چگونه می توانم مدار VPN را تنظیم کنم؟

adroom.ir

Member
اتصال VPN دوگانه چیست و چگونه می توانم مدار VPN را تنظیم کنم؟
اگر با VPN ها آشنا هستید ، احتمالاً برخی از افراد در مورد VPN های دوگانه و VPN ها به شما گفته اند. خوب ، اگر می خواهید در مورد آنها بیشتر بدانید ، این مقاله برای شما مناسب است. ما در مورد اینکه اتصالات دوگانه VPN چیست ، چگونه کار می کنند ، آیا ارزش آن را دارند و نحوه راه اندازی یک زنجیره VPN بحث خواهیم کرد.
اتصال VPN دوگانه چیست؟
اگرچه این نام ممکن است به این معنی باشد که شما همزمان از دو VPN استفاده می کنید ، اما معمولاً چنین نیست - مگر اینکه با دو ارائه دهنده VPN مختلف اتصال VPN دوگانه تنظیم کنید. به طور معمول ، اتصال VPN دوگانه زمانی است که شما همزمان از دو سرور VPN استفاده می کنید.

VPN دوگانه چگونه کار می کند؟
به طور کلی ، به جای اینکه اطلاعات بازدید و اطلاعات آنلاین شما یک بار توسط یک سرور VPN محافظت شود ، دو بار توسط دو سرور VPN محافظت می شود.

به نظر می رسد بسیاری از افراد تصور می کنند که اتصال دوگانه VPN به این معنی است که مثلاً به جای رمزگذاری AES-256 ، با رمزگذاری AES-512 محافظت می شوند. گرچه کاملاً درست نیست ، اما دور از حقیقت نیست.

به جای دو برابر شدن سطح رمزگذاری یکسان ، سطح دیگری از رمزگذاری اضافه می شود. معمولاً پس از عبور از سرور VPN ، ترافیک آنلاین شما به شبکه می رسد.

با اتصال دوگانه VPN ، ترافیک شما از یک سرور VPN عبور می کند و سپس از طریق سرور VPN دیگری هدایت می شود و فقط در این صورت درخواست های اتصال شما به اینترنت می رسد.

برای داشتن ایده بهتر از نحوه کار VPN های دوتایی ، در اینجا مروری داریم بر روند اتصال:
بنابراین ، به طور کلی ، ترافیک آنلاین شما قبل از رسیدن به شبکه جهانی وب ، رمزگذاری ، رمزگشایی ، رمزگشایی و رمزگشایی می شود. قبل از اینکه داده های درخواستی شما به دستگاه شما برسد ، همان روند را طی می کند.

همچنین ، با اتصال دوگانه VPN ، آدرس IP واقعی شما دو بار پوشانده شده است ، به جای اینکه یک بار در پشت دو آدرس سرور پنهان شود.

آیا می توانید از چندین VPN همزمان استفاده کنید؟
بله ، شما به دو اتصال VPN همزمان محدود نمی شوید. می توانید همزمان چندین اتصال VPN داشته باشید. اگرچه شما این کار را انجام می دهید ، دیگر به آن اتصال VPN دوگانه نمی گویند ، بلکه به یک زنجیره VPN ، زنجیره VPN یا VPN چند منظوره گفته می شود (زیرا ترافیک از طریق چندین سرور مورد نظر است).


بنابراین به جای انتقال ترافیک از طریق دو سرور VPN ، می توانید از طریق سه یا چهار سرور عبور کنید. هر سرور یک لایه رمزگذاری اضافی را فراهم می کند ، یک آدرس IP متفاوت را با هم ترکیب می کند و هویت آنلاین شما را بیشتر تضمین می کند.
مزایای استفاده از اتصالات VPN دوگانه
بیشتر مزایایی که باید برای آنها داشته باشید شامل گرفتن درجه بالاتر امنیت و حریم خصوصی اینترنت است.

به طور کلی ، در اینجا مزایای خاص استفاده از اتصال دوگانه VPN وجود دارد:

سرور VPN دوم که به آن متصل می شوید نمی داند آدرس IP واقعی شما چیست زیرا فقط آدرس سرور VPN اول را می بیند.

ترافیک و داده های آنلاین شما دو بار رمزگذاری می شوند (یا اگر مدار VPN را با هاپ زیاد تنظیم کرده اید) یا بیشتر.

اتصالات سرور متصل می توانند بین TCP و UDP متناوب باشند و به شما سطح کمی امنیت آنلاین را می دهند.

اتصال دوگانه VPN خطر قرار گرفتن در معرض حمله همبستگی ترافیکی (ارتباط بین ترافیک ورودی و خروجی در یک سرور VPN) را کاهش می دهد. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که بعید است چنین حمله ای به عنوان کاربر VPN برای شما اتفاق بیفتد. هنوز هم این مزیت استفاده از اتصال دوگانه VPN است.

همچنین ، اگر تصمیم به ایجاد اتصال VPN چند هاپ دارید ، می توانید اثر انگشت دیجیتال خود را در پشت چندین مکان مخفی کنید (زیرا از بیش از دو سرور VPN استفاده می کنید).

معایب اتصالات VPN دوگانه
"اگر از اتصال VPN دوگانه یا مدار VPN استفاده می کنم ، باید نگران آن باشم؟"

راستش را بخواهید ، زیاد نیست. مشکل اصلی و منفی هنگام ایجاد اتصال دو VPN یا یک زنجیره VPN چند منظوره تأخیر اتصال است. به هر حال ، ما در مورد اتصال شما از طریق دو یا چند سرور VPN و چندین فرآیند رمزگذاری به طور همزمان صحبت می کنیم. این به ضرر سرعت اینترنت شما خواهد بود.

فقط با استفاده از سرورهای VPN که از نظر جغرافیایی نزدیک به شما هستند می توانید از تأخیر جلوگیری کنید ، اما فرآیندهای رمزگذاری ، رمزگشایی و رمزگذاری مجدد هنوز سرعت آنلاین شما را کاهش می دهند.

اکنون موارد زیادی وجود دارد که بر سرعت VPN شما تأثیر می گذارد ، بنابراین اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید ، نگاهی به این راهنما بیندازید که در مورد آن نوشتیم. اما ایده اصلی این است که اگر اتصال VPN دو یا چندگانه دارید ، باید انتظار افت عملکرد داشته باشید.

برای دریافت ایده ای درباره آنچه که ما در مورد آن صحبت می کنیم ، اگر شما یک اتصال 100 مگابیت بر ثانیه دارید ، یک اتصال VPN چهار هاپ می تواند سرعت بارگیری را به حدود 25 مگابیت در ثانیه افزایش دهد (به شرط داشتن اتصال اینترنت ثابت و دستگاهی که البته بسیار قدیمی است)

بعلاوه ، اتصال VPN دو یا زنجیره ای معمولاً گرانتر از اتصال معمولی است. خواه در مورد ارائه دهنده VPN صحبت کنید که اتصالات VPN دوگانه یا داخلی را ارائه می دهد و یا فقط از چندین سرور از ارائه دهندگان مختلف استفاده می کند ، در نهایت هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد.
منابع:
اتصال دوگانه VPN چیست و چگونه میتوان VPN Chain راه اندازی کرد؟ - چیتا وی پی ان ChitaVpn | خرید vpn وی پی ان | خرید فیلترشکن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا