چگونگي طراحي شخصيت

hamed_r_1985

New Member
:) با سلام و خسته نباشيد خدمت دوستان عزيز و گرامي

يه سوال برام پيش اومده كدوم راه براي طراحي شخصيت مناسب تر ميباشد منظورم اينه كه براي ساخت سر از چي بايد استفاده بكنم از دايره يا استوانه يا مكعب مربع و يا .....

ممنون ميشم اگه لطف كنين و جواب منو بدين
 

soheilweb

Active Member
مثلث !
292.gif
 

pendesign

Member
ببینید من از 3D Max به صورت حرفه ای استفاده نمیکنم ولی میتونم بگم برای طراحی کارکترت میتونی از تمامی حالت های هندسی استفاده کنی ، خوب این رو توی خیلی از مقالات انگلیسی خوندم . سعی کن از مقالات موجود خیلی استفاده کنی به کارت میان :)
 

einollahia

Well-Known Member
راههای مختلفی داره.

راحت ترینش جدا سازیه. یعنی لب رو جدا بساز ، دماغ و چشم و گوش هم همینطور و سپس بهم ربط بده.

راههای دیگه هم داره مثل box modeling که سر را با ویرایش یه مکعب درست می کنیم.

با کره هم میشه ساخت ولی راه حل مرسومی نیست.

مثلث رو تا حالا ندیدم کسی باهاش بسازه.


ولی در کل به نظر من boxmodeling با اینکه سخت تر از همه هست ولی خیلی بهتره .

البته برای ساخت سر شناخت آناتومی خیلی مهمه.
 
برای ساخت صورت از تمامی مواد مکس میشه استفاده کرد اما هر کدوم مستلزم داشتم تخصص کافی در کار با ابزار هست اما معمولا برای طراحی صورت از پلی مدلینگ استفاده می کنند اما اگر واقعیت رو بخوایی پلی مدلینگ تنها توی مایا هست که برای طراحی صورت قدرت مانور بالایی به طراح می ده البته من خودم مدتها به دنبال راحی برای طراحی صورت و سر که از سخت ترین قسمت های طراحی به نظر من بود می گشتم تا بهترین راه رو درون مکس استفاده از spline ها یافتم که خیلی سریع و در عرض یک ساعت میشه یه سر رو به صورت کامل با تمام جزئیاتش ساخت البته تمام مربوط به تخصص خودتون در زمینه استفاده از ابزار و سطوح داره اما به نظر من برای طراحی تمام اعضای بدن از پلی به غیر از سر که از spline استفاده می کنم بهترین راه می تونه باشه موفق باشید .
 
آخرین ویرایش:
استفان استیلبرگ یکی از افراد برتر مسابقات "The Most Beautiful CG Girl" پلی مدلینگ رو انتخاب کرده!
 

biped

New Member
بابا بي خيال با line نصف صوري رو بكش بعد هم باlathe بچرخونش خود صورت در مي ياد(اين روش پيشنهادي help مكسه)
 

hamed-ddd

Well-Known Member
با اسکریپت face maker یک مدل lowpoly آماده و حرفه ای در اختیار شماست
 

einollahia

Well-Known Member
اولا کلاس استالبک را انقدر پایین نیارید. کسی که MAYA MASTER سال 2005 هست رو دیگه نمی گن برنده The Most Beautiful CG Girl.

و به نظر من box modeling بهترین روشه. یادگیریش خیلی سخته ولی اگه یاد بگیری دیگه آخرشه.
 

hamed-ddd

Well-Known Member
به هر حال انقدر مدلش پیچیده نیست که راه در رو به حساب بیاد ...به من که خیلی کمک کرده (خصوصا اینکه low poly بوده و جا برای کار زیاد داره)
والبته حق باشماست و من قبلا تلاشم رو کردم (از اسپیلاین گرفته تا nurbs وپلی و...)
 

pythoN

Active Member
منم با hamed-ddd موافقم اما برای ساخت یه مدل حرفه ای از ترکیبی از اینا باید استفاده کرد :cool:
 

pythoN

Active Member
ding ding ... در صورت حال نکردن در مورد موضوع تاپیک انجا حاصل نفرماید.... ding ding :wink:
راستی راستی یه بنده خدای یه سری اموزش low poly از من میخواد کسی سراغ داره .
 

Zero.v

New Member
hameye rahae ke dostan eshare kardand khob moslaman be naghs va alie vali be nazare man talfigh rahhaye gofte shode behtarin ast:
khob az khodet az nimrokh aks begir bad ba line atrafo mesle naghashi kardan dar biar (line ro beband) bad extract kon to editable poly bad ba bevel car kon va be on vagh bede bad ham yek mesh smoth

(midonam eftezah tozih dadam amma man khodam sorate tamame refighamo ba sorate balaei hamin gori dorost kardam va khob dar omad age betonam ax haei az rofagha ro neshoneton midam)
 

hamed-ddd

Well-Known Member
دوست عزیزzero
اگر فارسی بنویسید ما یک دنیا ممنون میشیم
راستی یکی دوتا روش آموزش هست البته زبان اصلی.....ببینید.
البته اگه منظور طراحی شخصیته قضیه خیلی فرق میکنه
یه شخصیت باید خیلی ویژگیها داشته باشه تا بشه به عنوان یه شخصیت مطرحش کرد
اون چیزی که خیلی مطرحه اول مدل سازی برای صورت هستش
خب من خودم بعد مدتی سر و کله زدن با پلی گان بالاخره به یه نتیجه جامع رسیدم ...به اینجا هم که سر زدم دیدم دیدم خطوط مربوط به ادج ها و کلا بافت پلی گان همون چیزی رو دنبال میکنند که من بهش رسیده بودم....بنابراین قویا به کلیه دوستان توصیه میکنم که این تاتوریال رو حتما ببینید
(البته لازم نیست حتما از روش عجیب غریب این تاتوریال استفاده کنید منظورم چیدمان پلی گان در صورت هستش)
آموزش مربوط به سایت تری دی توتال میشه که بهتره یه سری به گالریش بزنید....

لینک آموزشیhttp://www.3dtotal.com/team/Tutorials/3d_stylisedhead/stylisedhead01.asp
نکته مهم در طراحی صورت پرهیز از ایجاد کردن پلی گان مثلث شکل هست....تاثیر منفی این پلی گانهای مثلث شکل رو بعد از smothکردن مدل میتونید ببنید
 
آخرین ویرایش:

hamed-ddd

Well-Known Member
توضیح بیشتر:
فایل رو دانلود کنیدfacemaker_uk.zip - 0.05MB

از محتویات فایل Face_Maker_uk.ms و FM_Data.dat رو در پوشه startup واقع در پوشه script موجود در دایرکتوری برنامه تری دی مکس بریزید.
face_maker.ini را در پوشهplugcfg واقع در دایرکتوری برنامه مکس بریزید
و بعد برنامه مکس را بالا بیاورید

این اسکریپت اتوماتیک با شروع برنامه اجرا میشود
برای پیدا کردن آن در پانل اصلی مسیر زیر را دنبال کنید
command panel-->create-->geometry-->scripted primitives-->face_maker
درست مانند ایجاد کردن یک کره است با کلی پارامتر برای تنظیم
در ضمن تمام این کارها بدور از چشم جناب einollahia انجام دهی:wink::mrgreen:د
موفق باشی

توضیحات انگلیسی
II) INSTALLATION

-Paste face_maker.ms and FM_Data.dat in the SAME directory. Put them in the Maxscript/startup directory for automatic evaluation on max launch

-Paste face_maker.ini in the plugcfg directory

-restart 3ds

III) UTILISATION

-Face_maker can be found in the command panel-->create-->geometry-->scripted primitives-->face_maker

-click and drag in any viewport to create a face_maker instance.

-play with the parameters or load a preset

very important note: do all in far from of dear einollahia eyes!!!
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا