چند نمونه از نوآوری صنعت ساختمان

برنامه های جمع آوری داده

اپلیکیشن های جمع آوری داده نوآوری و پتانسیل زیادی برای رشد آینده صنعت ساخت و ساز دارد. جمع آوری داده در این صنعت بسیار مهم است و قبلا به صورت دستی انجام می‌شد. با آمدن این اپلیکیشن ها دقت و سرعت جمع آوری داده ها افزایش پیدا کرده است.

  • پهبادها
پهبادها بدون سرنشین هستند و کارایی مختلفی در صنعت ساختمان دارند از جمله بازسازی ساختمان، نقشه برداری از زمین، بازسازی پل ها و ساختمان ها و نظارت بر ترافیک، عکاسی از مراحل پروژه ساختمانی و یا جا به جا کردن مصالح.

  • نرم افزار مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM)
نرم افزار BIM که مهترین ابزارهای صنعت ساخت و ساز است تاثیر زیادی در بهبود نتایج پروژه ها دارد و همچنین ارتباط بین سهام داران پروژه را آسان کرده است. از این نرم افزار برای طراحی، ساخت و ساز ، مهندسی و مدیریت تاسیسات برای ایجاد یک مدل سه بعدی به مدیران پروژه و مهندسان کمک بسیاری می‌تواند داشته باشد.

  • واقعیت مجازی و رایانه های پوشیدنی
واقعیت مجازی مزایای بسیاری از جمله افزایش کارایی، ایمنی بهبود یافته و کاهش هزینه ها را به همراه دارد. هدست های VR قابلیت برقراری ارتباط با متخصصان ساخت و ساز را ایجاد می‌کند. Google Glass ابزار پوشیدنی است اعلان ها و دستورالعمل های مهم را به طور مستقیم در دید کاربر قرار می‌دهد. واقعیت مجازی و رایانه های پوشیدنی پتاسیل بهره بری و کارایی و افزایش ایمنی را در پروژه های ساختمانی برعهده دارند.

  • چاپ سه بعدی
  • پرینتر سه بعدی می‌تواند مدلهای ساختمانی را در ابعاد سه بعدی پرینت گرفته و تجربه مدلهای واقعی را در اختیار مهندسان و کارفرمایان قرار دهد. با این عکسهای سه بعدی می‌توان مشکلات طرح را بررسی کرد و برای ایجاد قطعات سفارشی از آن استفاده کرد.

  • هوش مصنوعی
هوش مصنوعی در کارآمدتر کردن پروژه های ساختمانی تاثیر بسیاری دارد. هوش مصنوعی میتواند در برنامه ریزی و طراحی، ایمنی و ایجاد مدل های پیش ساخته ، کاهش هزینه ها و زمان ساخت تاثیر زیادی داشته باشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا