم کاربرد اون فقط توی ویوپرته، من از یکی از کسانی که سری کوادرو رو خریداری کرده بود نظرش رو پرسیدم و گفت که سرعت رندر در Cinema 4D نسبت به قبل تقریبا 4 برابر شده بود.خودم تجربه نکردم که بگم حتما برای همه همینطوره اما این نکته روهم باید درنظر داشته باشیم که موتور رندر هم باید قابلیت استفاده از کارت گرافیک رو داشته باشه، مثل iray. توی اینترنت میتونی از کسانی که خریدن نتیجه رو بپرسی،اینطوری خیلی بهتره!
 

goodzila46

Active Member
این مقاله به زبان اصلی رو حدود 1 سال پیش مطالعه کرده بودم. اما مسئله ای هنوز برام سوال هست ، تو این مقاله هم تست ها بر اساس فریم گرفته شده در ویوپرت هست.
بجز iray , furyball بقیه تست ها، به نتیجه فریم گرفته شده در ویوپرت استناد میکنن. حال اینکه بحث من، زمان رندر هست. رندر رئال تایم و فریم ویوپرت بحث دیگریست.
به عنوان مثال: از شما می پرسم،شما که تجربه ی زیادی در این بحث دارید، در زمینه مکس، داشتن یا نداشتن کارت حرفه ای (کوادرو- فایرپرو) چه تاثیری در زمان صرف شده برای اتمام رندر داره؟ به عبارت دیگر، بجز افزایش فریم در ویوپرت ها و سهولت کار با نرم افزار، خصوصا برای انیمیشن، باعث کاهش زمان رندر خواهد شد؟


به قول یکی از دوستان که مقالش رو توی سایت پی سی ورد خوندم اگه اشتباه نکرده باشم، و رشتش هم سخت افزار بود. می گفت که کل ماجرا به اینصورته که اکثر کاربرا به اشتباه فکر می کنن که تاثیر کارت گرافیک برای کار بر روی نرم افزارهای ریل تایم سه یعدی، فقط در حین کار توی ویوپورت هاست ( حالا این نکته رو هم بگم که چون کلمه ویندوز یا پنجره یک کلمه اختصاصی برای مایکروسافت بوده ، شرکت آتو دسک از واژه ویوپورت برای دریچه های دیدش استفاده می کنه) ، در صورتی که این تصور کاملاً اشتباهه ، و به قول ایشون ، کارت های گرافیک تعاملشون با سی پی یو در کارهای گرافیکی بصورتی موازی است!!! و شما چه به منظور رندر و چه به منظور کار در ویوپورت ، مجبوری که از یک کارت گرافیک قوی و خوب استفاده کنی !! اما بحث از جایی شروع می شه که شما قراره یک کارت گرافیک حرفه ای با قیمت بالای یک میلیون تومان!! تهیه کنی، اینجاست که دیگه باید انتخاب کنی!! یعنی چی ؟ یعنی اینکه شما بغیر از کار با نرم افزارهای گرافیکی ، یک گیمیر ، (بازی کن) هم هستی ؟ یا خیر؟، جواب اغلب کاربر هایی که شرکت ندارند و یا برای کارهای صرفاً تجاری از سیستم کامپیوترشون استفاده نمی کنند، این هست که خوب ما می خوایم با کامپیوتر بتونیم بازی های جدید رو هم بازی کنیم!! اینجاست که دیگه واضحه که شما باید از کارتهای گرافیکی غیر از کوآدرو و امثال هم استفاده کنی!! چون اینجا دیگه عملاً در کارتها ، سخت افزار تخصصی شده و به منظور استفاده های توسعه گرافیکی یا همون سه بعدی سازی و امثالهم باید بهره برد و اصولاً کارت به این منظور ساخته شده، حالا باز یعنی چی؟ یعنی شما چه بخوای چه نخوای!! باید انتخاب کنی که می خوای کار گرافیکی انجام بدی ؟ یا بازی کنی!!، چرا؟؟؟ چون شما قراره یک مبلغ هنگفت بابت کارت گرافیکی بدی که ازش ممکنه انتظاری به غیر از هدفی که برای اون کارت رو ساختن داشته باشی!!، خوب البته ناگفته پیداست که بالاخره این کارتها ( منظور، مثلاً مدلهای کوآدرو) هم به دلیل پیشرفته بودن قادر به انجام و اجرای یکسری بازی های جدید هستند!! اما قطعاً بازدهی اونها با رقیب های سری گیم خود که بسیار بسیار پایین تر از سطح خودشون هستند برابر نخواهد بود!!.

نتیجه گیری = شمایی که داری این مطلب رو می خونی (یعنی مخاطب گرافیک کار!!) بطور قطع باید از کارتهای گرافیک کوآدرو استفاده کنی (در صورتی که می خوای بالای یک میلیون هزینه کنی)( و اگر می خوای بازی کنی ، بدون که اونقدر ها هم به مشکل نمی خوری!!) و بدونکه استفاده تو به لحاظ تجاری از سیستمت به مرور بیشتر خواهد شد ، اما کارت گرافیکی که امروز با این قیمت و با هدف آینده نگری ، امروز می تونی تهیه کنی ، فردا به احتمال زیاد نخواهی توانست!!. بطور مثال کارت گرافیک saphire 6850 gddr5 1gb که من 250 هزارتومان خریدم ، در حال حاضر 600هزار تومان!! به فروش می رسد. (نکته رو گرفتی لایک و بکوب!!)
 
آخرین ویرایش:

amin256

Well-Known Member
کاملا اشتباه گفتید. کارت گرافیک هایی گه با Open GL کار میکنند دقیقا مخصوص رندر گیری و کار با نرم افزار های گرافیکی مانند افتر افکتز هستن و برای گیم اصلا مناسب نیست، در مقابل کارت گرافیک هایی که با DirectX کار میکنند مخصوص گیم هستن،البته توی ویوپورت هم کاربرد دارن مثل گرافیکی که دوستمون به اشتباه معرفی کردن.

نمونه های بسیار معروف گرافیک های OGL سری Quadro از انویدیا و Fire Pro از AMD هستن. قیمت Quadro 4000 فکر میکنم چیزی حدود 1،300،000 تومن باشه.
پس معلومه شما با قابلیت های مکس آشنایی ندارید که با این قاطعیت گفتید اشتباه کردم . 3D Max میتونه قابلیت هاشو هم با کارت های Direct X و هم Open GL وفق بده. باز هم تاکید میکنم این قابلیت ها برای کار با ویوپورت هست نه رندر گیری. برای رندرگیری ( مخصوصا صحنه های V-Ray و Mental Ray) فقط سی پی یو و رم به داد آدم میرسه و بس. در ضمن ما بحثمون سر کار با مکس بود و تو این تایپیک کسی از گیم و افتر حرف نزد و حالا چون شما از افتر هم صحبت کردید، باز هم باید گفت که شما بر سر قابلیت Open GL زیاد اغراق کردید . اگر به Prefrences در افتر مراجعه کنید میبینید که میشه اونجا هم از یک CPU قوی واسه رندر سازی نهایت بهره رو برد. کارت های گرافیک به مراتب ارزان قیمت تر هم هستند که علاوه بر داشتن قابلیت Open GL میشه با افتر به بهترین شکل کار کرد و لذت برد.
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
پس معلومه شما با قابلیت های مکس آشنایی ندارید که با این قاطعیت گفتید اشتباه کردم . 3D Max میتونه قابلیت هاشو هم با کارت های Direct X و هم Open GL وفق بده. باز هم تاکید میکنم این قابلیت ها برای کار با ویوپورت هست نه رندر گیری. برای رندرگیری ( مخصوصا صحنه های V-Ray و Mental Ray) فقط سی پی یو و رم به داد آدم میرسه و بس. در ضمن ما بحثمون سر کار با مکس بود و تو این تایپیک کسی از گیم و افتر حرف نزد و حالا چون شما از افتر هم صحبت کردید، باز هم باید گفت که شما بر سر قابلیت Open GL زیاد اغراق کردید . اگر به Prefrences در افتر مراجعه کنید میبینید که میشه اونجا هم از یک CPU قوی واسه رندر سازی نهایت بهره رو برد. کارت های گرافیک به مراتب ارزان قیمت تر هم هستند که علاوه بر داشتن قابلیت Open GL میشه با افتر به بهترین شکل کار کرد و لذت برد.

درمورد این قابلیت هایی از مکس که ازش صحبت میکنید هم در جمله ی بعد بهش اشاره کردم، اون قابلیتی که شما میگید مربوط به Viewport میشه و درهر صورت ربطی به رندر نداره. ضمن اینکه بنده نگفتم DirectX اصلا به درد نمیخوره، بهتره به سایر قابلیت های سخت افزاری کارت گرافیک ها و همینطور نحوه ی ارتباط قطعات مختلف سیستم باهم یک نگاهی بندازید (درصورت قابل فهم بودن).
 

جدیدترین ارسال ها

بالا