کامل ترین چک لیست ساخت تیزر

marina1998

New Member
تولید یک تیزر صنعتی جذاب و متقاعد کننده، فرایندی پیچیده و چند وجهی است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، خلاقیت و تخصص می‌باشد. استفاده از یک چک لیست تخصصی می‌تواند به شما در نظم‌دهی فرایند تولید کمک کند در ادامه به صورت تیتر وار این موارد را بیان می کنیم

این چک لیست جامع، شامل مراحل و گام‌های کلیدی در ساخت تیزر صنعتی است که به صورت تخصصی‌تر ارائه شده است:

مرحله اول: پیش تولید

الف) تعریف اهداف:


  • تعیین هدف اصلی تیزر: افزایش آگاهی از برند، معرفی محصول جدید، تشویق به خرید، آموزش و یا ارائه اطلاعات
  • تعیین اهداف فرعی: ارتقای جایگاه برند، افزایش ترافیک وب سایت، افزایش فروش و یا ایجاد تمایز از رقبا
ب) شناسایی مخاطب:

  • تحلیل دقیق پرسونای مخاطب: سن، جنسیت، شغل، علایق، نیازها و سلایق
  • شناسایی چالش‌ها و دغدغه‌های مخاطب: درک نیازها و خواسته‌های مخاطبان
  • انتخاب لحن و زبان مناسب: متناسب با سطح دانش و فرهنگ مخاطب
ج) تعیین بودجه:

  • برآورد دقیق هزینه‌های تولید: تجهیزات، عوامل تولید، لوکیشن، مجوزها و …
  • تخصیص بودجه به بخش‌های مختلف: بر اساس اهمیت و ضرورت هر بخش
د) ایده و سناریو:

  • برگزاری جلسات طوفان فکری: برای ایده‌پردازی خلاقانه و نوآورانه
  • انتخاب ایده جذاب و مرتبط با اهداف: ایده باید منحصر به فرد، قابل اجرا و متناسب با مخاطب باشد
  • نگارش سناریو دقیق و جزئی: شامل دیالوگ‌ها، تصاویر، موسیقی و صداگذاری
ه) انتخاب عوامل تولید:

  • کارگردان: با تجربه و تخصص در ساخت تیزرهای صنعتی
  • فیلمبردار: با مهارت و تسلط بر تکنیک‌های فیلمبرداری صنعتی
  • تدوینگر: خلاق و با سابقه در تدوین تیزرهای جذاب
  • گوینده: با صدای رسا و لحنی متناسب با محتوا
  • بازیگران: در صورت نیاز، با چهره و تیپ مناسب
پس از طی کردن این مراحل شما وارد دو فاز تولید و پس از تولید می شوید که به صورت مفصل در مقاله ای با عنوان صفر تا صد فرآیند تولید مستند صنعتی صحبت کردیم در صورت تمایل میتوانید کلیک کنید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا