چگونه در گوگل مپ بالا باشیم؟ | فتح قله سئو محلی

darkoob.co

New Member
احتمالا در هنگام جستجو کردن نام یک محصول خاص و یا کلمات کلیدی مختلف، گاها در همان ابتدا با نقشه گوگل و نام شرکت یا وب سایتی رو به رو می شوید که آن را برای فروش عرضه کرده و یا نمایندگی رسمی آن در شهر یا کشور شماست. حتما از خودتان پرسیده ای که چه اتفاقی افتاده؟ چرا این شرکت یا فروشنده که خیلی هم به من نزدیک است به این صورت توسط نقشه گوگل به من توصیه شده و گوگل می خواهد من بدانم که شماره تلفن و یا ساعت فعالیت این فروشنده دقیقا چیست؟

اگر بخواهیم به صورت کوتاه به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که گوگل نتیجه نمایش داده شده به شما را به عنوان یک کسب و کار ارائه کننده معتبر شناسایی کرده و ترجیح داده که نقشه گوگل برای کمک به پیدا کردن مکان دقیق آن محل به شما نمایش داده شود. آیا می دانستید که ثبت کسب و کارتان در گوگل می تواند رتبه شما در جستجوهای محلی را بهبود ببخشد؟ شاید تا به حال این نکته را نشنیده بودید که اول بودن در نقشه گوگل یکی از اساسی ترین نکات بهبود سئو وب سایت شما می باشد.

در این مطلب، قصد داریم تا شما را بیشتر با معیارهای آسان و کاربردی گوگل در بهبود رتبه سایت ها در Google Maps آشنا کنیم. به شما آموزش می دهیم که با رعایت چه نکاتی کسب و کارتان را در گوگل ثبت کرده و هنگام جستجو شدن کلمات کلیدی مرتبط، این شما باشید که بالاتر از دیگران به کاربران نمایش داده می شوید.

در صورتی که به دنبال بهبود سئو سایت، یافتن تازه ترین تکنیک های بازاریابی دیجیتال و ترفند های دیجیتال مارکتینگ هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.


ارتقاء رتبه سئو در گوگل مپ و بازاریابی نقشه گوگل
به تکنیک هایی که منجر به بهبود رتبه و بهتر شدن جایگاه شما در نقشه گوگل منجر شده و کسب و کار شما را در زمان جستجو شدن به صورت نقشه و اطلاعات تکمیلی به کاربران نمایش می دهد، سئو گوگل مپ می گویند. سئو گوگل مپ یعنی گوگل به خوبی از موقعیت مکانی شما مطلع بوده و هنگام جستجوی کاربران، شما را به نزدیک ترین افرادی که به دنبالتان می گردند نمایش می دهد.

به طور کلی برای هر کدام از کلمات کلیدی، چندین نقشه در گوگل ثبت شده اما فقط سه نقطه اصلی اول لیست نقشه گوگل اهمیت بسزایی داشته و معمولا در یک کادر در سمت راست (زبان انگلیسی) و یا کادر سمت چپ در زمانی که زبان گوگل فارسی می باشد، برای کاربران به نمایش در می آید. برای کسب و کارهای فعال در فروش آنلاین یا فضای مجازی این نکته از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می دانند که اگر جزو این سه مورد باشند، به صورت چشمگیرتری برای کاربرها به نمایش در می آیند.


چرا بازاریابی و افزایش رتبه در نقشه گوگل برای همه مهم است؟
تصور کنید که یک رستوران غذاهای سنتی و یا فست فود را در یکی از محله های مسکونی تر شهرتان را اندازی کرده اید، اما محل قرار گیری رستوران شما در خیابان اصلی نبوده و مانند دیگران جلوی چشم رهگذرها نیستید. در صورتی که وب سایت مناسبی را برای فروش غذاهای خود راه اندازی کرده باشید، می توانید با بهبود شرایط سئو سایت خود و همینطور حضور در نقشه گوگل، با جستجو شدن کلمات کلیدی بهینه سازی شده ای مثل “نزدیک ترین رستوران ایرانی به من” یا “نزدیک ترین پیتزا فروشی به من” این شما هستید که به هم محله ای هایتان نمایش داده می شوید.


فواید اصلی بالا بودن در نقشه گوگل
براساس آمارها بیش از 85 درصد از مصرف کنندگانی که به دنبال کسب و کارهای اعلام شده در نقشه گوگل می گردند، معمولا ظرف مدت 24 الی 48 ساعت به آنها سرزده و بیش از 28 درصد از جستجوهایی که نتایج محلی را نمایش می دهند، به انجام خرید از آن کسب و کار نزدیک به خود منجر می شوند.

همچنین نظرات مردم و کاربرانی که قبلا به آن کسب و کار سر زده و یا از خدمات آن بهره برده اند نیز تاثیر بسزایی بر تصمیم گیری و انتخاب شدن از سوی کاربرانی که این نظرات را مشاهده می کنند می گذارد. پس گوگل مپ با یک تیر می تواند هم کسب و کار مناسب و خیلی نزدیک را نمایش دهد و هم اینکه با نمایش نظرات مرتبط با آن و قرار دادن دکمه تماس، سیلی از مشتریان را به سمت شما هدایت کند. پس این موضوع بیشتر از هر چیز دیگر، اهمیت بالا بودن در نقشه گوگل و حضور در میان سه وب سایت ابتدایی را بیشتر می کند.


گوگل چگونه رتبه وب سایت ها برای نمایش در نقشه را تعیین می کند؟
نتایج گوگل مپ براساس مکان کاربر و موقعیت کسب و کارها تعیین می شود و به همین دلیل، گوگل دو فاکتور مهم جهت رتبه بندی مشاغل در فهرست Google Maps را با اولیت بیشتری نسبت به دیگران در نظر می گیرد. این فاکتور موارد زیر را شامل می شوند:

میزان اعتبار سایت و دیده شدن آن
اعتبار یک سایت به عوامل مختلفی بستگی داشته و این عوامل ممکن است شامل انجام تبلیغات در بسترهای تبلغاتی مختلف از جمله شبکه های اجتماعی . تبلیغات در وب سایت های شناخته شده تر و پر بازدید تر باشد.

نظرات مثبت و پر ستاره کاربران
نظرات مثبت یا منفی که دیگران برای شما در نقشه گوگل ثبت می کنند هم به مقدار قابل توجهی به هر چه بیشتر دیده شدن شما در نقشه کمک می کند. نظرات مثبت به مانند اعتبار بیشتر عمل می کند و گوگل درک می کند که در ارائه خدماتی که در آن فعال هستید از دیگران عملکرد بهتری دارید.

بنابراین به منظور دریافت ترافیک بیشتر و افزایش رتبه در نقشه گوگل، حتما باید جایگاه خود را در میان سه لینک ابتدایی نقشه این موتور جستجوی بزرگ تثبیت کنید. برخی از مواردی که در تثبیت این جایگاه به شما کمک می کنند شامل نکات زیر می شود:

  • ثبت پروفایل Google My Business برای کسب و کار
  • استفاده از بک لینک های باکیفیت
  • نظرات مثبت
  • ثبت درست NAP که مخفف Name ، Address و Phone Number بوده و به معنای نام، آدرس و شماره تلفن می باشد.

خیلی ها در هنگام جستجو از اصطلاح “نزدیک به من” استفاده کرده و یا با بازگذاشتن لوکیشن گوشی یا تبلت خود، به گوگل اطلاع می دهند که در چه موقعیت جغرافیایی قرار داشته و گوگل هم نزدیک ترین کسب و کارها را به آنها نمایش می دهد.


روش افزایش و بالا بردن رتبه سایت در نقشه گوگل
متاسفانه امکان ثبت کسب و کار و پر کردن پروفایل GMB (Google My Bussiness) به دلیل وجود تحریم ها برای کاربران ایرانی وجود ندارد. اما همچان اینکار از روش دیگری که به کمک ثبت Add a missing place در نقشه گوگل انجام می شود امکان پذیر است.

پس از ثبت کسب و کارتان در گوگل، اکنون زمان آن است که با رعایت نکات زیر به بهبود جایگاه خود در گوگل مپ کمک کنید.


کسب و کار خود را به درستی در گوگل مپ ثبت کنید
زمانی که برای اولین بار به معرفی کسب و کار خود در گوگل مپ اقدام می کنید، سعی کنید که از کلید واژه های مناسب برای تعریف خودتان استفاده نمایید. بیشتر کسب و کارها و صاحبان مشاغل نمی دانند که می شود در توضیح نام خود، از کلماتی که کلیدی ترین واژه ها را در مورد شما بیان می کند بهره ببرند. به عنوان مثال فروش تجهیزات شبکه در تهران – شرکت …

به دنبال نظرات مثبت باشید
نظرات مثبت مشتریان شما به مانند مدرکی عمل می کند که گوگل را در مورد مفید بودن حضور شما آگاه کرده و از طرف دیگر، به سایر کاربرها اطلاع می دهد که شما مدت قابل توجهی است فعال هستید و تجربه خوبی از مراجعه به شما داشته اند. گوگل جنبه های مختلف یک نظر یا نقد را به صورت زیر بررسی می کند:

  • کاربر چه تعداد ستاره را برای تجربه خودش در نظر گرفته است؟
  • کاربر از چه کلماتی برای ثبت نظر خودش استفاده کرده است؟
  • کاربر نظر خودش را ثبت کرده و یا فقط به دادن امتیاز بسنده کرده است؟

سئو آن پیج یا سئو داخلی را بهبود بدهید
سئو داخلی همواره به عنوان یکی از اساسی ترین عوامل در بهبود جایگاه سایت شما در نتایج SERP و نقشه گوگل به حساب می رود. با این وجود نکات واضع و مهمی وجود دارد که حتما باید برای بالا بودن در نقشه گوگل، از دید سئو داخلی راعایت شوند.

  • از قالب ها و طراحی های ریسپانسیو برای سایت خود استفاده کنید. اکثر کاربران و مشتریان شما از گوشی های هوشمند خود برای انجام خرید کردن استفاده می کنند.
  • به منظور برقراری ارتباط امن، حتما از پروتکل SSL استفاده کنید.
  • سرعت بارگذاری صفحات وب سایت خود را بهینه سازی کنید.
  • از محتواهای بهینه و با حداقل 1000 کلمه ای استفاده نمایید. محتواهای خود را با تکنیک های سئو بهینه سازی کرده و از کلمات کلیدی، لینک دهی داخلی و لینک دهی خارجی استفاده کنید.

با مشاغل هم محلی خود لینک شوید
اصطلاحا لینک دهی محلی یکی از بزرگ ترین عوامل بهبود رتبه در گوگل و الگوریتم هایی است که این شرکت در موتور جستجوی خود گنجانده است. یکی از مناسب ترین روش ها برای ایجاد لینک و همکاری با رقبا و همکاران محلی، لینک دهی و یا گرفتن بک لینک از کسب و کارهایی است که نزدیک شما بوده و به نحوی به مانند همسایه های شما هستند است.

استفاده از شماره تلفن های با پیش شماره محلی
شماره تلفن های کسب و کار شما به گوگل می فهماند که در چه موقعیت یا منطقه ای قرار دارید.

اضافه کردن نقشه گوگل به سایت
اضافه کردن نقشه گوگل به سایت ها ترفند کاربردی دیگری برای بالا بودن در نقشه این موتور جستجوی پر قدرت است. معمولا اغلب شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ به منظور نمایش محل دقیق خود، در بخش هایی از سایتشان (مثل صفحه تماس با ما یا ارتباط با ما) از نقشه گوگل استفاده می کنند.

کمک گرفتن از ظرفیت شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی در کسب رتبه بالا در نقشه گوگل و بدست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر از سوی گوگل اهمیت دارند. شما می توانید با اجرای درست بازاریابی شبکه های اجتماعی، مناسب ترین کمپین را برای دریافت بیشترین میزان از ترافیک محلی و توجه کاربرانی که در نزدیکی شما زندگی می کنند را انتخاب و اجرا نمایید.

اضافه کردن عکس به نقشه گوگل
نقشه گوگل این امکان را می دهد که علاوه بر ثبت اطلاعات تماس، تصاویری که مربوط به کسب و کار شما می باشد را نیز به این نقطه اضافه نمایید. اضافه کردن تصاویر جذاب و عکس هایی که به خوبی محل شما و نحوه فعالیتتان را نشان می دهد، به کاربران در انتخاب شما کمک بسزایی می کند.


کلام پایانی
در این مطلب با اهمیت بالای بهینه سازی رتبه در گوگل مپ بیشتر آشنا شدیم و متوجه شدیم که قرار داشتن در جایگاه سه گزینه ابتدایی نقشه گوگل از چه ارزش قابل توجهی برخوردار است. اغلب کاربرها به دنبال کسب و کارهایی هستند که از لحاظ جغرافیایی نزدیک آنها بوده و باید این شانس را به خودتان بدهید که مشتری های نزدیک به خودتان را افزایش دهید.

با وجود اینکه فرآیند بهینه سازی سئو گوگل مپ آسان و راحت به نظر می رسد، اما باید توجه داشته باشید که یک اشتباه کوچک در حین وارد کردن اطاعات می تواند شما را از بدست آوردن این فرصت ایده آل دور کند.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا