persian-pelast
Member
[h=1][/h]کتاب های الکترونیکی یکی از رایج ترین راههای بازاریابی محتوایی می باشد. آنها راه حل خوبی برای نشان دادن دانش خود و برای آموزش مشتریان و یا کاربران شما در مورد آنچه که شما چه چیزی برای ارائه دادن دارید، هستند. مشکل اینجاست که اینطور نیست که فقط با نوشتن یک مقاله کاری کنید تا همه جذب مقالاتان شوند. شما باید اقدام به ترویج و انتشار وتبلیغ کتاب الکترونیکیتان در سطح وب کنید البته اگر واقعا بدنبال آن هستید که مردم آنها را بخوانند. شما باید بازاری را برای بازاریابی خود بیابید!
بر اساس رهنمودهای درک هالپم، موسس وبلاگ سوشیال تایگرز ، کسی که وبلاگ نویسان را به صرف وقت بیشتر برای اشاعه مطالبی که برای نوشتن انها وقت صرف کردند، توصیه می کند. اصول متشابهی برای تبلیغ کتب الکترونیکی (ایبوک) و یا هر نوشته بازاریابی دیگر بکار گرفته میشود، مطمئن باشید اینکه مطلبی را بسازید و امیدوار باشید کسی آنها را بیابد خیال مهالی است، شما باید بدنبال بازاری برای مقالات خود باشید واین بازار را خلق کنید.
اینکه کسی به شما توصیه کند برای ترویج نوشته تان باید همان زمانی را که صرف نوشتن آن کردید را خرج کنید، ممکن است به نظر شما زیاده روی باشد اما اگر شما بتوانید تا ۵۰% آن وقتی را که صرف نوشتن کردید، خرج انتشار وتبلیغ آن کنید قطعا موفقیت شما بیش از پیش خواهد بود.
بهتر است زمانی که برای اولین بار ایبوک خود را منتشر می کنید، بطور کامل روی ترویج آن کار کنید، اینکه شما بخواهید مطلب خود را بصورت نیمه وقت تبلیغ کنید ممکن است وسوسه برانگیز باشد چرا که انجام کارهای روزانه و کمتر ساده تر است اما انتشار و تبلیغ یکباره بصورت ۲ تا ۴ روز کامل، نتیجه بیشتر و بهتری بدنبال دارد.
چه مدت زمان برای تبلیغ اثرمان صرف کنیم؟
نوشتن یک کتاب ۲۰ صفحه ای به طور معمول در حدود ۳۰ ساعت زمان می برد که از برنامه ریزی و طرح ریزی کلی برای نوشتن تا ویرایش و طراحی کتاب را شامل میشود.این بدان معناست که شما بطور کلی چند ساعت بیشتر برای تبلیغ اثرتان در دسترس ندارید. (۱۵ تا ۳۰ ساعت)
بالا بودن این زمان برای محاسبه میزان موفقیت شما در انتشار یک ایبوک بسیار مهم است. قبل از اینکه بخواهید پروژه ای را استارت بزنید و یا حتی نویسنده ای استخدام کنید به این فکر کنید که چه هدفی از عرضه این ایبوک دارید. چه میزان دانلود آن برای شما یک موفقیت به حساب می آید؟ چند مشتری و کاربر از قَبَل آن نصیبتان خواهد شد؟ داشتن این اهداف به شما کمک می کند تا اقدام به تعیین یک برنامه منظم و هدفمند برای تبلیغ ایبوکتان داشته باشید و مدت زمان لازمی را با توجه به تعداد اهدافتان برای آن تخصیص دهید.
اگر زمان شما محدود است شاید لازم باشد نوشتن ایبوک را تعطیل کنید! تا وقت کافی را برای تبلیغ و عرضه صحیح ایبوک بیابید. اگر این به نظر شما تبلیغ چندان هم مهم نیست پس بهتر است تهیه کنندگان یک فیلم را و عمل آنها را به یاد شما بیاورم. اگر تهیه کنندگان یک دلار برای ساخت یک تک از فیلم خرج کنند، یک دلار و یا بیشتر را نیز برای تبلیغ آن صرف می کنند. چرا که بازاریابی برای بازاریابی شما بسیار حیاتی است، و اینکه بسیاری از بازاریابان فقط مطالب خود را ایجاد می کنند و برای نوشتن مقاله بعدی اقدام می کنند بدون اینکه تلاشی برای تبلیغ آن کنند. پیش رو ۴ گام برای طرح ریزی یک تبلیغ وجود دارد که می تواند در دورنمای پروژه ایبوک بعدی شما بکار گرفته شود.
از ابتدای امر نیز برای آنها برنامه ریزی نمایید، که می تواند شامل تعیین بودجه، زمان و هزینه لازم برای پروژه و… باشد. این تنها راهی است که باعث موفقیت شما می شود چرا که اگر بخواهید به مانند بسیاری از بازاریابان کار کنید قطعا در هم خواهید شکست. دوم اینکه ممکن است رئیس شما پس از پایان کتاب از شما بخواهد تا شروع به نوشتن کتاب دیگری کنید پس از اظهار کردن به اینکه کتابتان به پایان رسیه خودداری کنید مگر اینکه مطمئن شوید برخی برخی از اعمال لازم برای تبلیغ کتابتان را انجام داده اید.