کامپوزیت

مجددا hello . میدونید که اگه یه صفحه خیلی شلوغ باشه یا پوروژتون سنگین باشه یا... زمان رندر رو خیلی بالا میبره.به همین خاطر از تکنیک کامپوزیت استفاده میشه تا این زمان کم بشه. حالا مثلا من یه محیط دارم که خیلی شلوغ و سنگینه به همین خاطر اول محیط رو به صورت تک فریم رندر میگیرم. و بعدش محیط رو حذف میکنم و جسمی رو که میخوام متحرک باشرو رندر میگیرم. حالا سوال اینجاس که اگه جسم متحرک دارای متریال رفلکت باشه چی کار کنم که تصویر محیط توش بیفته. شاید بعضی ها بگن خوب hdri از محیطت استفاده کن. ولی من بلد نیستم که چطور hdri محیط رو بگیرم. لطفا اگه کسی بلده کمک کنه یا اگه راههای دیگه ای هم بود که چه بهتر.:rose::rose::rose::rose::rose::rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
عزیز الان سرم شلوغه نمیتونم روش HDRI رو بگم ولی اگه کارت عجله ایه و کسی هم جواب نداد میتونی یه کاری بکنی که سریع جواب میگیری.
تو اجسامی که میخوای دیده نشن رو (( همه رو )) انتخاب کن و تو Object Properties تیک گزینه ی Invisible to camera رو بردار. با این کار این اجسام فقط تو دید دوربینت دیده نمیشن ولی تو ref جسمت دیده میشن. یه تست بزن.
ولی اگه عملی میخوای باید صبر کنی سرم خلوت شه یا دوستان جواب بدن.
 

madmaster_3d

Well-Known Member
داش علی این آموزش با منتال ری هست ببین میفهمی چی به چیه. و ری هم همینطوره فکر می کنم. 6 مگابایت

parmasoft.ir/Content.aspx?id=466
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
یه راه آسونش اینه که چند تا دوربین حول یک محور دایره ای قرار بدی و از دید هرکدوم یک بار رندر بگیری،بعد با فتوشاپ hdri رو بسازی.
 

Mostafa-3D

Well-Known Member
تکنیک کامپوزیت که فقط برای کم کردن زمان رندر نیست !!!!!
راه حل مشکل شما هم همون روشیه که دوستمون گفتن یعنی Invisible to camera . این بهترین روشیه که خود آبجکت توی رندر نیست ولی آثارش هست ، مثل : سایه ، بازتاب و...

شاید بعضی ها بگن خوب hdri از محیطت استفاده کن. ولی من بلد نیستم که چطور hdri محیط رو بگیرم. لطفا اگه کسی بلده کمک کنه یا اگه راههای دیگه ای هم بود که چه بهتر.

شما پسزمینه رو مدلسازی کردی دیگه نه ؟
اگه از روش بالا استفاده کنی دیگه نیازی به hdri نیست .

موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا