چگونه جرم های دندان را از بین ببریم؟

sarakvz

Member
جرم‌گیری یکی از روش‌هایی است که میتوان با استفاده از آن به تمیز کردن عمیق دندان پرداخت. اما چگونه جرم های دندان را از بین ببریم؟ برای انجام جرم گیری باید به متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید. در جلسه اول دکتر چک میکند تا میزان روباتپلاک را ارزیابی کند و اگر مشکلات لثه‌ای وجود دارد آن‌ها را بررسی کرده و اقدام به رفع آن نماید. به وسیله ابزاری به نام پروب لثه میزا عمق فضاهای بین لثه و بین دندان اندازه گیری می‌شود. اغلب بافت سالم لثه در لبه خط لثه سالکوس ایجاد کرده که به شکل یک شیار v مانند بین دندان و لثه است و دارای عمقی حدود ۳ میلی متر یا کمتر از این حد است.

اگر لثه شما سالم نباشد و دچار بیماری شده باشد این شیار عریض‌تر میشود و یک پاکت عمیق با عمق بیش از ۳ میلی متر ایجاد میشود و باعث تجمع پلاک‌های مضر برای دندان است که فقط با یک درمان فوق حرفه‌ای میتوان آن را رفع نمود.

جرم‌ گیری دندان خانگی

روش‌هایی سنتی برای جرم‌گیری دندان در خانه وجود دارند که جرم و پلاک دندان‌ها را به‌طور کامل از بین نمی‌برند اما در کوتاه‌ مدت می‌توان از آن‌ها بهره گرفت.
با توجه‌به اینکه استفاده مداوم از این شیوه‌های سنتی ممکن است باعث آسیب‌رسیدن به دندان‌ها شود؛ توصیه می‌شود که برای جرم‌گیری صحیح و اصولی دندان حتماً به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید. در ادامه به روش‌های جرم‌ گیری دندان خانگی و از بین بردن جرم دندان سریع اشاره می‌شود.

استفاده از روغن زیتون

مسواک زدن با روغن زیتون یا ماساژ دندان‌ها و لثه‌ها با روغن زیتون، به کاهش پوسیدگی دندان‌ها و بهبود استحکام لثه‌ها کمک می‌کند. برای از بین بردن جرم پشت دندان در خانه با روغن زیتون، همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری از آن را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در در دهان قرقره کنید.

استفاده از جوش‌شیرین

جوش‌شیرین به‌عنوان یک لایه‌بردار طبیعی و سفیدکننده دندان شهرت دارد. برای جرم‌گیری خانگی دندان خود می‌توانید از جوش‌شیرین به‌جای خمیردندان استفاده کنید و دندان‌های خود را با آن مسواک بزنید.

مسواک زدن دندان‌ها با سرکه سیب

یکی دیگر از روش‌های خانگی جرم‌گیری دندان که به جلوگیری از بروز عفونت دندان نیز کمک می‌کند؛ استفاده از سرکه سیب است. می‌توانید سرکه سیب را با کمی آب ولرم و مقداری نمک مخلوط کنید و دندان‌های خود را با استفاده از آن مسواک بزنید.

استفاده از پرتقال

ماساژدادن دندان‌ها با لایه ‌داخلی پوست پرتقال، می‌تواند به کاهش پلاک‌های دندانی و از بین بردن جرم پشت دندان در خانه کمک کند. همچنین می‌توانید با له کردن لایه داخلی پوست پرتقال و مخلوط کردن آن با آب، خمیردندان جرم‌گیر بسازید و دندان‌های خود را با استفاده از آن مسواک بزنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا