کاربرد Director در ساخت بازيهای 3 بعدی

hamid747

Member
سلام دوستان
همونطور که ميدونيد، يکی از کارهايی که ميشه با Macromedia Director انجام داد، ساخت بازيهای 3 بعدی کم حجم برای بازی بصورتOnline ميباشد.
من طی دو ماه گذشته يه نمونه از اون رو ساختم که ميتونيد در لينک زير تست کنيد.

http://nh.masterlenz.de/Game/RoadRider/RoadRider.html

مشخصات بازی:
Name:Road Rider
size:4MB
Plugin:shockwave player

ابزار ساخت بازی:
Director8.5
Havok Xtra for Game Phisic
Cinema4D for 3D Environment
FlashMX & Photoshop

چون بازی هنوز در حال تست ميباشد,در صورت مشاهده Bug ممنون ميشم به من اطلاع بديد.
email:[email protected]
 

پیوست ها

  • NHIX.jpg
    NHIX.jpg
    124.9 کیلوبایت · بازدیدها: 14
آخرین ویرایش:

iman1981

Member
خیلی خوب شده چند تا چیز که من دیدم
1) این موتوره چرا زمین نمیخوره سر پیچ باید اگه درست نپیچی زمین بخوره
2) تا به یه مانع میخوری موتور بلافاصله عمود به اون آیجکت میایسته
3) معمولا موتور دنده عقب نداره :wink:
4) تا کنار جاده حرکت کنی خود مانعها اتوماتیک هلت میدن تو جاده که قاعدتا نباید اینجوری باشه.
 

hamid747

Member
با سلام،
اول ممنون از وقتی که گذاشتين در مورد بازی
1- همونطور که گفتم کنترل ديناميک اين موتور با Havok Xtra صورت گرفته که خيلی کار باهاش
درد سر داره و بدونBag هم نيست! ولی تو فکرش هستم که با يک حرکت اضافه سر پيچ، امکان
زمين خوردن رو بهش اضافه کنم،البته راستشو بگم lingo رو نوشتم ،ولی تست نشده، ولی
کلاً همينطور که اشاره کردی چيز خوبی هست.

2-اين ديگه از اون چيزايی هست که متأسفانه نميشه کاريش کرد، چون خاصيت collision رو Havok
در 3DMAX توليد ميکنه و تقريباً ميشه گفت حاصل کار يه فايل که غير قابل Hard Coding هستش!
مگر اينکه کلاً Havok رو بيخيال شيم که بايد بگم،حدود 3 ماهی سعی کردم که محيط رو با Lingo
ديناميک کنم که بخاطر Bag خيلی زياد منصرف شدم.

3-حق با شماست،ميشه براحتی کليد عقب رو غير فعال کرد،گفتم شايد واسه کنترل راحت تر باشه.

4- من مخصوصاً درصدColiision رو بردم بالا،علتش اينکه خيلی از بازيهای Online رو که ديدم هنوز اين
Bag رو دارن، يعنی در صورت برخورد شديد به مانع از اون رد ميشن يا داخلشون ديده ميشه.البته يک سری ديواره هایHidden هم هست که شايد باعث اون ميشن.

در هر صورت نکات خوبی بود،مجددا ممنون.
البته ايده اصلی من در مورد بازی بخاطر محدوديت حجم تغيير کرد.چون اين بازی رو به
سفارش يک شرکت موتورسيکلت زدم تا با نوع بازی و قابليتهای آن آشنا شن، و چون بازی online هست
خيلی دست باز نيست،اميدوارم توVersion بعدی کار بهتری از آب در بياد.
 

iman1981

Member
آره میدونم توی بازی های آنلاین بخاطر محدودیت حجم باید از خیلی جزییات صرفنظر کرد ولی با این حال خیلی خوب بود روش کار کنی خیلی بهتر هم میشه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا