چی جوری کاراکترمو بعد از اسکین دادن تغییر بدم؟

hollow

Member
سلام دوستان مهربوون :rose:
من یه کاراکتر رو ساختم و ریگ کردم و اسکین دادم ... بعد حالا متوجه شدم که چند تا مشکل بنیادی داره!!:green:
اول اینکه یادم رفته برای پیرهنش دکمه بذارم :green: چی کار کنم؟
بعد اینکه اشتباهی یه تیکه از صورتشو سیاه کردم ! کار خاصی نمی خوام انجام بدم می خوام متریال اون پلیگان رو عوض کنم ... ولی وقتی می رم توی ادیت پلی که عوض کنم اسکین خراب می شه ! آخه من که به توپولوژی اش دست نزدم! فقط می خوام رنگ یه پلی گان رو عوض کنم !
اگرم روی اسکین یه ادیت پلی بذارم نمی دونم چرا ولی نمی تونم فقط رنگ یه پلیگان رو عوض کنم ! وقتی عوض می کنم کلا به هم می ریزه !
چی کار کنم؟

ممنون:rose:
 

arminAnim

کاربر متخصص
دوست عزیز
قاعدتا هر بلایی سر مش زیر اسکین بیاری نباید مشکلی پیدا کنه. عکسی چیزی بذار
 

hollow

Member
دوست عزیز
قاعدتا هر بلایی سر مش زیر اسکین بیاری نباید مشکلی پیدا کنه. عکسی چیزی بذار
من دست به ادیت پلی زیرش می زنم اول یه اختار می ده بعد که می ری توش اگه تغییر بدی مثل این می شه که اساسا اسکین رو نسبت ندادی ... یعنی از اول باید اسکین بدی ...
 

arminAnim

کاربر متخصص
روی ادیت پلی که می ری طبق عکس این دکمه رو فعال کن ببین درست می شه یانه...
 

پیوست ها

  • img.jpg
    img.jpg
    46.7 کیلوبایت · بازدیدها: 3

hollow

Member
نه اون دکمه تاثیری نداشت ...
الان که دقیق تر نگاه کردم دیدم چیز می شه ...
من به کاراکترم یه انیمیت کوتاه هم دادم ... وقتی می رم تو ادیت مد اونجا فیگورش از بین می ره بعد که کارم باهاش تموم می شه و بر می گردم به اسکین همچنان وقتی روی یه بون کلیک می کنم ورتکسهاش معلومه و تعریف شده ...
ولی کار نمی کنه ! یعنی اینکه ورتکسهایی که به فلان بون مربوط می شه همچنان هست ولی با تکون خوردن بون کاراکتر تکون نمی خوره ... نمی دونم چرا اینجوری می شه ...
 

animations

Active Member
بالای لایه هات از منوی مدیفایر یه edit poly جدید بنداز، باید درست بشه.
 

arminAnim

کاربر متخصص
از منوی Advanced parameters گزینه ی Always deform و back transform vertices باید روشن باشه
بعدم توی حالت Edit envelopes همه ی ورتکس هاتو انتخاب کن، و باز هم از منوی Advenced parameters و قسمت Reset، آیکون سمت چپی یعنی reset vertices رو بزن

من که گیج شدم ، هربار داری یه چیزی میگی و ایراد داره از یه جای دیگه میزنه بیرون، دیگه من که هرچی به عقلم میرسید گفتم بیشتر نمی دونم شرمنده...

اگر خودت تنظیمی رو دستکاری می کنی و نتیجه ی خاصی داره به ما هم بگو تا فکرمون به همه جا نره و محدودتر فکر کنیم.
 

hollow

Member
بالای لایه هات از منوی مدیفایر یه edit poly جدید بنداز، باید درست بشه.
سلام :rose:
تو پست اول هم اشاره کردم ... وقتی یه ادیت پلی بالای لایه ها می ذارم و رنگ یه پلیگانرو می خوام عوض کنم ... یهو رنگ کل آبجکت عوض می شه ! یعنی من می رم تو ادیت پلی یه پلی گانرو انتخاب می کنم بعد رنگ اونو که عوض می کنم رنگ کل آبجکتم عوض می شه و نه فقط اون پلیگان!
اگرم ورتکسی اضافه کنم به اون ورتکس توی اسکین نمی تونم بنی رو اختصاص بدم ! یعنی اساسا اون ورتکس خاص که اضافه شده توی اسکین اصلا سلکت نمی شه !!!
:cry:


از منوی Advanced parameters گزینه ی Always deform و back transform vertices باید روشن باشه
بعدم توی حالت Edit envelopes همه ی ورتکس هاتو انتخاب کن، و باز هم از منوی Advenced parameters و قسمت Reset، آیکون سمت چپی یعنی reset vertices رو بزن

من که گیج شدم ، هربار داری یه چیزی میگی و ایراد داره از یه جای دیگه میزنه بیرون، دیگه من که هرچی به عقلم میرسید گفتم بیشتر نمی دونم شرمنده...

اگر خودت تنظیمی رو دستکاری می کنی و نتیجه ی خاصی داره به ما هم بگو تا فکرمون به همه جا نره و محدودتر فکر کنیم.

اولین چیزی که به ذهن خودمم رسید همون آلویز دیفرم بود .. ولی اونم تیک خورده :cry: و همچنین اون یکی گزینه ای که فرمودید ...
ریست ورتکس هم زدم ولی فرقی نداشت ...

بذارید من یه بار دیگه مشکلم رو دقیق بگم :دی
دکمه هارو بیخیال شدم ! ولی یه تیکه از صورت کاراکترم اشتباهی رنگ موش رو گرفته ! می خوام رنگ اون پلی گان رو عوض کنم ...
برای اینکه درست اسکین کنم به کاراکتر یه انیمیت الکی دادم که مشکلاتشو ببینم !
حالا وقتی می رم توی ادیت پلی اصلی کاراکترم از فیگورش در می یاد ... می شه دقیقا همونی که مدل کرده بودم !! دستها باز !!
بعد که رنگ اون پلی گان رو عوض می کنم و می یام بیرون دیگه کاراکترم تکون نمی خوره ... یعنی وقتی اسکرول این تایملاین پایین رو تکون می دم کاراکترم ثابت می مونه ... ولی می بینم که بون هاش همونطوری که انیمیت داده بودم حرکت می کنه! ...اولش فکر کردم اسکین کلا عمل نمی کنه ...
بعد که رفتم تو اسکین دیدم وقتی هر کدوم از بون هارو سلکت می کنم دقیقا همون ورتکس هایی که بهش اختصاص دادم همچنان سر جاشون هستند و انگار نه انگار که مشکلی از اسکین هست ! ولی وقتی بون ها تکون می خورن اون ورتکس هایی که به اون بون اختصاصا داده شده و من می بینم که رنگش مثلا قرمزه از جاش تکون نمی خوره ! انگار نه انگار که اون ورتکس به اون بون ربط داره !!!


هر چی فکر می کنم یادم نمی یاد به چیزی که نمی دونستم چیه دست زده باشم ! :cry:


ممنون :rose::rose:
 

arminAnim

کاربر متخصص
اگر بنده رو امین می دونی فایلت رو بفرست تا ببینم، اینطوری از این بیشتر نتونستم کمک کنم حقیقتا. خودم با چنین چیزی تاحالا برخورد نکردم ولی شاید فایلو ببینم بتونم کمکت کنم. تصمیم با خودت
 

hollow

Member
:rose: ممنون ارمین جان تا همین جاش هم بنده رو شرمنده کردید ...
فکر می کنم مشکلم با اسکین یوتیلیتی و اکسترکت کردن اسکین و دوباره ایمپورت کردنش حل بشه ...
اگر نشد حتما مزاحمتون می شم ...

ممنون:rose::rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا