چگونگی حذف و ترمیم در فتوشاپ

[h=2][/h]




فتوشاپ از جمله نرم‌افزارهایی است كه با شهرت بسیار خود موجب شده، كاربرانی كه هیچ تخصصی در استفاده از آن ندارند هم با نام آن آشنایی داشته باشند. گاهی این آشنایی با نام و البته كمی اعتماد به نفس موجب می‌شود كاربران مبتدی هم دست‌به‌كار شوند و به ویرایش عكس‌های مورد علاقه خود با این نرم‌افزار بپردازند. همان‌طور كه می‌دانید استفاده حرفه‌ای از این نرم‌افزار نیازمند تخصص و مهارت‌های بسیاری است كه برخی از آنها فقط با تجربه زیادی به‌دست می‌آید و گاهی اوقات نیز خلاقیت كاربران است كه قدرت فتوشاپ را به‌نمایش درمی‌آورد.
یكی از عمده كارهایی كه كاربران را به استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ علاقه‌مند می‌كند، حذف یك موضوع اضافه از روی تصاویر یا پركردن یك بخش خالی از تصویر و هماهنگ‌كردن آن با بخش‌های دیگر است. انجام این كار برای برخی كاربران حرفه‌ای نیز وقتگیر و نیازمند مهارت‌های زیادی در استفاده از فتوشاپ است، اما نسخه جدید نرم‌افزار فتوشاپ برای راحتی كاربران قابلیتی را در خود جای داده كه به كمك آن حتی كاربران مبتدی هم می‌توانند طی چند دقیقه بخش‌های اضافه تصویر را حذف یا قسمت‌های خالی را با تصویر موجود پر كنند. برای استفاده از این قابلیت ‌باید به چند روش عمل كنید:
1ـ ابتدا نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا و تصویر موردنظر خود را در آن فراخوانی كنید.
2ـ در ستون سمت راست، به بخش لایه‌ها (Layers) بروید و پس از انتخاب لایه background، روی آن دوبار كلیك كرده و در پنجره به‌نمایش درآمده گزینه OK را برگزینید تا قفل لایه برداشته شود و بتوانید آن را ویرایش كنید.
3ـ با استفاده از ابزار Lasso كه به‌صورت خطوط خط‌چین در بخش ابزارها مشاهده می‌شود، محدوده تصویر موردنظر خود را برای حذف یا پر‌كردن انتخاب كنید. (هرچه محدوده انتخابی شما كوچك‌تر باشد نتیجه بهتری به‌دست خواهید آورد)
4ـ پس از انتخاب محدوده موردنظر، روی آن كلیك راست كرده و از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Fill را انتخاب كنید.
5ـ دقت كنید در پنجره به‌نمایش درآمده در بخش contents، از منوی افتادنی گزینه Content-Aware انتخاب شده باشد و پس از آن روی گزینه OK كلیك كنید.
6ـ مشاهده می‌كنید كه محدوده تصویر انتخاب شده به‌صورت هوشمندانه باتوجه به اطراف تصویر پر شده و در صورتی كه قصد شما از انجام این كار حذف یك موضوع ناخواسته از روی تصویر بوده نیز موضوع مورد نظر از روی تصویر حذف و زمینه تصویر باتوجه به اطراف آن بازسازی شده است.
7ـ چنانچه نتیجه كار موردپسند شما نیست و دوست دارید نتیجه بهتری را به‌دست‌آورید پیشنهاد می‌كنیم چندبار دیگر این عملیات را تكرار و سعی كنید محدوده انتخاب خود را در هر مرحله از كار، به سمت بخش‌هایی كه دچار اشكال است، منتقل كنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا