چند تا سوال!

سلام دوستان ببخشید که عنوان این طوری زدم
1- دوستان من تا حدودی با تکنیک بولت تایم! آشنا هستم و اون مقاله ماهنامه شبکه در مورد فیلم ماتریکس رو هم خوندم..اما چند روز پیش یه کلیپ دیدم خیله پیچیدست!(شاید برا من اینطور باشه!:shock:)
http://www.raterror.com/post/18
http://www.cinema.philips.com/
می خواستم ببینم چه طور میشه ساختش!
2- برای آدم صفر کیلومتر ....:D.....می خواستم چند تا دی وی دی آموزشی معرفی کنید برا جلوه های ویژه و یادگیریش!
3- اگه کسی اطلاع داره در مورد کلیپ i Disapear متالیکا اطلاع داره (منظورم اون افکت زوم و مارف که با هم هست)
بگه!
ممنون میشم!
 
آخرین ویرایش:

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
دوست من سلام ...

من پیشنهاد می کنم یه 10 تا عکس از ایم ویدئو رو پشت سر هم بذار تا کسانی مثل من که دایال آپ دارن بتونن این کارو ببینن و نظر بدن
 
سلام دوست عزیز
من خودم هم دایل آپ دارم!
در ضمن ویدو با فرمن flv هست باید چنجش! کنم!
2 تا سوا دیگه هم پرسیدم که ........:mad:
 

animations

Active Member
احتمالا همش سه بعدیه. همه چیز ثابته، دوربین رو دو دقیقه و نیم می چرخوندن توش.
بعیده بولت تایم باشه. هماهنگ کردن همه این اتفاقات در یک زمان باهم به نظرم غیر ممکنه.































 

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
باشه من فردا تو کافی نت دانشگاه نگاه می کنم و نظرمو میگم ...


اما برای سوالای دیگه تون :
جلوه های وِیژه تقریبا میشه گفت گسترده ترین شاخه گرافیکه چون تمام شاخه های رشته های دیگه رو شامل میشه ... اکثر هنرمندان گرافیست می تونن به کمک یه طراح جلوه های ویژه ، در پروژه های جلوه های ویژه .شرکت داشته باشن . این خاصیت باعث میشه که خیلی معرفی منبع سخت شه
بستگی به خودت داره که بخوای در چه رشته ای کار کنی ؟! شما چی چیزی مد نظرته ؟! البته در اکثر موارد باید کامپوزیت رو بلد باشین که آموزش در این زمینه زیاده
آموزش های ویدئو کوپایلت در وب سایت این شرکت درباره افتر افکت هست . این نرم افزار بیشترین استفاده رو در کامپوزیت داره و کلا خیلی از کارای حرفه ای دنیا با این نرم افزار انجام میشه ... www.vidoecopilot.net

برای کارای دیگه مثل تصویر برداری برای جلوه های ویژه ، تلفیق سه بعدی ، صحنه های انفجار و مواردی از این قبیل چون تخصصیه آموزش های تخصصی و جدا از رشته های دیگه وجد داره

موفق باشین
 
آخرین ویرایش:
سلام
آقای گیگیا مکس بابت راهنمایی ممنون!
یعنی من برم یه دوره آموزش مایا + این آموزش افتر افکت + مستر کلاس! + آموزش فتوشاپ؟؟؟؟
در مورد فیلم آموزش فتوشاپ چی پیشنهاد میکنید؟؟ این مجموعه آموزشی هنر های دیجیتال به درد کار من می خوره؟؟
من تاپ سکرت رو گرفتم......
در ضمن در مورد ویدو کلیپ که گذاشتم اگه منبع خارجی معرفی کنید...عجله دارم..:mad:....
این هم نیگا کنید: http://www.itsartmag.com/features/carousel/
 
آخرین ویرایش:

gigamax

کاربر متخصص جلوه های ویژه
ببین دوست من .... شما اگه بخوای تمام این نرم افزارهایی که گفتی رو بری تا آخر یاد بگیری باید یه 5 6 سالی طول میکشه ... تازه بعد از این مدت فقط صرفا بلدی و کار تجاری باهاش انجام ندادی ....

اگر شما می خواهین جلوه های وِیژه کار کنین باید تن به کار گروهی بدین ... چون این قدر ریزه کاری در هر لایه از هر نرم افزار است که نمیشه واقعا

ام پیشنهاد من : یه نرم افزار post production مثل افتر اقکت رو حتما کامل بلد باشین .... فوتوشاپ دیگه یه تخصص نیست یه نیازه ....
نرم افزار سه بعدی چون مایا رو بیشتر در جلوه های ویژه استفاده می کنن ، پیشنهاد می کنم ... طبیعیه که آموزش هم ازش بیشتر پیدا میشه

مجموعه هنرهای دیجیتال آموزش دیجیتال پینتینگه ... یعنی نه که به درد نخوره اصلا ... خیلی از بک گراندهایی که در فیلمهای حرفه ای می بینین با استفاده از دیجیتال پینتینگه .... فکر نکنم نیازی باشه با نرم افزارهای فوق این هنر رو هم یاد بگیری ... التبه علاقه همیشه بیشترین تاثیر رو داره ....
آموزش فوتوشپا تاپ سیکرت بسیار خوبه ... چون ترفند یاد میده و توی این ترفندها با محیط فتوشاپ آشنا میشی اما سطحش کمی حرفه ای هست ....

برای افترفکت آموزش زیاده ... از آموزش های رایگان اندرو کرایمر (ویدئو کوپایلوت) تا آموزش های گران قمیت شرکت gnomon ....

سوالی بود در خدمتم
موفق باشی
 

animeditor

Active Member
سلام جمیعاً

من عاشق این جور بحثام. :)
هنوز اون کلیپ رو دانلود نکردم ... وقتی دیدم نظرمو می گم.

اگه کسی اطلاع داره در مورد کلیپ i Disapear متالیکا اطلاع داره (منظورم اون افکت زوم و مارف که با هم هست)
اون که یه کار خیلی سادس ... فقط بهترین جا استفاده شده.
مثلاً:
وقتی دوربین روی دست نوازنده زوم می کنه ... می ره روی انگشترش ... تصویر می چرخه ... تصویر بستهء انگشتر با تصویر دوم Dissolve می شه ... تصویر دوم هم بستهء همون انگشتره توی یه نمای دوم ... نمایی که دست همون آدم قبلی، روی فرمون اتومبیله ... دوربین به سرعت از اون دور می شه.

خب ...
چیزی که ما حس می کنیم اینه که با یه حرکت عجیب و غریب، دو تا تصویر به هم تبدیل شدن؛ ولی قضیه اینه از Motion و Dissolve به جای مناسبش استفاده کرده.

مثلاً اون نمایی که یه نفر از پنجره می پره پایین ... یه نمای لانگ شاته که ما فقط یه پنجره رو از روبرو می بینیم که یه نفر ازش می پره بیرون ... نمای بعدی یه اکستریم لانگ شاته که یه نمای خیلی باز از کنار یه ساختمون بلنده ... با یه زوم بک ساده و سریع (که با هر نرم افزار مونتاژی می شه انجامش داد) و یه Dissolve کوتاه و به موقع، همچین حسی بهمون دست می ده.

نکتهء مهمی که می شه از این کلپی یاد گرفت اینه که هیچ وقت از تأکید بیش از حد استفاده نکنید ... چون زیبایی های کار کم می شه.

التماس دعا
یا علی
 
سلام آقای انیم ادیتور
ممنون بابت راهنمایی
حقیقتش من نمیدون دیسلاو و این های که گفتید چی هست!
آیا بسته آموزشی سراغ دارید که این دیسلاو!زوم بک و...یاد بده؟؟؟
ممنون میشم
 

animations

Active Member
سلام آقای انیم ادیتور
ممنون بابت راهنمایی
حقیقتش من نمیدون دیسلاو و این های که گفتید چی هست!
آیا بسته آموزشی سراغ دارید که این دیسلاو!زوم بک و...یاد بده؟؟؟
ممنون میشم


با اجازه جناب animeditor :wink:

دیزالو یکی از روشهای چسبوندن دو تا پلان به هم هست. یعنی نمای اول که تموم می شه، نمای بعدی روش ظاهر می شه.

توی این لینک راجع به "روشهای اتصال دو تا صحنه" یه کم گفته شده.
 

animeditor

Active Member
سلام جمیعاً

ممنون از دوستان.

خب ... بالاخره شما که تصمیم گرفتی وارد این حرفه بشی، یه کم باید تلاش کنی و چیزای پایه ای رو یاد بگیری. :wink:

آقا من اون کلیپ رو که توی پست اول لینک داده بودی دیدم ... خیلی عالی بود.
می دونید با چی ساخته شده؟
کلاً با همون روش بولت تایم ساختنش. ولی نه به صورت ساده.

همون طور که animations گفت، بعیده همهء این اتفاقا با هم افتاده باشه و بشه از این روش استفاده کرد.
ولی قضیه از این قراره که این تکنیک رو تیکه تیکه به کار بردن.

توی اون کلیپ، خط چیدمان دوربین ها مسیری زیادی طی می کنه و مسلمه که با یه مسیر نمی شه اون رو ایجاد کرد (حالا حسابشو بکنید به فرض اگه بخوایم کل مسیر رو دوربین بچینیم چند تا دوربین لازمه!).
پس بهترین و عاقلانه ترین کار اینه که مسیر کلی رو به چندین مسیر کوتاه و قابل اجرا تقسیم کنیم و سیستم رو به کار بندازیم و تصویربرداری رو انجام بدیم.

به خاطر اینکه چندین بار باید این کار انجام بشه به صورتی که هر قسمت هم یه بخش از کل کاره، پس باید دقت زیادی به خرج بره که هم مسیر حرکت دوربین درست باشه و بین برداشت ها، اشکال حرکتی دیده نشه، و هم باید مواظب نورپردازی بود.

خب ... واسه وصل این دو تا تیکهء فیلمبرداری شده چی؟ چرا اینی که می گم دیده نمی شه؟
اگه یه بار دیگه و با دقت به اون کلیپ نگاه کنید، حتماً متوجه این قسمت ها می شید.
اکثر جاها، کادر ما بسته هست ... یعنی عمق میدان نداره. خب واسه وصل این قسمت ها مشکلی نیست.
واسه نماهایی که میدان وسیعی دیده می شه (مثل اول کلیپ که ماشین های پلیس رو توی یه پارکینگ طولانی نشون می ده) در انتهای منطقهء فیلم برداری شده، یه پردهء سبز وصل می شه و می رن سراغ فیلم برداری.

بعد از اینکه همهء بخش ها رو گرفتن، مسلمه که توی بعضی از برداشت ها، پردهء سبز دیده می شه. چی کار می کنن؟
خب به راحتی می شه اون قسمت سبز رو با تصویر قسمت بعدی پر کرد. با یه موشن و یه خورده دقت توی کار، می شه جوری این کار رو انجام داد که اصلاً نشون نده که دو تا تصویر جدا از همه.

ببخشید الان نمی تونم تصویری نشون بدم ... ان شاءالله سر فرصت این کار رو می کنم.

ولی اگه با دقت این کلیپ رو ببینید، متوجه می شید که چه جاهایی کات خورده ... سرعت دوربین توی بعضی از نماها با نمای قبل و بعدش متفاوته ... اینم نشون می ده که هر قسمت جداگانه فیلم برداری شده.

ولی در کل ...
اینو کلاً با همون روش بولت تایم ساختن و هیچ خبری از انیمیشن نیست ... نکته اینه که به درستی و با دقت این روش رو تکرار کردن و به این نتیجه رسیدن.

شرمنده که طولانی شد.
:rose:

التماس دعا
یا علی
 
سلام دوستان
ممنون از پاسختون
من یه بار دیگه هر سه سوال رو می پرسم!!!و بعد اون چیزی که از جواب های شما در ذهنم هست رو هم میگم
اگه من درست میگم حرف هام رو تایید کنید
1-سوال اول من در مورد اون کلیپ و تکنیک ساختش بود
جوابی که شما دادید این بود که این کلیپ رو تکه تکه باید گرفت و بعد اون هارو مونتاژ کرد
و بعد بعضی جا ها هم باید جدا گرفته شه و بعد تلفیقشون کرد!
2-در مورد سوال 2 من یه نکته رو فراموش کردم بگم....
من قبلا هم تو کار انیمیشن بود و کتاب آموزش تریدی مکس 6(که ترجمه راهنمای خود نرم افزار بود)و
کتاب آموزش مایا 8 نوشته سامان سنجری رو خوندم اما 9 ماه پیش گرافیک رو ول کردم و رفتم سراغ....بگذریم حالا این رو به این خاطر گفتم که بگم صفر صفر نیستم
چون آقای گیگا مکس گفته بودن 5-6 سال زمان لازمه ....
در ضمن من تقسیم کار هم کردم و یه تیم 4-5 نفره تشکیل دادم که اگه لازم شد تعدادشو بیشتر هم میکنم!
3-در مورد کلیپ i Disapear متالیکا
جوابی که من برداشت کردم این بود که شما میگی این حراکات رو باید با دوربین ایجاد کرد بعد یه افکت دیز لاو بهشون اضافه کرد....
ممنون
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا